2015-04-10, 15:01
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hublerr
Nu händer det visst grejer!

http://www.pt.se/nyheter/pitea/23-aringen-erkanner-visst-vald-9205744.aspx

Lite citat

Citat:
Det är kammaråklagare Lindha Strömberg som bekräftar att 23-åringen i sista stund valt att börja prata och att han gjort vissa medgivanden och lämnat uppgifter som nu måste kontrolleras. Därför skjuts förhandlingen upp en dag.

– Vi tror att det är efter att han läst förundersökningsprotokollet och insett att vi har bevisning mot honom som han har börjar prata. Han erkänner numera att han har brukat visst våld mot den avlidne, säger Lindha Strömberg.

[.........]

Båda männen är knutna både till platsen och händelsen, men har tidigare inte medgett någonting av det som hänt. Enligt polisens utredning av mordet är båda lika skyldiga och kammaråklagare Magnus Nilsson och Lindha Strömberg har valt att åtala dem båda för mord i första hand och medhjälp till i andra hand. Detta då den tekniska bevisningen tyder på att en av dem hållit fast offret medan den andre skurit honom i halsen.

Citera
2015-04-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Jag tror att det är nu skyllapådenandre-taktiken sätter igång.

Helt klart. Nu lär ju också Krille direkt kontra med sin syn på saken.
Jag tror att rättegången skjuts upp mer än en dag faktiskt.
Citera
2015-04-10, 16:02
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fugge77
Magnus Tängman
2 tim ·
Alltid trevligt med ett polisförhör såhär på morgonkvisten så man piggnar till! Nu är de bara he sig på jobbet då man redan är rätt så sen!!

Fullt normalt, hmm..
Citera
2015-04-10, 16:21
Medlem
Grejen är ju den att nu lär inte åklagaren vara sen att meddela slödder 1 att slödder 2 sjunger ut men kanske inte berätta exakt om vad. Då lär ju slödder 2 bli byxis och kanske även han börja snacka.
Citera
2015-04-10, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugge77
Magnus Tängman
2 tim ·
Alltid trevligt med ett polisförhör såhär på morgonkvisten så man piggnar till! Nu är de bara he sig på jobbet då man redan är rätt så sen!!

Nu kör jag mycket på känsla här, men denne Magnus känns som en som skulle dölja nervositet och oro precis på det där sättet. Han har nog också kommit undan en del genom sin "charm" tidigare.
Citera
2015-04-10, 16:55
Medlem
budadis avatar
Jaha så R börjar snacka och MT blir kallad till förhör på morgon?
Citera
2015-04-10, 17:53
Medlem
Hur är denna Magnus.T som person? Är han en sån vill ha en del av det farliga livet men är för feg att göra nåt själv så han bara umgås med människor och manipulerar dom att göra vad han vill?

Så verkar lite fallet då han taggade igång Rasmus den gången i Luleå så han skulle slå någon annan. Gömmer han sig bakom sina mer våldsamma polare men leker ändå tuff?

Man får iallafall den uppfattning av att läsa FUP.
Citera
2015-04-10, 18:01
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Najje08
Grejen är ju den att nu lär inte åklagaren vara sen att meddela slödder 1 att slödder 2 sjunger ut men kanske inte berätta exakt om vad. Då lär ju slödder 2 bli byxis och kanske även han börja snacka.

Citat:
Ursprungligen postat av hgos
Nu kör jag mycket på känsla här, men denne Magnus känns som en som skulle dölja nervositet och oro precis på det där sättet. Han har nog också kommit undan en del genom sin "charm" tidigare.
En klassiker, fångarnas dilemma: http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5ngarnas_dilemma
Citera
2015-04-10, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weppi
Hur är denna Magnus.T som person? Är han en sån vill ha en del av det farliga livet men är för feg att göra nåt själv så han bara umgås med människor och manipulerar dom att göra vad han vill?

Så verkar lite fallet då han taggade igång Rasmus den gången i Luleå så han skulle slå någon annan. Gömmer han sig bakom sina mer våldsamma polare men leker ändå tuff?

Ja, han är precis en sådan person som vill leva farligt men är för feg för att själv göra något annat än att snacka. Sen umgås han med människor som är så korkade att de utför det Tengman själv inte vågar. Han ser farligare ut än han är med tatueringar upp över halsen osv.
Citera
2015-04-10, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
Jaha så R börjar snacka och MT blir kallad till förhör på morgon?
Har du läst att Magnus T är kallad till förhör? Det har jag missat...
Citera
2015-04-10, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weppi

Det där är helt i linje med min känsla efter att ha läst FUP också. Det vore kul om någon som känner personen kan uttala sig?

Edit: Såg att degglidor gjort just detta! Cudos!
Senast redigerad av hgos 2015-04-10 kl. 19:42.
Citera
2015-04-10, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Jag tror att det är nu skyllapådenandre-taktiken sätter igång.

De får skylla hur mycket de vill på varandra om nu så skulle bli fallet i TR, de är rökta båda två, mord och medhjälp till mord, de båda har besudlingar från offret så det blir ett långt fängelsestraff för båda, tips 16-18 år.

Mord skall numera vara livstid men jag tror TR hittar några förmildrande omständigheter som ingen annan förstår, livstid vore det enda rätta för det vore en rätt signal ut till samhället.
Dessa två var definitivt inte ordningsman i skolan och har redan våldsbrott i sin brottsbelastning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in