2015-04-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrInk
En klassiker, fångarnas dilemma: http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5ngarnas_dilemma

Nu känner jag mig lite trög här, men hur sammanfaller min kommentar med Fångarnas Dilemma?
Citera
2015-04-10, 20:28
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
De får skylla hur mycket de vill på varandra om nu så skulle bli fallet i TR, de är rökta båda två, mord och medhjälp till mord, de båda har besudlingar från offret så det blir ett långt fängelsestraff för båda, tips 16-18 år.

Mord skall numera vara livstid men jag tror TR hittar några förmildrande omständigheter som ingen annan förstår, livstid vore det enda rätta för det vore en rätt signal ut till samhället.
Dessa två var definitivt inte ordningsman i skolan och har redan våldsbrott i sin brottsbelastning.
Vad kan vara förmildrande omständigheter i detta fall?
Dom kände inte varandra och det fanns inget våldsamt mellan parterna innan mordet. Detta är det mest fega och grymma brott jag läst om på länge, livstids fängelse är det enda tänkbara. För den som gjorde det alltså, det som nu händer kan ge nytt ljus på saken, har svårt att tro på att bägge var lika inblandade.
Citera
2015-04-10, 21:37
Medlem
Old Nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Formsvacka
Man ser ju iof en bild över brottsplatsen där brottsoffret ligger död på marken med en filt över huvud och bröst. Det enda man ser är hans ben typ. Kan vara obehagligt för vissa.

Det hade jag missat. Såg inte den bilden när jag bläddrade igenom.

[EDIT] Jag ser den inte nu heller när jag letar. Är det bilden som tagits med mobilkamera från Kalles du menar? På den går det ju inte att se någonting egentligen. [/EDiT]

[EDIT2] Ok, nu hittade jag den. Sidan 407. Kan vara väldigt otrevlig att se på för anhöriga och vänner. [/EDIT2]
Senast redigerad av Old Nick 2015-04-10 kl. 21:52.
Citera
2015-04-10, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Vad kan vara förmildrande omständigheter i detta fall?
Dom kände inte varandra och det fanns inget våldsamt mellan parterna innan mordet. Detta är det mest fega och grymma brott jag läst om på länge, livstids fängelse är det enda tänkbara. För den som gjorde det alltså, det som nu händer kan ge nytt ljus på saken, har svårt att tro på att bägge var lika inblandade.

Mitt fetade: Jag håller med om livstid men rättsväsendet kan ha ibland konstiga domslut och säger sig hittat förmildrande omständigheter. Nu får vi se vad som framkommer vid TR förhandlingen.

Den enda skillnaden jag kan se är att endast en höll i kniven men båda gjorde detta i samförstånd och bör då dömas för mord säger jag som är lekman.

En sak jag reagerat på är ett vittne (tror det var en av vakterna) som ser först tre för att vid nästa titt lite senare se två personer och vad han tror är en väska på gräsplätten. "Väskan" han uppfattade var ingen väska utan offret som var knivad till döds.

Kan dessa varit så jävla kall att de helt enkelt stod och såg på när offret förblödde för att sedan bege sig därifrån. De är ju inte sen med att basunera ut att de har skurit halsen av en snubbe när de ringer en av mgm's morsa och telefonsvararen går igång, de verkar väldigt nöjda med sitt bestialiska mord på en helt oskyldig person.
Citera
2015-04-10, 22:04
Medlem
budadis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
Har du läst att Magnus T är kallad till förhör? Det har jag missat...

Nja kanske fel ordval. Som jag förstod det, han har öppen facebook, så hade han haft förhör imorse, om han blev kallad eller om det var per telefon vet jag inte.
Citera
2015-04-10, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av budadi
Nja kanske fel ordval. Som jag förstod det, han har öppen facebook, så hade han haft förhör imorse, om han blev kallad eller om det var per telefon vet jag inte.

Okej, då är jag med. Kul med öppen FB. Varför kör folk med ÖPPEN FB? Jösses

Edit: Denna Tängman visar ingen bekymmersamhet på Facebook. Ignorance is bliss?
Senast redigerad av hgos 2015-04-10 kl. 23:35.
Citera
2015-04-10, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Mitt fetade: Jag håller med om livstid men rättsväsendet kan ha ibland konstiga domslut och säger sig hittat förmildrande omständigheter. Nu får vi se vad som framkommer vid TR förhandlingen.

Den enda skillnaden jag kan se är att endast en höll i kniven men båda gjorde detta i samförstånd och bör då dömas för mord säger jag som är lekman.

En sak jag reagerat på är ett vittne (tror det var en av vakterna) som ser först tre för att vid nästa titt lite senare se två personer och vad han tror är en väska på gräsplätten. "Väskan" han uppfattade var ingen väska utan offret som var knivad till döds.

Kan dessa varit så jävla kall att de helt enkelt stod och såg på när offret förblödde för att sedan bege sig därifrån. De är ju inte sen med att basunera ut att de har skurit halsen av en snubbe när de ringer en av mgm's morsa och telefonsvararen går igång, de verkar väldigt nöjda med sitt bestialiska mord på en helt oskyldig person.

Jag tolkade det också så att de skurit BO i halsen och sedan sett på då han förblödde. Så kalla är dessa oempatiska ursäkter till människor.

Edit: Jag läste nånstans att en av de misstänkta hade uttalat sig om att hans tidigare fängelsevistelse var obehaglig och att han kände sig hotad och var tvungen att ha ögon i nacken osv. News flash: Det lär bli värre nu!!
Senast redigerad av hgos 2015-04-10 kl. 23:33.
Citera
2015-04-10, 23:11
Medlem
MrInks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hgos
Nu känner jag mig lite trög här, men hur sammanfaller min kommentar med Fångarnas Dilemma?
Ops. Fel citering. Det var någon annan jag skulle citera.
Citera
2015-04-11, 02:58
Medlem
Efter att ha läst FUP:en så känns det som att MT sitter på betydligt mer uppgifter om händelsen. Om inte han själv är inblandad i händelsen hur kan man då inte berätta vad man vet? Visste det kanske är hans polare men någonstans måste man ju börja tänka i banorna att dessa två GM just tagit ett människoliv och bör inte vara ute bland andra människor.
Citera
2015-04-11, 11:37
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbeteochbostad
Jag tror att det är nu skyllapådenandre-taktiken sätter igång.

Dom kanske inser att åklagaren har mera på fötterna är dom trodde och nu gäller det att rädda sig själv. Det ligger väl åtminstone en livstidsdom i potten.
Citera
2015-04-11, 17:01
Medlem
Jernvantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av degglidor
Ja, han är precis en sådan person som vill leva farligt men är för feg för att själv göra något annat än att snacka. Sen umgås han med människor som är så korkade att de utför det Tengman själv inte vågar. Han ser farligare ut än han är med tatueringar upp över halsen osv.

Samtidigt så verkar hans bilder på Facebook aningens feminina för en ren och skär "låtsasgangster", kanske han är förvirrad/blundar/täcker upp sitt naturliga extremfeminina beteénde med att skaffa halstatueringar och umgås med "tuffingar"...?
Citera
2015-04-11, 20:27
Medlem
Iaghs avatar
Vad har vi här? Så bedrövligt.

En misstänkt gärningsman vars föräldrar kämpat för att få rätt medicin till sin sinnessjuke son, men icke.

En annan misstänkt gärningsman som diagnostiserades som bipolär i ung ålder, som nekades vård strax innan gärningen, vars mor hoppades på tvångsvård då.

Dessa två halalslaktar, bokstavligen, en människa.
Senast redigerad av Iagh 2015-04-11 kl. 20:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in