2015-04-12, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Stockholm är totalt ointressant. Det är världen mest kulturmarxistiska stad. SDs väljare finns utanför Stockholm. Ingen idé att ödsla resurser och pengar på den stan.

- Bästa SD kan göra är att kräva att Stockholms kommun skall ta emot 15% av alla ID-lösa asylanter då de är 15% av befolkningen. Det skulle få tom MP och FI att stoppa invandringen. Det är en debatt sjuklövern aldrig kan vinna. Att bussa in arabiska nyanlända ensamkommande till innerstadsskolorna är en annan idé som skulle få Södermalmarna att skita ner sig och vilja minska invandringen till landet. DF i Danmark körde den taktiken, inbussningar av arabiska barn till elitens skolor. - Det blev succé. Sån taktik fattar inte SDU. Det räcker inte med att Hanhe viftar med en flagga.

I praktiken är nämligen varenda svensk Sverigedemokrat
. Det är bara att bussa in arabiska barn till journalisternas och byråkraternas egna barns skolor. Låt journalisternas barn på söder dela klassrum med ensamkommande herrar utan ID. Låt eliten sitta på klassmöten med 4 tolkar och resonera om huruvida flickor och pojkar skall vara på samma skolfoton och om muslimska barn och deras egna skall ha samma bestick.

Stockholm är en körd stad med Napoleonvansinne. Ta istället in verkligheten till stan.

Det skulle sätta fart på saker!

Men bunker-gänget här tror väl att du är "Buss-Mia" som skriver här. Många verkar ha förbannat svårt att tänka i flera led.!
Citera
2015-04-12, 01:29
Medlem
Citat:
Du anser väl, att gemene väljare inte bryr sig om den här sortens artiklar... men Mattias Karlsson solkar SDs varumärke genom sitt agerande.

Som sagt, varumärket solkas. När ett varumärke solkats för mycket slutar alla köpa det. Även de som inte bryr sig om ideologiska skillnader kan nå en punkt där de till slut tröttnar på eviga skandaler och tappar tillit till partiets förmåga att leda landet.
Citera
2015-04-12, 01:29
Medlem
Citat:
Bra sammanfattat. Men folk har börjat avsky sjuklöverns politik där Löfven driver MPs politik.
I praktiken kan alltså Åkesson ersättas av en krukväxt och ändå få över 20%. SD borde fokusera på att kräva att Stockholms finare delar skall börja ta emot ID-lösa i stora mängder.

Jepp! En krukväxt skrämmer inte bort väljare...inte ens om det skulle råka vara en fiolfikus. Men det kan fel personer göra, t ex om de är för frispråkiga och radikala.
Citera
2015-04-12, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Det skulle sätta fart på saker!

Men bunker-gänget här tror väl att du är "Buss-Mia" som skriver här. Många verkar ha förbannat svårt att tänka i flera led.!
Tappade bakom en vagn? Jag tror det framför allt är ungdomligt ego och hets. Men omdömeslöst likafullt. Uppbackade av Fria Tiders redaktion trodde de kanske att det finns enkla vägar till syltburkarna.
Citera
2015-04-12, 01:31
Medlem
Citat:
Bra sammanfattat. Men folk har börjat avsky sjuklöverns politik där Löfven i realiteten driver MPs politik. - I praktiken kan alltså Åkesson ersättas av en krukväxt och ändå få över 20%. SD borde fokusera på att kräva att Stockholms finare delar skall börja ta emot ID-lösa i stora mängder. SD skall inte heller debattera tiggare. Överlåt det helt åt sjuklövern. Låt sjuklövern fatta beslut om tiggarna. SD skall istället tjata om att innerstadsskolorna skall ta emot arabiska barn.
Det ska man naturligtvis inte göra då ännu färre kommer att rösta på sverigedemokraterna i stockholm om sd försöker göra stockholm ännu mer kulturberikat.
Citera
2015-04-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Utan tvekan är det så. Nu vill vi bara ha lugn och ro och fortsatt klättring i opnionen. Ut med dem hetsporrarna som hade lite för bråttom i sina karriärplaner. Ledningen har sagt att SD ska vara ett mittenparti. Utmärkt. Nu är det bara att casha in röster.

Jag begriper inte varför ett antal hetsporrar har så svårt att se det hela taktiskt? Det är häpnadsväckande.
I princip så kunde SD förespråka vänsterpartiets fördelningspolitik och vinna massvis med röster/väljare så länge man håller fast vid migrationsfrågan. Det som skrämmer bort väljare är om partiet uppfattas för mycket till höger.
Citera
2015-04-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Det ska man naturligtvis inte göra då ännu färre kommer att rösta på sverigedemokraterna i stockholm om sd försöker göra stockholm ännu mer kulturberikat.
Å andra sidan, när man väl är kulturberikad så finns det inget annat parti än SD att rösta på. Giv em' hell
Citera
2015-04-12, 01:37
Medlem
Citat:
Jag begriper inte varför ett antal hetsporrar har så svårt att se det hela taktiskt? Det är häpnadsväckande.
I princip så kunde SD förespråka vänsterpartiets fördelningspolitik och vinna massvis med röster/väljare så länge man håller fast vid migrationsfrågan. Det som skrämmer bort väljare är om partiet uppfattas för mycket till höger.
Så tror jag det är också. Ser man sen hur SD röstar i riksdagen skulle man nog kunna kalla dem allmänborgerliga. Bra så. Tidigare har ju alla invandringskritiska partier stått långt ut till höger. Det är både taktiskt fel och dumt tänkt. Låt nu M få känna på sin egen övertagna spinn.
Citera
2015-04-12, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Jag tror att vi kan konstatera att tråden reducerats till en patetisk gnälltråd för den innersta cirkeln. SDU-Stockholm med anhöriga gråter ut.

Tror att det är en domstol, och vill granska bevis. Lyfter fram poaragrafer och försöker vara advokater.

Alla andra ser ett parti som utesluter medlemmar som anses vara en belastning.

Snälla! Jag har ingen koppling till vare sig SDU eller Stockholm. Vad jag uppfattar är att SD-ledningen med Karlsson i spetsen har skött det här förbannat klantigt! Vill jag ha maktkåta politiker skulle jag aldrig gått från 7K eller varit mer eller mindre offentlig med att jag stöder SD. Risken är nämligen rätt stor att det påverkar mängden mat man kan sätta på bordet. Jag hoppades SD var annorlunda, men jag sa för ett par år sedan att om SD visar sig vara av samma skrot och korn som 7K och om de tummar på invandringsfrågan så drar jag vidare politiskt. Avser de lösa problemen i Sverige eller eftertraktar man bara en fet lön så länge det går? Jag tror knappast att det bara är jag och någon promille till av de 0,8-1,2 miljoner människorna som hittills stött SD som känner så.

Citat:
Tror du gemene väljare bryr sig? Ärligt?
Jag lovar dig att genomsnitts-SD-väljaren som inte är ideologiskt övertygad, utan mest proteströstar på SD tycker att det är en fördel om partier resar ut litet nötter ur partiet. Som snacket går i allmänhet så hör man att SD är ett bra parti men attt medlemmarna är nötter!

Nu är du åter inne och talar om hur saker kan tänkas vara...det är ointressant i sammanhanget, det viktiga är hur de uppfattas vara av det stora flertalet väljare. Hur maktfullkomliga utrensningarna än uppfattas av folket på insidan, så är detta också oviktigt. Det viktiga är hur det uppfattas på utsidan.

Det där tror jag bestämt du fått om bakfoten.

Citat:
Att SD blivit "kulturmarxister" tror jag inte ett ögonblick på. SDs ledning har gjort ett fantastiskt jobb och att stjäla deras framgångar genom infiltration är renodlat svineri. SD kommer att se till att kriminella invandrare utvisas, återkallande av medborgarskap, häva massinvandringen , osv, osv som är normala företeelser i våra grannländer. En sund nationalism är inte fel men den skall komma från folket. Se på Norge tex. Det är inget som skall skötas av infiltratörer i något parti. Sjuklövern pissar på svensk kultur och förtalar den,- det gör inte SD och det kommer de aldrig att göra heller. - Ni som inte är nöjda med SDs nuvarande politik kan starta ett eget parti istället.

Om Åkesson ersattes med en krukväxt så skulle de få fler röster än om Hanhe skulle börja orera och få inflytande. Det skulle bli katastrof. SDU är ungspolingar. Endast Expo skulle jubla.

De är bra mycket modigare och redigare än vad jag var i den åldern, det kan jag lova. Jag har inte hört några grodor hoppa ur deras munnar. Kan du länka till något allvarligt som sagts eller gjorts offentligt senaste 24 månaderna?

Citat:
Stockholm är totalt ointressant. Det är världen mest kulturmarxistiska stad. SDs väljare finns utanför Stockholm. Ingen idé att ödsla resurser och pengar på den stan.

- Bästa SD kan göra är att kräva att Stockholms kommun skall ta emot 15% av alla ID-lösa asylanter då de är 15% av befolkningen. Det skulle få tom MP och FI att stoppa invandringen. Det är en debatt sjuklövern aldrig kan vinna. Att bussa in arabiska nyanlända ensamkommande till innerstadsskolorna är en annan idé som skulle få Södermalmarna att skita ner sig och vilja minska invandringen till landet. DF i Danmark körde den taktiken, inbussningar av arabiska barn till elitens skolor. - Det blev succé. Sån taktik fattar inte SDU. Det räcker inte med att Hanhe viftar med en flagga.

I praktiken är nämligen varenda svensk Sverigedemokrat. Det är bara att bussa in arabiska barn till journalisternas och byråkraternas egna barns skolor. Låt journalisternas barn på söder dela klassrum med ensamkommande herrar utan ID. Låt eliten sitta på klassmöten med 4 tolkar och resonera om huruvida flickor och pojkar skall vara på samma skolfoton och om muslimska barn och deras egna skall ha samma bestick.

Stockholm är en körd stad med Napoleonvansinne. Ta istället in verkligheten till stan.

Stockholms kommun är sannerligen inte ointressant. De har 6-700000 väljare. SD fick ca 6% i valet. Stockholms län har 900000 väljare och där fick SD strax under 10%. Det är viktigt att Stockholm växer.

Det fetade håller jag fullständigt med dig om. Ingen normal svensk familj skulle tycka att det där skulle vara OK.
Citera
2015-04-12, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Det där tror jag bestämt du fått om bakfoten.
Inte alls, tror jag. Medlemmarna har ju varit det stora problemet, och det ser ut att fortsätta. Partiledningens förda politik och agerande externt är ju inga konstigheter - och genererar bevisligen väljare.

I DN framstår ju ledningen som måttfull med sin mittenpolitik. Den måste också vinna, för annars kommer vilken annan riktning som helst, rättvist eller inte, att utmålas som ett högerhot.
Senast redigerad av Fnysington 2015-04-12 kl. 01:56.
Citera
2015-04-12, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Snälla!
Stockholms kommun är sannerligen inte ointressant. De har 6-700000 väljare. SD fick ca 6% i valet. Stockholms län har 900000 väljare och där fick SD strax under 10%. Det är viktigt att Stockholm växer.

Det fetade håller jag fullständigt med dig om. Ingen normal svensk familj skulle tycka att det där skulle vara OK.
Hahne et al tror att just Stockholm suktar efter ett högerinriktat nationalistiskt parti och han därmed ska vinna de stora massorna. Det är naturligtvis taktiskt trams. Det enda som sker är att han gör SD till en enkel måltavla att plocka ner för hugade samt alienerar sig från de mer ängsliga, inte minst kvinnorna.
Senast redigerad av Fnysington 2015-04-12 kl. 01:54.
Citera
2015-04-12, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
En sak som slår mig nu efter att ha läst DN-artikeln. Kasselstrand och Hahne har varit väldigt kaxiga hela tiden. Tidigare har jag trott det berott på att de ändå visste de skulle bli uteslutna och därför ansåg att de inte hade något att förlora. Men nu börjar jag misstänka att de hela tiden haft kontakt med Björn Söder och att han försäkrat dem om att stödet för Mattias Karlsson var betydligt mindre än vad man kunde tro och att han själv skulle göra allt i sin makt för att fälla Karlsson. Det skulle kunna förklara den optimistiska ton som hela tiden har genomsyrat SDU:arnas uttalanden under den här krisen, senast idag i Uppsala, och att inte fler SDU-distrikt lämnat det (sjunkande) skeppet.

Så kan det vara. Som någon skrev, det är verkligen de långa knivarnas natt inom SD.

Citat:
Jag tror du har väldigt fel. Herrar som Söder, Hahne och Kasselstrand skulle skrämma bort många väljare! Partiet behöver en mjukare framtoning, inte en hårdare.

Fortfarande diskuterar många sakpolitik framför väljarmaximering........hur svårt kan det vara att inse att väljarmaximering är det viktiga för ett parti, inte att medlemmarna får driva de frågor som ligger dem varmast om hjärtat.
Föreställ dig vad som hade hänt om nån virrig folkpartist hade lagt fram en motion om kungahusets avskaffande under alliansregeringens tid. Formellt sett vore det rätt, eftersom partiet är republikförespråkare. Men...frågan är om det är taktiskt och klokt.

SD har exploderat eftersom folk inte vill ha mångkulturen och enda parti som hittills sagt sig gör något åt det är SD. Jag tror det behövs talas mer klarspråk från SD. Kräva hårda tag och stå för det. Hårda tag förresten, det räcker inledningsvis att kräva att nuvarande lagstiftning ska följas så sjunker nivåerna radikalt. Åkessons stil behövs absolut, men jag saknar det andra.

Det blir intressant att följa utvecklingen på den här soppan. Tur att det är 3 år till valet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in