Citat:
Jag skrev "formellt upptäckt". FBI har fortfarande inte lyckats med att knyta Usama bin Ladin till massmordet 9/11 och det är därför som de heller inte gjorde en efterlysning på honom.Eftersom du anser att det trots det är klarlagt att han låg bakom måste man dra slutsatsen att det finns x antal led mellan denne och den faktiska attacken. Att bin Ladin lyckas med det här med sina små resurser är en indikation på vad som kan göras med ofantligt mycket större resurser.
Bush: Give me a war against Saddam! I don't care how, just give it to me!
... deniability, led, deniability, led, deniability, led, deniability, .....
Citat:
Nej, jag önskar fortfarande att du kort beskriver hur "eliten" istället skulle ha gått till väga om det hade varit den som låg bakom.Går det?
Citat:
Vilket sätt att resonera? Menar du att varje kritisk granskning av den officiella versionen av 9/11 är samma sak som att tro på osynliga utomjordingar i rasmassorna?Jag ser de mer outlandish av teorierna om bl.a. 9/11 som ett uttryck för det verklighets-vakuum som finns mellan det amerikanska folket och dess makthavare. Om du blir blåst tillräckligt hårt och tillräckligt många gånger samtidigt som makthavare, myndigheter, institutioner, idoler, massmedia, chefen, osv, säger något helt annat, är det lätt att du tappar tilltron till rubbet.
Och, ärligt talat, vet du vad Pentagon/U.S. Intelligence pysslar med i sina topphemliga project?
Problemet är att USA sedan Monroe-doktrinen i sin nationella identitet försökt förena två sinsemellan oförenliga ideal: imperium vs demokrati, och att det sedan mordet på JFK blivit mer och mer tydligt vilket av dessa som är det viktigare ... för de som har makten.
Du menar att det inte finns ett demokratiproblem i USA?
Citat:
Det är det nog ytterst få som inte håller med dig om. Innebär det att den officiella förklaringen till vad som hände 9/11 2001 stämmer?Inte nödvändigtvis.
Citat:
Hur kan du veta vilka skador som uppstod om inte brottsplatsen (Ground Zero) undersöktes enligt gängse protokoll eller när de undersökningar som faktiskt genomfördes (Pentagon, Shanksville, flygplanen, videor, mm) är hemligstämplade?Faith?
Citat:
Saknar du även respekt för de "truthers" som påpekade att brand från organiskt material inte smälter stål? Skriv vad du vill. Jag skriver "truthers". Mest för att det är ett bra och enkelt ord att sammanfatta personerna med. Men delvis för att det är lite roligt och att jag inte bryr mig det minsta huruvida en truther tar illa upp.... vilket har sin grund i att jag fullständigt saknar respekt för dem.
Citat:
Jo, vi människor har ofta svårt att medge när vi har fel, särkilt i en mycket starkt polariserad debatt där varje medgivande till eget misstag känns som en eftergift till den Lede Fi.Som jag ser det så är det inte jag som byter ämne i debatten. Min syn på debattläget är så här:
Truthers: Byggnader kan aldrig rasa på det sättet
Debunker: Jo det kan de, och här är varför.
Truthers: Byggnader kan aldrig rasa på det sättet och du är en del av konspirationen
Debunker: Jo det kan de, och här är varför. Och här är varför det är fullständigt orimligt att jag är en del av konspirationen
Truthers: Meh! Byggnader kan aldrig rasa på det sättet
Truthers: Meh! Är det inte konstigt att person X gjorde Y i Z dagen innan 9/11
Truthers: Byggnader kan aldrig rasa på det sättet och du är en del av konspirationen
Debunker: Jo det kan de, och här är varför. Och här är varför det är fullständigt orimligt att jag är en del av konspirationen
Truthers: Meh! Byggnader kan aldrig rasa på det sättet
Truthers: Meh! Är det inte konstigt att person X gjorde Y i Z dagen innan 9/11
Det här är du personligen immun mot?
Citat:
Instämmer nästan helt, men med vissa reservationer.- Innan utredningsmaterialet i sin helhet är tillgängligt för allmänheten är det svårt att med säkerhet slå fast något utom just det, att materialet är blockerat.
- Innan en bedömning utifrån det tillgängliga materialet kan göras bör omständigheterna kring dess insamlande och handhavande klargöras.
- Innan en samlad analys av utredningsmaterialet kan göras bör man undersöka i vilken mån potentiellt relevant material underlåtits att samlas in.
Först när det här är åtgärdat kan ett genuint försök till att "slå fast" olycksförloppet, påbörjas. Medan allmänheten tvingas vänta på det, går det under tiden utmärkt att peka på alla brister, omöjligheter, mörkläggningar, stora mängd osannolika tillfälligheter, ignorerade bevis, osv, och det med syftet att äntligen tvinga fram en genuint politiskt oberoende brottsutredning av 9/11.
Ja, det blir lätt så när du för en inre monolog.