Citat:
Ursprungligen postat av
J.R.
Vad kan vara förmildrande omständigheter i detta fall?
Dom kände inte varandra och det fanns inget våldsamt mellan parterna innan mordet. Detta är det mest fega och grymma brott jag läst om på länge, livstids fängelse är det enda tänkbara. För den som gjorde det alltså, det som nu händer kan ge nytt ljus på saken, har svårt att tro på att bägge var lika inblandade.
Mitt fetade: Jag håller med om livstid men rättsväsendet kan ha ibland konstiga domslut och säger sig hittat förmildrande omständigheter. Nu får vi se vad som framkommer vid TR förhandlingen.
Den enda skillnaden jag kan se är att endast en höll i kniven men båda gjorde detta i samförstånd och bör då dömas för mord säger jag som är lekman.
En sak jag reagerat på är ett vittne (tror det var en av vakterna) som
ser först tre för att vid nästa titt lite senare se
två personer och vad han tror är en väska på gräsplätten. "Väskan" han uppfattade var ingen väska utan offret som var knivad till döds.
Kan dessa varit så jävla kall att de helt enkelt stod och såg på när offret förblödde för att sedan bege sig därifrån. De är ju inte sen med att basunera ut att de har skurit halsen av en snubbe när de ringer en av mgm's morsa och telefonsvararen går igång, de verkar väldigt nöjda med sitt bestialiska mord på en helt oskyldig person.