2015-04-09, 12:12
Medlem
Åker man med Emirates så brukar det oftast ta över en dag extra att komma hem. I alla fall när jag kollar flygresor. Tex. direktflyg 10 timmar, med Emirates en mellanlandning där man får vänta 16 timmar plus diverse omvägar. Idioter...
Citera
2015-04-09, 12:18
Medlem
Kan det varit någon/några vakter på flygplatsen som tidigare tagit emot lite pengar för att låta varor passera och nu hade de blivit påkomna och räddade sina egna skinn?
Citera
2015-04-09, 12:19
Medlem
Som det står i tidningarna - "Detta är inga duvungar, de vet vad de gett sig in i"

Alltså, glöm det där med lurade/blåögda svenskar som "bara" skulle hjälpa en bekant med ett paket

Det här är hardcore-nissar som har ett 50-tal grova våldsbrott, misshandel, hot etc bakom sig. Till slut kom tiden ikapp dem. Att det råkade bli Dubai är väl bara en ödets nyck - Jävligare förhållande än de man läst om där tror jag inte finns.

Gissar också på att många i Borås nu drar en lättnadens suck över att de är borta !

Är nog bara en tidsfråga till namn dyker upp - När inte ens AB förnekar att de är grova brottslingar (var bara i början som det var lite snyftigt) så finns det nog fog för att polisen (och andra) i Borås är lättade nu.
Citera
2015-04-09, 12:26
Medlem
AportMedEnAborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oskar.
Jag har ganska lite förståelse för knarksmugglare i allmänhet, men varför någon med flit skulle försöka ta droger genom/in i/ut ur ett land med den här typen av nolltolerans övergår helt mitt förstånd.

Precis min tanke. Risken är ju inte liten att du torskar och om du gör det så har du satt dig själv i ett helvete.
Citera
2015-04-09, 12:36
Medlem
Har mellanlandat i Dubai 2 gånger och har då aldrig blivit utsatt för frågor eller kontroll,förutom för en vanlig säkerhetskontroll.Inte sett någon annan heller bli det.Kanske tips?
Citera
2015-04-09, 12:39
Medlem
TheSources avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterX2014
Har mellanlandat i Dubai 2 gånger och har då aldrig blivit utsatt för frågor eller kontroll,förutom för en vanlig säkerhetskontroll.Inte sett någon annan heller bli det.Kanske tips?
Teori: Dessa män från Borås hade hört om att kontrollerna är små vid mellanlandningar, och hade som plan att sälja kokainet till en återförsäljare i Dubai under tiden mellan landningen och deras nästa flyg.

Förtydligande: Jag påstår inte att kontrollerna även är små i andra fall. Är Saudiaraben slutdestinationen är kontrollen väldigt hård. Dessa två män hade helt enkelt bara misslyckats med sin plan; ovanstående teori. Som enbart är en teori.
Citera
2015-04-09, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheSource
Teori: Dessa män från Borås hade hört om att kontrollerna är små vid mellanlandningar, och hade som plan att sälja kokainet till en återförsäljare i Dubai under tiden mellan landningen och deras nästa flyg.

Förtydligande: Jag påstår inte att kontrollerna även är små i andra fall. Är Saudiaraben slutdestinationen är kontrollen väldigt hård. Dessa två män hade helt enkelt bara misslyckats med sin plan; ovanstående teori. Som enbart är en teori.

Måste haft en väldans otur.Korkat att smuggla överhuvudtaget om man inte kan sin sak.
Citera
2015-04-09, 12:49
Medlem
NisseGhandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av filmfreak
Lite googling tyder på att 10 år är någon slags standardstraff i Dubai.

Kanske gemene fånge inte överlever 10 år i Fängelse där. Gissningsvis så är förhållandena rätt grisiga.
Citera
2015-04-09, 12:50
Medlem
Hur ses svenskar där borta? Om jag förstått det rätt så fick fotomodellen en rätt bra behandling men kan detta berott på att han själv var arab? Tror det var arab han var i alla fall. Nu kanske det inte ska ses som en perfekt behandling när 2 utav 3 ville avrätta honom men hoppas ni förstår vad jag menar.
Citera
2015-04-09, 12:52
Medlem
filmfreaks avatar
Citat:
Mer troligt knarkhundar (eller vad som nu används) eller en kombination av tips och knarksökande. Framgår av lite googlande att polisen i Dubai ibland (eller ofta?) släpper vidare droger till tänkt slutdestination samtidigt som det landets myndigheter meddelas.
Citera
2015-04-09, 13:00
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Beror väl lite på vad för rutt man har också. Kan tänka mig att man är lite mer i farozonen att få frågor om man reser från en välkänd startpunkt för knarksmuggling än om man kommer från Sverige.

Nu vet jag inte någonting om deras rättsväsende men bara sådär kan man ju tänka sig att offentliga avrättningar eller vad man nu har för straff inte är det första man gör med andra länders medborgare.
Citera
2015-04-09, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Beror väl lite på vad för rutt man har också. Kan tänka mig att man är lite mer i farozonen att få frågor om man reser från en välkänd startpunkt för knarksmuggling än om man kommer från Sverige.

Nu vet jag inte någonting om deras rättsväsende men bara sådär kan man ju tänka sig att offentliga avrättningar eller vad man nu har för straff inte är det första man gör med andra länders medborgare.

Har mellanlandat från ett land med hög heroin produktion.Nåja nog om det men undrar vrf just dessa torskade.Kanske såg nervösa ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in