2015-04-10, 22:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tenor302
Nja...jag uppfattar att begreppet "truther" kommer från folk som tycker sig ha förstått vad som är den verkliga sanningen (och som då skiljer sig från den "officiella")
Ah, du menar alla de som direkt insåg att Butch drog en vals för att få med sig det amerikanska folket på ett mycket blodigt anfallskrig mot Irak. I så fall är även jag en "truther".

Citat:
Det kan dom inte inte veta säkert...
Jo, det kan dom om det tillsätts en oberoende brottsundersökning med 100% mandat att höra vem de vill och se vad de vill, utan förhalningar och obstruktioner.

Citat:
Nej, jag har fullt förtroende för kommissionens medlemmar, och deras förmågor.
Du har fullt förtroende för Zelikows förmåga till “creation and maintenance of public myths.”? Det har jag också.

Citat:
Nej, det är ju givetvis frivilligt att lägga fram en alternativ sammanhängande teori.
Men om man vill övertyga en signifikant andel människor så är det nog en fördel...
Det finns givetvis anledningar till att "truther-rörelsen" står och stampar "på stället" (om ens det) sedan många år...
Anledningarna är främst två:

1. Ingen oberoende och fri press.

2. En ovilja/rädsla även från politiska motståndare att gräva för djupt i sådant som luktar National Security State.

Hoppet står till en alltmer blottställd och förbannad amerikansk medelklass som kanske äntligen gör slag i saken.
Citera
2015-04-10, 23:16
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nu börjat han prata om sig själv i egen hög person.

Spänningen tätnar

Men vad är detta för trams??

Vad är det som är fel enligt enligt dig i den officiella förklaringen, ska det vara så förbaskat svårt att kläcka fram? just nu är det hink och spade nivå!

Om du vill mena att Bush administrationen på något sätt var inblandad i att skapa detta beskriv det då som en vuxen person istället för att sprida dynga som om det hade hamnat i utblåset på en jetmotor.

Nå ska det komma något vettigt som går att diskutera???
Citera
2015-04-10, 23:23
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Sen är det fritt fall, rakt av?
Nej, vem skulle ha påstått det menar du? Har du sett ännu en spännande film på youtube med skräckinjagande musik, eller har FU något som stöder ett sånt påstående? WTC 1 och 2 föll ju bra mycket långsammare, och det var väl de vi diskuterade? Att delar av wtc7s fasad under ett par sekunder föll fritt är knappast konstigt. Men fråga mer om du undrar om det, fast helst skulle jag se några försök till svar från dig först (fast det lär väl knappast hända...)
Citera
2015-04-10, 23:26
Medlem
CrimsonIdols avatar
@onopono
OK, vi börjar i en annan ände, eftersom matematik, fysik och den vetenskapliga metoden bara verkar vara ett skämt för dig.
Så hur lyder din sannolika beskrivning av förloppet?
Jag ställer frågor.
Citera
2015-04-10, 23:27
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
OK, så här går det när man pressar en konspirationsvurmare.
Inget händer.
Vetenskap går att ignorera.
Som väntat finns det noll respekt för matematik/logik och fysik.
Vad hände efter kollapsen?
Hur påverkar gravitation och konservation av energi en byggnad på 500 000 ton?
Nu använder du ad hominem igen CrimsonIdol. Trots att du gång på gång blir tagen med handen i syltburken. Vissa behöver repetera ett misstag ett mycket mycket stort antal gånger innan de lär sig. Varför är det så? Brist på cerebral plasticitet? Vem vet ...

Jag frågar inte en flashback-forumit i svart plasttrikå hur WTC kollapsade, jag frågar varför inte NIST publicerade en studie av hela förloppet, inte endast fram till initieringen av förloppet.

Det har inget med matematik eller fysik att göra, det handlar om vilka prioriteringarna var/är.

En forumit föreslog att det var en kostnadsfråga, att budjeten var för liten och då blir den givna följdfrågan varför den var det.

Under tiden har USA:s försvarsbudjet mer än fördubblats som ett resultat av vad som hände 9/11. Prioriteringar, som sagt.

Hur lång är en linjal dividerad med två skjutna irakiska barn?
Citera
2015-04-10, 23:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, vem skulle ha påstått det menar du? Har du sett ännu en spännande film på youtube med skräckinjagande musik, eller har FU något som stöder ett sånt påstående? WTC 1 och 2 föll ju bra mycket långsammare, och det var väl de vi diskuterade? Att delar av wtc7s fasad under ett par sekunder föll fritt är knappast konstigt. Men fråga mer om du undrar om det, fast helst skulle jag se några försök till svar från dig först (fast det lär väl knappast hända...)
Det stämmer att jag så här långt inte har diskuterat teknikaliterna hos det som saknas i NIST:s rapport. Men det är ju för helvete det som är poängen.

Dom lämnade den delen blank. Hur fort kollapsade byggnaden. Hur kollapsade den? Varför ser det ut som en klassisk controlled demolition (WTC 7)? Varför intervjuades inte alla de som trodde sig uppleva/höra/se/känna kraftiga sekundära explosioner? Varför undersöktes inte rasresterna efter spår av sprängmedel? Varför intervjuades ingen av de som sa sig se flytande stål rinna omkring i ruinerna? Etc.

Blankt. Enter conspiracy theories ...
Citera
2015-04-10, 23:40
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Nu använder du ad hominem igen CrimsonIdol. Trots att du gång på gång blir tagen med handen i syltburken. Vissa behöver repetera ett misstag ett mycket mycket stort antal gånger innan de lär sig. Varför är det så? Brist på cerebral plasticitet? Vem vet ...

Jag frågar inte en flashback-forumit i svart plasttrikå hur WTC kollapsade, jag frågar varför inte NIST publicerade en studie av hela förloppet, inte endast fram till initieringen av förloppet.
Nu har vi svarat dig på detta så många gånger så t.o.m. du borde förstå: Eftersom de aldrig gjorde en sådan studie!.
Om du har fler frågor om samma sak ber jag dig ödmjukast att åtminstone läsa på de mest grundläggande fakta som finns tillgängliga i t.ex. NISTs FAQ innan du återigen gör bort dig som den okunniga fjant du framstår nu!
Sluta fråga samma skit om och om igen och försök reflektera över svaren du redan fått istället först.
Citera
2015-04-10, 23:42
Medlem
bernad_laws avatar
Jaha, tramseriet fortsätter ser jag.

Ingen fara, jag har hur många varningar som helst på lager, och om det inte blir skärpning väntar Ohörsamhetsomröstningar. /Mod
Citera
2015-04-10, 23:45
Medlem
Oj vad mycket delar det blev i Germanwings-olyckan. Lite intressant om man jämför med shanksville, där det bara fanns lite rostigt skrot.

Hur gick det till?
Var marken magisk i Shanksville?
Eller vadå, era djävla lögnhalsar?
Citera
2015-04-10, 23:49
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Det stämmer att jag så här långt inte har diskuterat teknikaliterna hos det som saknas i NIST:s rapport. Men det är ju för helvete det som är poängen.

Dom lämnade den delen blank. Hur fort kollapsade byggnaden. Hur kollapsade den? Varför ser det ut som en klassisk controlled demolition (WTC 7)? Varför intervjuades inte alla de som trodde sig uppleva/höra/se/känna kraftiga sekundära explosioner? Varför undersöktes inte rasresterna efter spår av sprängmedel? Varför intervjuades ingen av de som sa sig se flytande stål rinna omkring i ruinerna? Etc.

Blankt. Enter conspiracy theories ...

Hur fort kollapsade byggnaden? Varför ser den ut som en "controlled demolition"?
"Jetfuel can't melt steelbeams"...... .... Really?
Nu börjar vi närma oss vad jag är ute efter.
Fortsätt gärna med fysiken.
Vi väntar med spänning.
Citera
2015-04-10, 23:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Oj vad mycket delar det blev i Germanwings-olyckan. Lite intressant om man jämför med shanksville, där det bara fanns lite rostigt skrot.

Hur gick det till?
Var marken magisk i Shanksville?
Eller vadå, era djävla lögnhalsar?

Från shanksville har man lyckats hitta över 95% av alla delar av det kraschade flygplanet och de döda vilket är mer än i något av de andra tre 9-11 fallen. I germanwingsolyckan är jag inte i formerad om procenten, men även om det var 99,9% vet jag inte riktigt vad ditt problem är? Vad är det du undrar och tycker "vi" (vilka nu det är) ljuger om?
Citera
2015-04-10, 23:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Från shanksville har man lyckats hitta över 95% av alla delar av det kraschade flygplanet och de döda vilket är mer än i något av de andra tre 9-11 fallen.
Var hittar vi bevis för det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in