Citat:
Ursprungligen postat av
-DaRude-
Ja, du har missat för tok för mycket. Hela poängen är ju att det inte fanns några terrorister som var "beredda att dö för USA:s elit".
?????
Citat:
Hur många pass återfanns utöver det pass
Inget vad jag vet. So what? Hur många andra handskrivna brev, bagageetiketter etc som också överlevde hittade man? Vad är problemet? Sånt här händer i varenda jävla flygkrasch som sker, saker man aldrig trodde skulle kunna klara sig klarar sig.
Citat:
Att byggnaderna kollapsade precist
Vad i kollapsen var precist menar du? Vad skulle skett annorlunda om det inte var bomber inblandade?
Du menar att jordens gravitation inte är nedåtriktad, eller?
Citat:
på grund av utbruten eldsvåda orsakat av två flygplan,
Du "glömde" nämna de omfattande skador som flygplanen orsakade på den bärande strukturen plus att brandskyddet slogs bort....
Citat:
samt en tredje på grund av flygande material från de två.
Du har uppenbarligen inte läst något ur rapporten. Wtc kollapsade enligt utredningen pga eldsvådorna som orsakades av rasmassorna, den strukturella skadan spelade ingen nämnvärd roll i sammanhanget.
Citat:
Den skulle successivt avta och så småningom upphöra, dock betydligt snabbare än vad som dokumenterats.
Vad baserar du din bedömning på, gällande hur snabbt det skulle gå för temperaturen att avta?
Citat:
Enbart högteknologiska kemiska ämnen kan förklara den fördröjningen.
Därför att....?
Citat:
På grund av:
1. De uppnådda temperaturerna
Du menar att det inte räcker med 1000 graders bränder för att försvaga stål? Vad baserar du det på?
Citat:
2. Förekomsten av aktiv nanotermit i resterna
Vad fan har det med bärkraften att göra???? (Dessutom har de redan fått det förklarat för dig att handlar om ämnen som förekom naturligt i gipsväggarna)
Citat:
3. Den pulveriserande effekten
Utveckla. Menar du att betongen inte skulle smulas sönder annars?
Citat:
Om vi antar att man smugglade in stora mängder nanotermit i byggnaderna så skulle detta givetvis kunna genomföras om parterna är ense.
Du tror inte att någon i denna enorma konspiration skulle tjalla? Eller att någon skulle upptäcka denna installation? Det här är inte en film, vettu.
Citat:
Om jag inte helt missminner jag så skall det ha uppgetts att det förekommit en del märkliga aktiviteter i tornen innan attackerna. Får återkomma om det.
Vi pratar trots allt om en enorm (typ 160 fotbollsplaners yta bara i tornen) arbetsplats för tusentals människor. Tro fan att det förekommer aktiviteter som man inte riktigt förstod vad det var och därför i efterhand blir misstänksam mot. Människor är experter på sådant fabulerande.
Du glömde förresten svara på frågan om squibsen. Kan det förklaras av raset eller inte?
Citat:
1. Därför att en byggnad som i sig inte får direkt kontakt med kollisionsobjektet och börjar brinna inte kan pulveriseras utan extern sprängningshjälp. Det är helt absurt, både enligt mig, fysiker och rivningsexperter.
Ja A&E har ju verkligen koll på grejerna....
De kör ju bara samma grej som dig, upprepar att det är omöjligt utan att berätta varför.
På min sida av debatten har en enorm utredning som stöds av såväl expertis som datorsimuleringar. Om det är något specifikt i den som du har problem med så är du välkommen att berätta det. Men samma gamla "Meh! Det är ju omöjligt" börjar bli ganska tröttsamt att lyssna på.
Citat:
2. ?? Det förekom uppenbarligen skada.
Ja, det är vi överrens om. Så varför skrev du att det inte gjorde det?
Citat:
Det som är konstigt är att alla de märkligaste sammanträffanden inträffar på en och samma dag, inte att någon säger något fel någon gång.
Återigen: Vad är sammanträffandena? Att brandmän bevakade byggnaden som brann, att media intervjuade brandmän eller att media råkade säga fel i en kaotiskt situation? Det tycks mig som tämligen dagliga företeelser....
Har du läst att ge en uppskattning kring hur många och vilka worldwide som var visste?