2015-04-09, 21:54
Medlem
Nymphahoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sgeddingaggli
Nej, det är helt sant. Fet skuld till elak jävel är en betydligt mindre skämmig förklaring än att göra nåt enbart jävligt korkat.

Det håller jag med om (även om vi värderar själva brottet olika). Men jag påstod inget annat, vad jag skrev var att jag inte bryr mig om namnen, men att just orsaken är intressant.
Citera
2015-04-09, 21:55
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nymphahora
BT har uppdaterat lite:

Får väl önska genierna ett lycka till med att bli benådade.
Koks i lasten kan man väl förklara aningen trovärdigt. Tejpat fast det på kroppen? Fängelse utan att passera gå.
Citera
2015-04-09, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P04
Ärtsoppa eller bruna bönor två gånger om dagen till tio man i ett litet utrymme..
Bullrigt helvete indeed..

Blir många bruna snoppar ala midnight Express stil. Tjocka svettiga araber +2mål brunabönor om dagen. Fy
Citera
2015-04-09, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stros
Hur ses svenskar där borta? Om jag förstått det rätt så fick fotomodellen en rätt bra behandling men kan detta berott på att han själv var arab? Tror det var arab han var i alla fall. Nu kanske det inte ska ses som en perfekt behandling när 2 utav 3 ville avrätta honom men hoppas ni förstår vad jag menar.
Är man blond och med
Blåa ögon så blir man ordentligt påsatt.
Citera
2015-04-09, 22:07
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Vad är ett grovt brott för dig då?
Vild gissning: brott som faktiskt har offer?
Citera
2015-04-09, 22:08
Medlem
anonym.hedonists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Trevligt att det ännu finns länder i världen som inte har drabbats av humanismen. Riktiga straff.
Hoppas på dödsstraff eller åtminstone livstids fängelse.
Dödsstraff för ett offerlöst brott? Har du måhända druckit en konjak för mycket?
Citera
2015-04-09, 22:16
Medlem
Draugadrottens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harpy
Grovt narkotikabrott här ligger på max 10år, och du är ute långt innan det.
Sant men ensamseglaren dömdes till 14års fängelse.
Citat:
Ursprungligen postat av http://www.dagensjuridik.se/2013/03/18-ars-fangelse-huvudmannen-i-kokainmalet-14-ar-ensamseglaren
Tingsrätten anser att narkotikabrottsligheten är "av exceptionell omfattning" och dömer därför ”ensamseglaren” till 14 års fängelse - i princip det maximalt högsta fängelsestraffet som kan dömas ut vid flerfaldig grov narkotikabrottslighet där straffmaximum "normalt" är tio års fängelse.
Men hur man än vrider och vänder på det så har vi i Sverige väldigt klena straff för narkotikabrott i jämförelse med Förenade Arabemiraten.
Citera
2015-04-09, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Kockset kommer ju från Sydamerika och då är det oftas rent typ 90-95% sedan hemma i sverige så bakas det ut till nästan det dubbla så om det var 5-6 kg från början så blir det 10 kg säljbart på gatorna här. Vad kan gram priset vara 800-1000 kr gram?
Enligt mina källor kan det bakas ut upp till fem gånger.
Så 5kgx5=25kg=25 000g=1000kr/g=25 mille om detta stämmer och de hade sålt allt på gatan, vilket vi dock ska utgå från att de inte hade gjort.

Jag skulle tro att det rör sig om någon typ av skulder, ifall inte GM fått något ryck från ingenstans att gå från småkriminella till att ge sig på bland de värsta man kan göra vad gäller narkotikasmuggling.
Vi leker dock med tanken att så är fallet, hur i helvete kan man välja en rutt som då går genom ett land som är kända för noll sympati vad gäller drogsmuggling?
Citera
2015-04-09, 22:20
Medlem
Harpys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draugadrotten
Sant men ensamseglaren dömdes till 14års fängelse.

Men hur man än vrider och vänder på det så har vi i Sverige väldigt klena straff för narkotikabrott i jämförelse med Förenade Arabemiraten.

Jovisst, men han blev väl också frikänd för det sommaren 2014?
Åklagarens amatörtrollkonster höll inte i längden
Senast redigerad av Harpy 2015-04-09 kl. 22:25.
Citera
2015-04-09, 22:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Storakuken
Blir många bruna snoppar ala midnight Express stil. Tjocka svettiga araber +2mål brunabönor om dagen. Fy

men nej. Det blir det inte!

du bara drömmer.
Citera
2015-04-09, 22:41
Medlem
Mohammedpoliss avatar
Hoppas på dödsstraff, hängning
Citera
2015-04-09, 22:58
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anonym.hedonist
Vild gissning: brott som faktiskt har offer?

Tja, i förlängningen finns det alltid offer med i bilden. Det är väl inte så att dessa tjugo kilo var för egen konsumtion?

För övrigt, hur man inte kan anse att smuggling av tjugo kilo knark inte är grovt är för mig helt obegripligt. Om de är skyldiga så förtjänar de ett mycket långt straff, 8-10 år i min värld. Livstid är väl däremot att ta i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in