2015-04-08, 15:50
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk1k1
Deras auto frön
så billigt.

Citat:
Ursprungligen postat av sk1k1
och sen så
alla frön gror

Har ingenting emot frön i budsen faktiskt, det är blir ju nytt år och då har man så det blir över. Att skilja på hanar och honor tycker jag inte är speciellt jobbigt. Nog för att dom såg små ut, men jag förderar bra kvalité mot kvantitet. Har redan skaffat 5 av varje följande sort hos nordenseeds, Auto Viking Blue, Sativa, Blue och NL. räknar med att få ut 150-300 gram på dessa. Dom billiga fröna är mest för att "trycka ner" i marken och hoppas på det bästa, möjligt att man vänder jorden och har i lite långtidsnäring men inget omfattande arbete på dem med förodling etc.

Tänker som så att hittar jag ett ställe där nässlor finns så släpar jag med mig en spade, hacka, 1 kilo långtidsverkande näring av denna sort.

Vänder jorden på en 10x10m stor yta och lägger ner långtidsverkande näring, trycker ner 50-100 frön, häver ut lite blodmjöl och amoniak runt platsen och sen kanske jag besöker platsen 2-3 ggr under hela sommaren för att rycka dom som går dåligt samt sprida ut nytt blodmjöl och ammoniak

Hur jag tänkt göra med Nordenseeds fröna kan du se här - (FB) Utomhusodling 2015

Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Länkarna blev borttagna
Allt beror på hur de odlas.

Det var ju surt, du skulle inte kunna PM:a länken igen, lyckas inte hitta det på swecan. Vad tror du om min setup för dom billiga fröna, kika gärna på nordenseeds setupen med som är länkad ovanför.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-04-08 kl. 15:57.
Citera
2015-04-08, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Har ingenting emot frön i budsen faktiskt, det är blir ju nytt år och då har man så det blir över. Att skilja på hanar och honor tycker jag inte är speciellt jobbigt. Nog för att dom såg små ut, men jag förderar bra kvalité mot kvantitet. Har redan skaffat 5 av varje följande sort hos nordenseeds, Auto Viking Blue, Sativa, Blue och NL. räknar med att få ut 150-300 gram på dessa. Dom billiga fröna är mest för att "trycka ner" i marken och hoppas på det bästa, möjligt att man vänder jorden och har i lite långtidsnäring men inget omfattande arbete på dem med förodling etc.

Tänker som så att hittar jag ett ställe där nässlor finns så släpar jag med mig en spade, hacka, 1 kilo långtidsverkande näring av denna sort.

Vänder jorden på en 10x10m stor yta och lägger ner långtidsverkande näring, trycker ner 50-100 frön, häver ut lite blodmjöl och amoniak runt platsen och sen kanske jag besöker platsen 2-3 ggr under hela sommaren för att rycka dom som går dåligt samt sprida ut nytt blodmjöl och ammoniak

Hur jag tänkt göra med Nordenseeds fröna kan du se här - (FB) Utomhusodling 2015

Det var ju surt, du skulle inte kunna PM:a länken igen, lyckas inte hitta det på swecan. Vad tror du om min setup för dom billiga fröna, kika gärna på nordenseeds setupen med som är länkad ovanför.

okej då är jag med =)
Hade inte läst dina andra inlägg där.
Citera
2015-04-08, 17:23
Medlem
10Ls avatar
Citat:

Då tror jag de små mod hjärtana skulle stanna så nej inga pm.
10x10m=100m2 det är rätt jävla stort. Du har tänkt fel någonstans skulle jag gissa. Bäddar spöar gropar imo. En 8x40L bädd per Norden strain blir bra du kan även köra två strains per bädd.
Citera
2015-04-08, 18:56
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Då tror jag de små mod hjärtana skulle stanna så nej inga pm.
10x10m=100m2 det är rätt jävla stort. Du har tänkt fel någonstans skulle jag gissa. Bäddar spöar gropar imo. En 8x40L bädd per Norden strain blir bra du kan även köra två strains per bädd.

Alltså, jag tänker ju att man tar 10 meter på varje sida så att det blir en fyrkant och sen kanske köra 50 cm mellan varje planta. Jag kommer inte att ha någon speciell jord till det projektet utan kommer endast lägga ner näring som sagt. Är lite på en budget då jag nyss flyttat tillbaka till Sverige och inte fixat jobb än.

Har mycket skog och mark runt mig där jag bor nu och då tänker jag att jorden som nässlorna gror i borde duga gott och väl ? Är det kanske bättre att köra 10 stycken 50cm-1 meters breda & 10 meter långa "längor" som jag vänder upp ? tänker att jag har ett mellanrum på 50 cm per frö 20 frön i varje länga, blir förvisso 200 frön så sett.
Citera
2015-04-08, 19:32
Medlem
inofficiells avatar
http://www.royalqueenseeds.com/127-royal-ak-automatic.html

Vad tror ni om dessa för en nästan-nybörjare? Ska odlas i zon 3.

Funderar annars på http://cannaseeds.dk/butik3/index.php?id_product=8
Senast redigerad av inofficiell 2015-04-08 kl. 19:37.
Citera
2015-04-08, 19:57
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inofficiell

Dom White Widow var ju inte helt fel, kort blomningstid också. Under vilka ljusförhållanden är det ?
Citera
2015-04-08, 20:14
Medlem
10Ls avatar
Citat:

Köp autosen på cannaseeds.dk så får du betydligt mer för samma pengar.
WW kan funka på en episkt bra spot en kanonsommar i Skåne annars inte så Nej på den.
Det handlar inte lika mycket om blomtid som vid vilken ljustid den går i blom.
Citera
2015-04-08, 21:38
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Alltså, jag tänker ju att man tar 10 meter på varje sida så att det blir en fyrkant och sen kanske köra 50 cm mellan varje planta. Jag kommer inte att ha någon speciell jord till det projektet utan kommer endast lägga ner näring som sagt. Är lite på en budget då jag nyss flyttat tillbaka till Sverige och inte fixat jobb än.

Har mycket skog och mark runt mig där jag bor nu och då tänker jag att jorden som nässlorna gror i borde duga gott och väl ? Är det kanske bättre att köra 10 stycken 50cm-1 meters breda & 10 meter långa "längor" som jag vänder upp ? tänker att jag har ett mellanrum på 50 cm per frö 20 frön i varje länga, blir förvisso 200 frön så sett.

Det låter väldigt synligt.
Här är en av fem plantor i en 8x40L 50/50hög med p-jord/skit. Forum auto.
http://i856.photobucket.com/albums/ab128/exil1/IMG_2864_zps5698111e.jpg

[IMG]http://i856.photobucket.com/albums/ab128/exil1/IMG_2864_zps5698111e.jpg[/IMG]
Senast redigerad av 10L 2015-04-08 kl. 22:02.
Citera
2015-04-08, 23:36
Medlem
inofficiells avatar
Citat:
Köp autosen på cannaseeds.dk så får du betydligt mer för samma pengar.
WW kan funka på en episkt bra spot en kanonsommar i Skåne annars inte så Nej på den.
Det handlar inte lika mycket om blomtid som vid vilken ljustid den går i blom.

Menar du att de är bättre eller bara mer prisvärda? Har redan AK fröna hemma nämligen. Annars kan man förstås ta några av varje. Cannaseeds var ändå så billiga.
Senast redigerad av inofficiell 2015-04-08 kl. 23:39.
Citera
2015-04-08, 23:47
Medlem
inofficiells avatar
Om man skulle börja dra upp plantorna redan i mitten av denna månad, funkar det om de står i skugga inomhus (uppe på en hylla) eller blir det för mörkt? Bara de första 2-3 veckorns alltså. Lite säkrare än att ställa dem i fönstret tänkte jag.

Annars, vilka plantor liknar CB i början? Man skulle ju kunna säga att det var den växten för att sedan byta ut mot den efter att CB-plantorna satts ut i skogen.
Senast redigerad av inofficiell 2015-04-08 kl. 23:51.
Citera
2015-04-08, 23:52
Medlem
Dreamstates avatar
Citat:
Annars, vilka plantor liknar CB i början? Man skulle ju kunna säga att det var den växten för att sedan byta ut mot den efter att CB-plantorna satts ut i skogen.

Att bara ha plantorna på en hylla utan nån sorts ljus eller klimatkontroll känns inte som den stabilaste förveggningen tyvärr.
Citera
2015-04-09, 00:05
Medlem
inofficiells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dreamstate
Att bara ha plantorna på en hylla utan nån sorts ljus eller klimatkontroll känns inte som den stabilaste förveggningen tyvärr.

Förra året stod de på fönsterkarmen och det gick bra men då var det visserligen en hel del solljus. Du kanske har rätt då att det inte går...
Senast redigerad av inofficiell 2015-04-09 kl. 00:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in