2015-04-11, 02:45
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92
Armageddon (1998)

Underskattad Michael Bay rulle imo. Underhållande och med en klockren Steve Buscemi. Sen är det alltid den där scenen mot slutet som man nästan får tårar av.
Icke att förglömma Peter Stormare som något förvirrad kosmonaut...
Citera
2015-04-11, 03:13
Medlem
Elementarts avatar
Eastern Promises från 2007.

Har sett den förut men hade glömt bort det, filmen är bra men hade kunnat vara längre.

Betyg: 3/5
Citera
2015-04-11, 08:43
Medlem
jimmyfingerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elementart
Eastern Promises från 2007.

Har sett den förut men hade glömt bort det, filmen är bra men hade kunnat vara längre.

Betyg: 3/5

Trist att uppföljaren aldrig blev av. Mortensens karaktär hade verkligen mer potential.
Citera
2015-04-11, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Fast, huvudkaraktären var ju himla charmig och typ svärmorsdröm när han först introduceras till familjen. Typ "förlorade sonen återvänder". Sedan brukar väl också amerikaner vara lite mer gästvänliga och familjära av sig än vad vi kalla nordbor är vana vid. Kan inte hålla med i din kritik på att karaktärerna var ovanligt dumma. Han hade ju bildbevis också på att han var med i sonens militärgrupp så jag kan förstå att familjen tänkte som de gjorde.

Sedan, okej, det spårar ur ganska mycket med våld och skjutande under andra halvan. Men det ser jag som inget större problem med. Smaksak kanske, om man tycker att det är lite väl mycket publikinfriande med så mycket action mot slutet. Jag störde mig mer på
som de var tvungen att gå igenom och hålla på med.

Lite sen på bollen i den här debatten kanske men jag tycker inte att karaktärerna agerar så ologiskt som du vill påstå. Iaf så störde jag mig inte på dem och hur de agerade.
Främlingen misshandlar folk till höger och vänster,men ingen verkar bry sig? Nu menar jag inte bara familjen utan även deras kompisar. Det som hände på festen t. ex. Främlingen sopar in en kille i väggen och tjejen blir inte rädd,utan jättetänd på honom?? Senare på festen så beställer han en pistol av random snubbe. Några sådana saker i en film brukar inte störa mig. Men här är det för mycket och för ofta.
Citera
2015-04-11, 09:14
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmyfingers
Trist att uppföljaren aldrig blev av. Mortensens karaktär hade verkligen mer potential.
Instämmer.
Citera
2015-04-11, 11:44
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Typ mest se om man missade någon Malickmagi första gången man såg den. Kanske att man lättare kan låta sig svepas med i det poetiska och vackra i filmen, som jag inte riktigt tyckte räckte till första gången jag såg den. Annars har du ju rätt i att storyn är ganska tunn.
Jag hade också siktet inställt på (huvudsaklig) bildmagi från början men lågan gnistrade trots det inte till hos mig.
Citera
2015-04-11, 13:28
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skylten92
Armageddon (1998)

7/10

Bra film, en av Bay's bättre men håller Pain & Gain samt Bad Boys som hans bästa, och The Rock också! Har ju Armageddon på BD i hyllan, kanske får se om den idag, luta sig tillbaka och njuta.
Citera
2015-04-11, 13:46
Medlem
kuddenchristos avatar
Jag tycker att Armageddon är en idiotisk skitfilm som förtjänade sin Razzie-nominering för sämsta film.
Citera
2015-04-11, 13:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Jag tycker att Armageddon är en idiotisk skitfilm som förtjänade sin Razzie-nominering för sämsta film.

Det är en typisk amerikansk actionfilm med allt vad det innebär, bara att lägga hjärnan på hyllan och flyta med i underhållningsvärdet som den ändå bjuder på. Du verkar dock ha hakat upp dig på att klaga på en massa dum-actionfilm men vad jag sett så ser du inte direkt på de mest finkulturella filmerna heller...
Citera
2015-04-11, 13:59
Medlem
alprazolam_s avatar
Såg The Guest och tyckte den var riktigt bra. Underhållning i sin renaste form, satt och log stora delar av filmen. En väldigt lyckad hyllning till de actionfilmer man växte upp med på 80 och början av 90-talet. På gränsen till en fyra tyckte jag, den var rolig, spännande och det var bra action. Klockren i sitt utförande.
Citera
2015-04-11, 14:00
Medlem
kuddenchristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är en typisk amerikansk actionfilm med allt vad det innebär, bara att lägga hjärnan på hyllan och flyta med i underhållningsvärdet som den ändå bjuder på. Du verkar dock ha hakat upp dig på att klaga på en massa dum-actionfilm men vad jag sett så ser du inte direkt på de mest finkulturella filmerna heller...
Gör jag inte? Den svenska stumfilmsklassikern Körkarlen är en av mina favoritfilmer.

Sedan tycker jag faktiskt inte att Armageddon är särskilt underhållande. Den är så rörigt klippt att filmupplevelsen blir besvärlig.
Citera
2015-04-11, 14:36
Medlem
Inherent Vice (2014)

Jag har sett en hel del dåliga omdömen på det här forumet, men jag trodde ändå aldrig att filmen skulle vara så här usel. Bara en massa tråkigt trams. Tom och meningslös.

1/5
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in