Citat:
Ursprungligen postat av
Regulus
Nu gäller väl kommunikationsplanen bara för de SDU:are som också är med i SD, om inte SDU:s interna regler säger något annat.
Att
Jomshof bröt mot kommunikationsplanen genom sitt bisarra agerande i TV är dock klart. Överhuvud taget så har partiledningen agerat oprofessionellt genom sina olika utspel i media.
Vilket borde leda till att Jomshof får varningsbrev och utsätts för utredning. Precis som Karlsson, som babblat både i gammelmedia och via sin egen Facebook-sida.
Det här är en skådeprocess, iscensatt av omogna partipolitruker, dit räknar jag hela fyrklöver-ledningen, men särskilt Karlsson och Jomshof.
Thoralf Alfsson beskriver det träffande...
"
Tyvärr ser jag idag att många av våra företrädare inte uppträder som vuxna människor. Avsaknaden av arbetslivserfarenhet och av att inte ha jobbat med något annat än politik syns med skrämmande tydlighet, dessa dagar."
Jomshof, två ggr sparkad från lärarjobb, borde ha lite mer magkänsla p g a hur han själv blivit behandlad och utslängd. F ö tycker jag att det är logiskt att ett ungdomsförbund tar ut svängarna, och vitaliserar debatten, det skall moderpartier tåla. Eller skall dom betraktas som "lillgamla", dra på sig kepsar och låtsas vuxna?