Citat:
Ursprungligen postat av
CrimsonIdol
Nej, nej ,nej. Ad-Hominem är ett utmärkande drag för konspirationsentusiaster.
Det konspirationsvurmarna gör är att "ställa frågor".
Jag är varken entusiastisk- eller vurmar för någon möjlig konspiration, nu, någonsin eller någonstans, inte minst 9/11. Men eftersom det var minst två plan inblandade så var det per definition en konspiration och jag tvivlar på att du kan hitta någon som inte befinner sig i djup koma som inte nickar instämmande till det påståendet. Är det något jag vurmar för? Knappast.
När du trots det mot bakgrund av det här insisterar på att kalla mig för en "konspirationsentusiast" eller en "konspirationsvurmare", så far du med osanning och ad hominem och det med syftet att:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Ad_hominem-argumentett
Citat:
.... lägga upp ett argumentationsfel eller felslut inom retoriken som handlar om en argumentatörs karaktär, förmåga eller avsikter i stället för själva sakfrågan.
... nå psykologiskt övertag över motståndaren och få denne på defensiven i debatten.
... appellera till en person eller grupps "fördomar, intressen eller fattningsförmåga utan att stå i något logiskt sammanhang med det diskuterade."[1]
Det här vittnar bl.a. om att du är mycket ängslig över att dina egentliga argument kanske är för klena, att de inte håller. Jag säger inte att de inte håller, jag säger att du ängsligt fruktar det.
Vågar du lägga upp dina sak-argument istället? Var inte blyg, det är inte så farligt
Citat:
Ursprungligen postat av
CrimsonIdol
Hatar att dra upp Occams razor(aningen uttjatat), men du motbevisar inte en teori, bara för att:
"I'm just asking questions, man"
Det är ett intellektuellt ohederligt sätt att argumentera på.
Hm ... låt se.
Q: Användes det några sprängmedel vid Ground Zero 9/11?
A: Nej.
Q: Hur vet du det?
A: NIST hittade inga spår efter sprängmedel.
Q: Letade NIST efter spår av sprängmedel?
A: Nej.
Q: Varför inte?
A: Det fanns ingen anledning att leta efter spår av sprängmedel när man visste att inga sprängmedel hade använts.
Q: Hur vet du det?
A: Det fanns inga spår efter sprängmedel.
Q: Meh ... ?
A: Stop JAQ:ing off!!
Nuff said.
Citat:
Ursprungligen postat av
CrimsonIdol
Bevisbördan ligger hos konspirationsentusiasterna och vi andra ställer frågorna.
Nja, den kråkan flyger inte. Det är de som lägger fram en konspirationsteori som har bevisbördan, inte de (undertecknad) som ifrågasätter underlaget för samma teori.
Vill du att jag förklarar varför det här är den enda möjliga ordningen?
Citat:
Ursprungligen postat av
CrimsonIdol
Återigen: Konspirationen skapar ordning i kaoset hos konspirationsvurmarna. Slumpen är skrämmande.
Gäller det alla konspirationer utom de som innehåller 19 muslimer med pennknivar, eller stipulerar din gymnasie-psykologiska teori fler undantag från 'regeln'?
Citat:
Ursprungligen postat av
CrimsonIdol
Tänk efter.
Heissenbergs osäkerhetsprincip och Schrödingerekvationen inom kvantmekaniken bevisar att slumpen/sannolikheten finns och är allestädes närvarande i naturen. Detta är för mig en djup tanke, men inser också att den kanske inte är för alla mindre begåvade flashbackare där ute.
Ah, du tänker så? Jag har både tagit en sommarkurs i kvantmekanik (SU) och läst ett stort antal mer eller mindre populariserade böcker i ämnet, men måste helt har missat din snudd på geniala applicering.
Är det ett tungt ok att bära? All denna djupa insikt?