2015-04-09, 21:37
Medlem
Old Nicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hihohahe
Innan jag läser FUB, finns det obehagliga bilder med? Vill hemskt gärna inte se dessa då

Nej. Obduktionsbilderna är sekretessbelagda och finns inte med. Det finns en enda bild på Ylipää med och på den är han vid liv och röker pipa. Det obehagligaste man kan hitta är bilderna på de blodbesudlade kläderna, samt en enkel illustration över hur skadorna såg ut. Bilderna från brottsplatsen visar ingenting. Allt blod hade sköljts bort av regnet.
Citera
2015-04-09, 22:35
Medlem
Formsvackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Old Nick
Nej. Obduktionsbilderna är sekretessbelagda och finns inte med. Det finns en enda bild på Ylipää med och på den är han vid liv och röker pipa. Det obehagligaste man kan hitta är bilderna på de blodbesudlade kläderna, samt en enkel illustration över hur skadorna såg ut. Bilderna från brottsplatsen visar ingenting. Allt blod hade sköljts bort av regnet.

Man ser ju iof en bild över brottsplatsen där brottsoffret ligger död på marken med en filt över huvud och bröst. Det enda man ser är hans ben typ. Kan vara obehagligt för vissa.
Citera
2015-04-10, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fugge77
Men antal förhör under dessa 6 månader har ju inte vart så många. typ 5-6 om jag minns rätt. Är det så det går till vanligtvis eller?

Antagligen har de helt enkelt nekat att gå på flera förhör. Sen så gav säkert förhörsledarna upp till slut, då de verkligen inte sa ett dyft. Då jag var häktad med restriktioner så var det ju en fröjd att få komma ner till där förhörsledarna satt, det var varmare hembonat och de försökte muta en med godis.
Senast redigerad av hgos 2015-04-10 kl. 09:26.
Citera
2015-04-10, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ToZon
Då man läser alla vittnesförhör gällande platsen för mordet så tyder inget på att det varit mer än tre personer, offret och de två anhållna är ingen dålig gissning.
Någon fler person (typ fjärde) har inte iakttagits så att anhålla denna MT för mordet är uteslutet och han släpptes också efter samtal med åklagaren.

Det är inte straffbart att känna mgm även om han kan ha varit delaktig i skärmytslingarna inne på krogen men kan givetvis inte anhållas för detta.
Däremot tror jag MT starkt anade vad som hänt borta efter gatan/gräsplätt då det blev känt att det var ett mord och det var en gäst på krogen som knivats och hans polare hade lämnat krogen 10-15 minuter efter offret. Vad han sett eller inte sett från rökrutan är höljt i dunkel.

Sen kan man konstatera att länsman hade båda mgm redan inom en timme efter larmet på radarn, beslut om hämtning till förhör kom sedan kl 02.33 av FUL och man fick fullträff direkt. Det kan man kalla snabbt jobbat av länsman.

Jo jag håller med. Jag gick på en känsla jag fått pga MTs uppförande. Ska man gå på det som faktiskt setts och som går att belägga så är det ju som du skriver, K och R söker upp BO vid trädet.
Citera
2015-04-10, 10:45
Medlem
Magnus Tängman
2 tim ·
Alltid trevligt med ett polisförhör såhär på morgonkvisten så man piggnar till! Nu är de bara he sig på jobbet då man redan är rätt så sen!!
Citera
2015-04-10, 12:36
Medlem
Formsvackas avatar
Galet att få halva halsen snittad för att man varit lite drygfull på krogen. Skön impulskontroll grabbarna verkar ha
Citera
2015-04-10, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PekkariP1
Det är ju tänkbart att de har tillgång till preparaten på lagligt vis, sedan tidigare. Eller så skaffar de sig recept medans de sitter häktade.

Jo det är ju en möjlighet också.
Citera
2015-04-10, 13:38
Medlem
Är det bara jag som blir upprörd över att Rasmus nekats vård på psyket och att Krille blev utsläppt därifrån bara någon vecka före detta hände trots att mamman till Krille hade hoppats på tvångsvård?

Finns att hitta på sidan 286-290.
Citera
2015-04-10, 14:31
Medlem
Nu händer det visst grejer!

http://www.pt.se/nyheter/pitea/23-aringen-erkanner-visst-vald-9205744.aspx
Citera
2015-04-10, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hublerr
Nu händer det visst grejer!

http://www.pt.se/nyheter/pitea/23-aringen-erkanner-visst-vald-9205744.aspx

Oj då! Det där var ju oväntat. Det är alltså R som börjat prata?
Citera
2015-04-10, 14:46
Medlem
http://www.nsd.se/nyheter/lulea/mordmisstankt-erkanner-vald-9206210.aspx
+
http://www.kuriren.nu/nknyheter/den-mordatalade-har-borjat-prata-8226789.aspx
Citera
2015-04-10, 15:01
Medlem
Jag tror att det är nu skyllapådenandre-taktiken sätter igång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in