2015-04-10, 21:17
Medlem
Mikael Wikstrand lämnar Frölunda för spel med Färjestad. Jag har följt Frölunda denna säsongen och jag måste säga att detta är en väldigt tung förlust för Frölunda. Han var överlägset den bästa backen i laget.

Grattis Färjestad!

Jag var tvåa på pucken.....
Senast redigerad av Thorbjorn-Fred 2015-04-10 kl. 21:21. Anledning: Jag var tvåa på pucken...
Citera
2015-04-10, 21:19
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Du vet att Elitserien/SHL fanns före 2012 va?

Gick inte världen under 2012?
Citera
2015-04-10, 21:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thorbjorn-Fred
Mikael Wikstrand lämnar Frölunda för spel med Färjestad. Jag har följt Frölunda denna säsongen och jag måste säga att detta är en väldigt tung förlust för Frölunda. Han var överlägset den bästa backen i laget.

Grattis Färjestad!

Ja. Om det nu stämmer så är det en jätteförstärkning för Färjestad. grattis bondläppar.
Han har garanterat blivit duschad i guld av Loob och hans oheliga lakejer i fuskklubben,
Citera
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Låter ju ändå rätt logiskt då han är född (dock inte uppväxt) i Karlstad, men samtidigt är det lite oroande. Om vi ponerar att Erixon redan är klar (lär presenteras efter finalen om man får tro insatta källor) och Wikstrand kommer. Då sitter vi på en backuppställning bestående utav:

Tollefsen
Gunnarsson
Arell
Skogs
Erixon
Wikstrand

Då har Leffe alltså gått ut och sagt att vi ska ha sex seniorbackar och en junior som sjundeback. Vem ska agera spets på backsidan egentligen? Kan inte se att någon av ovanstående kan axla den rollen.

Den backsidan skriker mellanmjölk offensivt sett. Har inte Leffe lärt sig att ska man hävda sig i toppen är en spelande PP-back extremt viktigt.
Citera
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Du vet att Elitserien/SHL fanns före 2012 va?

Aj, f-n, tack för tipset
Citera
2015-04-10, 21:24
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikojan
Aj, f-n, tack för tipset

Men passa på att vara kaxig du. Skellefteås tid på toppen har ett slut den också.
Citera
2015-04-10, 21:44
Bannlyst
Citat:
Den backsidan skriker mellanmjölk offensivt sett. Har inte Leffe lärt sig att ska man hävda sig i toppen är en spelande PP-back extremt viktigt.

Verkligen. Tror förvisso att man håller en plats öppen för Nygga också, men det är ju inte direkt säkert att det blir något där om man säger så. Mycket som ska passa in. Salmela kan vi nog räkna bort.

Wikstrand var ju ganska hypad för ett par år sen där i Mora och styrde deras PP, men jag har inte fått någon direkt uppfattning om honom sen han gick till Frölunda. Har aldrig direkt stuckit ut när jag sett honom där.

Det är möjligt att han med ytterligare utveckling skulle kunna styra ett PP. Grejen är ju dock den att precis som du säger, om man vill hävda sig i toppen är ett säkert kort a la Nygren/Salmela ett måste.

Det luktar en till skitsäsong. Fan.
Citera
2015-04-10, 21:51
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Verkligen. Tror förvisso att man håller en plats öppen för Nygga också, men det är ju inte direkt säkert att det blir något där om man säger så. Mycket som ska passa in. Salmela kan vi nog räkna bort.

Wikstrand var ju ganska hypad för ett par år sen där i Mora och styrde deras PP, men jag har inte fått någon direkt uppfattning om honom sen han gick till Frölunda. Har aldrig direkt stuckit ut när jag sett honom där.

Det är möjligt att han med ytterligare utveckling skulle kunna styra ett PP. Grejen är ju dock den att precis som du säger, om man vill hävda sig i toppen är ett säkert kort a la Nygren/Salmela ett måste.

Det luktar en till skitsäsong. Fan.

Sen tycker jag det är fel av Leffe att tycka det räcker med 6 backar och att resten fylls på med juniorer. Jag tycker det behövs en till. Arell kan vara sjundeback de gånger man har tillgång till fullt manskap vilket inte är så många gånger per år.

När tex Djurgården gör bra värvningar och HV ser ut att få tag i rätt folk så värvar Leffe mest skräp. Forwardssidan är ju skrämmande tunn.

Det enda som håller hög SHL-klass i Färjestad är målvaktssidan och det är ju bra, men samtidigt måste det ju göras mål framåt också. Inte bara förhindra dem.
Citera
2015-04-10, 22:03
Medlem
Mikojans avatar
Citat:
Men passa på att vara kaxig du. Skellefteås tid på toppen har ett slut den också.

Det har du absolut rätt i.
Citera
2015-04-10, 22:03
Medlem
Pappersnesduks avatar
Citat:
Sen tycker jag det är fel av Leffe att tycka det räcker med 6 backar och att resten fylls på med juniorer. Jag tycker det behövs en till. Arell kan vara sjundeback de gånger man har tillgång till fullt manskap vilket inte är så många gånger per år.

När tex Djurgården gör bra värvningar och HV ser ut att få tag i rätt folk så värvar Leffe mest skräp. Forwardssidan är ju skrämmande tunn.

Det enda som håller hög SHL-klass i Färjestad är målvaktssidan och det är ju bra, men samtidigt måste det ju göras mål framåt också. Inte bara förhindra dem.

Ekonomin är väl ett hinder för ett mer slagkraftigt lag?
Citera
2015-04-10, 22:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Vad har hänt där? Är Salak tillbaka mellan stolparna eller varför skulle det vara så bra? Har PW skrivit på ett 10-års kontrakt?
Citera
2015-04-10, 22:22
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersnesduk
Ekonomin är väl ett hinder för ett mer slagkraftigt lag?

De har själva sagt att de ska öka spelarbudgeten till kommande säsongen så nej det är inget hinder.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vad har hänt där? Är Salak tillbaka mellan stolparna eller varför skulle det vara så bra? Har PW skrivit på ett 10-års kontrakt?

Lars Haugen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in