2015-04-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neteX
hur fick du tag i dom där bilderna?

En tidigare post i tråden.
Citera
2015-04-16, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samurajja
Från direktrapporteringen av rättegången;
Enligt 23-åringen blöder Andreas kraftigt när han ramlar ihop. "Han har panik". "Han sprattlar både med armarna och benen" "Han lägger sig ned på en gång". "Han faller på rygg". "Han hamnar på sidan på ryggen".

Det där är nog sanningen om vad som hände efter knivskärningen. Oavsett hur händelseförloppet var fram till skärningen.

Jag hoppas verkligen att det blir livstid för båda två! Dem har förbrukat sin rätt att någonsin känna frihet igen!
Herregud så fruktansvärt...Bland det värsta jag läst. Jag saknar ord.
Citera
2015-04-16, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av satanslillebror
Visst är de ganska osannolikt att dom åker på livstid då de inte finns några vittnen till händelsen?
Dem kan väl ändå inte slippa ifrån detta?
Han blev ju slaktad som ett djur. Blodet har ju tydligen sprutat över dem efter vad man såg på deras kläder.
Det där är inte människor som gör så. Inte ens djur.
Fy faaan vilken ondska!
Hur orkar man leva vidare efter en sån gärning?
Att sen inte stå för en sån fruktansvärd handling. Herregud det är svårt att ta in fast det står skrivet
Citera
2015-04-16, 17:26
Medlem
satanslillebrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Violetta56
Dem kan väl ändå inte slippa ifrån detta?
Han blev ju slaktad som ett djur. Blodet har ju tydligen sprutat över dem efter vad man såg på deras kläder.
Det där är inte människor som gör så. Inte ens djur.
Fy faaan vilken ondska!
Hur orkar man leva vidare efter en sån gärning?
Att sen inte stå för en sån fruktansvärd handling. Herregud det är svårt att ta in fast det står skrivet

Nä dom lär ju inte slippa undan helt men är nog troligt att dom kommer undan livstid då de inte finns någon som sett vad som hände då han blev skuren förutom Krille och Rasmus. Och Rasmus säger att de inte var meningen utan att han skars oavsiktligt då dom slogs/brottades och Krille säger att han inte minns något. Så dom kan ju inte säga säkert att de var meningen att skära han. Så det kan ju bli ett lägre straff då antar jag, är ingen expert på sånt här.
Citera
2015-04-16, 17:28
Medlem
cupidfoots avatar
KH saknar all trovärdighet enligt mig.

Han minns delar av kvällen men inte vad upprinnelsen till bråket var eller vad som hände på BP, trots att KHs balaklava och avslitna halskedja hittas på BP. Det finns en inspelning där han säger att han inte skar halsen av fittan för ingenting och tom där säger han sig inte känna igen sin egen röst... medans RE och hans mamma identifierar honom. I samma inspelning säger sig RE ska ta på sig skulden för alltihop.

Nej, noll trovärdighet som sagt. Det luktar efterhands konstruktion lång väg.

Förmodligen har RE hållt fast BO bakifrån medan KH attackerar framifrån. BO försvarar sig med vänsterhanden och blir skuren i jackan. BO lyckas slita av KH halskedjan och balaklavan och då brinner proppskåpet. Två snabba snitt och sedan sprutar blodet på väggarna innan RE släpper kroppen på marken.

Livstid för för båda är det enda rimliga straffet.
Citera
2015-04-16, 17:33
Medlem
Jeff.Lebowskis avatar
KH är otroligt selektiv i sitt minne....
Citera
2015-04-16, 17:55
Medlem
Bara att bete sig sådär på ett klassfoto borde göra en aktuell för en livstidsdom.
Haha, herregud. Saknar ord.
Citera
2015-04-16, 18:02
Medlem
Citat:
Nä dom lär ju inte slippa undan helt men är nog troligt att dom kommer undan livstid då de inte finns någon som sett vad som hände då han blev skuren förutom Krille och Rasmus. Och Rasmus säger att de inte var meningen utan att han skars oavsiktligt då dom slogs/brottades och Krille säger att han inte minns något. Så dom kan ju inte säga säkert att de var meningen att skära han. Så det kan ju bli ett lägre straff då antar jag, är ingen expert på sånt här.
Fy så hemskt
Hoppas du har fel men troligen inte:-(
Citera
2015-04-16, 18:08
Medlem
Hur blev det med snacket kring att R&W-crew skulle finnas på plats för att stötta dessa två?
Någon som varit på plats och sett?
Citera
2015-04-16, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Lebowski
KH är otroligt selektiv i sitt minne....
Ja absolut.
Tyvärr måste jag säga fast det är hemskt men någon borde ju ta lagen i egna händer.
Jag sa det precis och jag menar det fast det är fel.
Citera
2015-04-16, 18:48
Medlem
Citat:
Hur många dagar är rättegången?

9 dagar är reserverade.
Dag 3 (som alltså är i morgon), 4 och 5 är fyllda med vittnesförhör. Dag 6 är en reservdag.
Dag 7 är det förhör med poliser och vaktpersonal och dag 8 är en reservdag.
Under dag 9 avhandlas personalia av de mordmisstänkta och slutanföranden i målet.
Citera
2015-04-16, 19:07
Medlem
Nån som har haft att göra med R.E? Hur pass vrickad är han?
Känns ju som att man borde vara en rätt speciell typ om man ska vara kapabel att mörda på det här viset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in