Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
I så fall kan du uppenbarligen inte läsa, alternativt vill du inte, av någon outgrundlig anledning. Vilka ”andra versioner” menar du? Den av MSM spridda konspirationsteorin, som ju egentligen aldrig bevisats, så skedde det ungefär så som jag tidigare beskrivit:
”---Eller varför inte den officiella konspirationsteorin att några muslimer satt i en grotta och smidde ränker (konspirerade) på en terrorattack mot ett av världens mest hårdbevakade länder. En attack som lyckades så bra att 19 kapare (som även utbildat sig till piloter i samma land!) lyckades lura säkerhetskontrollerna på fyra flygplatser, kapa 4 plan under loppet av någon timme, varav två plan lyckades rasera tre byggnader.---”
Återigen, vilka ”andra versioner” finns det? Hur ska jag kunna svara på något du påstår finns, utan att leda det i bevis, när jag inte själv känner till några andra? Det finns förstås varianter på teknik som används men den biten har jag förklarat som ganska ointressant så länge inte en ny grundlig utredning görs av oberoende personal som en gång för alla kan fastställa t.ex. vilka typer av sprängmedel som använts.
Det är bara att läsa tråden eller de länkar som du själv har bidragit med för att hitta en uppsjö av förslag på vad som hände. Du klagar på att den officiella versionen inte håller för en hård granskning, men du är för ointresserad för att göra en hård granskning av andra versioner - du vet inte ens vilka de versionerna skulle vara. Man kan med andra ord konstatera att jag är mer insatt i den biten än vad du är, så tro mig när jag säger att de versionerna inte håller för en hård granskning.
Vilka är den oberoende personal som kan fastställa t.ex. vilka typer av sprängmedel som användes? Det kan vara bra att veta det på förhand ifall det skulle göras en ny utredning så att man vet om de är pålitliga eller inte. De måste ju hålla för en hård granskning.
Och om du nu tror att sprängmedel användes kan man genast konstatera att ditt påstående om att "Det behövs inte alls speciellt många personer för att iscensätta en falskflaggad operation. Alla gör helt enkelt vad de blivit tillsagda att göra utan att för den skull ha en aning om vad det gör i det långa loppet" inte gäller i det här fallet. Att aptera flera byggnader med sprängmedel, eller för den delen kärnvapen, är inget som några få personer ovetande kan göra. Som du märker är den tekniska biten inte alls särskilt ointressant. Var snäll och låt bli att kritisera mig för att inte ha förstånd nog att förstå nåt som du själv inte vet nåt om. Okej?
Citat:
Jo, du pådyvlar:
"---
Dina åsikter om en odefinierad maktelit i allmänhet och judar i synnerhet...---"
https://www.flashback.org/sp40685971
Men den delen var du ohederlig nog att radera, vilket antagligen säger en del om dig och din karaktär. "Åsikter" som du för övrigt inte kunnat påvisa och därför sannolikt bara finns i din hjärna. Om du dessutom anser ”att jag ger sken” av en kunskap jag egentligen inte besitter så kan ju det bero på att ditt begrundande och dina analyser inte har någon bäring i verkliga livet, precis som jag skrev. Jag bara konstaterar att det finns starka indikationer på en judisk närvaro och inblandning. Skulle det innebära ett problem för dig?
Då får jag väl be om ursäkt och lita på att du inte har några starka åsikter om judar (folk kan ju läsa dina inlägg och själva se i vilken omfattning du saknar åsikter om dem). Jag ber även om ursäkt för att jag trodde att du besatt vissa kunskaper.
Jag har inget problem med en judisk närvaro och inblandning, däremot har jag problem med att du inte kan förklara vad de ska ha gjort. Det saknas ett par led i din beviskedja. Du har en oklar mängd misstänkta och flera tänkbara motiv, men du kan inte beskriva hur brottet gick till. Innan du kan bidra med nåt sånt går det inte ens att granska din version.
Citat:
Ja, jag kan mycket väl höra till den styrande eliten, men det vet du lika lite om som mina påstådda åsikter om judar. Du måste tydligen ha namn, grad och nummer på de inblandade för att du ska sluta tro på konspirationsteorier, trots att det genom historien ljugits så hälften varit nog. Ska man verkligen behöva påminna om exempelvis Tonkinbukten och Pearl Harbour för människor som vistas på ett konspirationsforum?
Med tanke på att du har tid och möjlighet att sitta och diskutera sånt här med mig på internet gör att en stor del mindre "lyckligt" lottade människor här i världen nog skulle se oss som tillhörande en styrande elit. Jag ville belysa hur pass vagt det blir att tala om makteliter och styrande eliter.
Att människor är onda och ljuger är ingen nyhet. Det bevisar inte heller att du har rätt och att jag har fel, eller hur? Över 50 år gamla händelser visar inte vilka som var inblandade här, och jag vet inte hur mycket man kan lita på dig. Det kanske också är ett område som du egentligen inte besitter kunskap om.
Citat:
Det är faktiskt du som bör berätta vilka ”alternativa tankegångar du begrundat och analyserat” som gjort att du dragit slutsatsen att den officiella konspirationsteorin stämmer. Jag tror nämligen att du inte gjort det. I vart fall inte på ett sätt som innefattar logiskt tänkande och vanligt sunt bondförnuft.
Jag har läst och satt mig in i teorier i den här tråden. Du har ju inte gjort det, så klaga inte på min granskning, mitt logiska tänkande och sunda bondförnuft innan du själv har gjort detsamma. Varför ska jag kasta pärlor år svin och ägna ännu mer tid att förklara nåt för dig som du ändå är ointresserad av?
Citat:
Än en gång, vilka ”andra lika felaktiga förklaringsmodeller”? För skitibyxonde gången påstår du något som bara är tomt prat, annars hade du ju redan skrivit mig på näsan med dessa ”andra förklaringsmodeller".
Jag skriver ur hjärtat och har vid ett flertal tillfällen redogjort för mitt ställningstagande, vilket man däremot inte med bästa vilja i världen kan säga att du gjort. Men upplys mig hjärna, berätta hur dessa muslimer så enkelt kunde lyckas med det näst intill omöjliga i ett av världens mest hårdbevakade länder. Och gärna varför också. På vilket sätt skulle det tjäna deras intressen?
Det finns en massa förklaringsmodeller i den här tråden - vanliga bomber, kärnvapen, energivapen, flygplan osv. Du har själv länkat till flera av dem. Om du besitter den logik, det förnuft och den allmänna intelligens som jag tydligen inte har borde du kunna rensa bort alla som är lika felaktiga som den officiella. Men det klarar du inte, eller hur?
Muslimerna kapade fyra flygplan. Flygplan har kapats förr i ett av världens mest hårdbevakade länder. De var terrorister som ville sprida terror, vilket de lyckades med om de nu var skyldiga. Jag vet att du tycker att det låter löjeväckande, men du kan/vill ju inte ens komma med ett motförslag som jag kan få analysera och begrunda.
Eftersom du själv medger att du är dåligt insatt i vad som kan ha hänt förstår du väl att dina jeremiader om sanningen och att jag skulle vara dåligt påläst faller väldigt platt? Tomt prat, som sagt.
Citat:
För sista gången, det står ganska klart att du inte alls analyserar texterna, då skulle du ju ha debatterat dem, i stället för att hemfalla åt tomt prat och min personliga åsikt om judar, vilket du uppenbarligen finner ytterst svårsmält. Du påstår att mina källor är motstridiga utan att förklara varför. Om inte det är tomt prat vet jag inte vad tomt prat är.
Jag har förklarat varför dina källor är motstridiga. Du har länkat till bombförespråkare, kärnvapenförespråkare och energivapenförespråkare, trots att du är ganska ointresserad av den tekniska biten. Utsätt dina källors teorier för en hård granskning och återkom när du har kommit fram till vilka som håller. Jag har redan diskuterat dem med andra här, så du kan säkert hitta mina argument som visar att de inte håller för en hård granskning. Återkom gärna med dina egna synpunkter, eller sluta försöka få det till att det är jag som är dåligt påläst.
Citat:
Nej, det behöver inte alls vara så. Vrba-Wetzler skapade på egen hand tidningsrubriker om massmord i Auschwitz och min motfråga till dig blir då hur många förutom den påstådda kärnan på 19 muslimska piloter menar du kände till konspirationen?
Där struntade du visst i att svara igen. Känslig fråga tydligen. När du har gett ett exempel på hur operationen kan ha sett ut om "inte alls speciellt många personer" var inblandade, så kan jag svara på hur många jag tror kan ha känt till ett dåd utfört av 19 terrorister.
Citat:
Som avslutning vill jag påminna läsarna om att Silverax tydligen tycker det är helt okej att utelämna delar av motdebattörens poster. Sista stycket i min tidigare post är helt relevant i ämnet eftersom 9/11 i högsta grad faller under anstiftan till mord enligt min mening:
Men det är okej att strunta i motdebattörers frågor och svara med en motfråga? (Se exempel ovan.)
Citat:
Kan du möjligen svara på frågan?
All anstiftan av mord är allvarlig. Maktens män och kvinnor anstiftar säkert dagligen till mord, även om det självklart oftast sker under andra namn.