Citat:
Deras auto frön
så billigt.
är inte feminiserade,
så blir ett jävla jobb att ha koll på odlingen så att dom inte blir pollinerade.
så vill du ha feminiserade från deras sida så är det en sort dom har utomhus vad jag såg,
och det är Royal Ulduz som kostar 262:- svenska för 10 frön,och det blir 26:- st sen så är det frakt med.
så du lär inte komma undan
så blir ett jävla jobb att ha koll på odlingen så att dom inte blir pollinerade.
så vill du ha feminiserade från deras sida så är det en sort dom har utomhus vad jag såg,
och det är Royal Ulduz som kostar 262:- svenska för 10 frön,och det blir 26:- st sen så är det frakt med.
så du lär inte komma undan
Citat:
och sen så
alla frön gror
tror jag att du inte skulle kunna få ut så mycket Gram på dom där plantorna som kostar 40:- för 10st. såg skita små ut!
Dom enda som såg värda ut att odla var Blue Dwarf,Danes Fruity,Danes White Pineapple och Matic Light men som du ser kostar dom mer, och som du märker man får vad man betalar för,
vill du ha en lite skörd i sommar kör på dom billiga,
vill du ha några kilo kör på dom som kostar lite mer,
nordens seeds auto ak är det bra pris på,och den har jag testat innan för något år sen och fick ut rätt bra på dom.
köp 50-60st så har du garanterat 1kilo om sommaren blir bra och
Dom enda som såg värda ut att odla var Blue Dwarf,Danes Fruity,Danes White Pineapple och Matic Light men som du ser kostar dom mer, och som du märker man får vad man betalar för,
vill du ha en lite skörd i sommar kör på dom billiga,
vill du ha några kilo kör på dom som kostar lite mer,
nordens seeds auto ak är det bra pris på,och den har jag testat innan för något år sen och fick ut rätt bra på dom.
köp 50-60st så har du garanterat 1kilo om sommaren blir bra och
Har ingenting emot frön i budsen faktiskt, det är blir ju nytt år och då har man så det blir över. Att skilja på hanar och honor tycker jag inte är speciellt jobbigt. Nog för att dom såg små ut, men jag förderar bra kvalité mot kvantitet. Har redan skaffat 5 av varje följande sort hos nordenseeds, Auto Viking Blue, Sativa, Blue och NL. räknar med att få ut 150-300 gram på dessa. Dom billiga fröna är mest för att "trycka ner" i marken och hoppas på det bästa, möjligt att man vänder jorden och har i lite långtidsnäring men inget omfattande arbete på dem med förodling etc.
Tänker som så att hittar jag ett ställe där nässlor finns så släpar jag med mig en spade, hacka, 1 kilo långtidsverkande näring av denna sort.
Vänder jorden på en 10x10m stor yta och lägger ner långtidsverkande näring, trycker ner 50-100 frön, häver ut lite blodmjöl och amoniak runt platsen och sen kanske jag besöker platsen 2-3 ggr under hela sommaren för att rycka dom som går dåligt samt sprida ut nytt blodmjöl och ammoniak
Hur jag tänkt göra med Nordenseeds fröna kan du se här - (FB) Utomhusodling 2015
Citat:
Länkarna blev borttagna
Allt beror på hur de odlas.
för jag hade varit med och tagit fram fröna och då räknade mod det som reklam och jag blev bannad ett par dagar.
Jag säljer inga frön utan har gett bort alla mina utom dom jag själv tänkt köra så inga pm om frön för jag har inga och tycker det är helvetes tråkigt att skicka.
Nej min erfarenhet är inte att danska ute autos som är billiga skulle vara skit.
Jag säljer inga frön utan har gett bort alla mina utom dom jag själv tänkt köra så inga pm om frön för jag har inga och tycker det är helvetes tråkigt att skicka.
Nej min erfarenhet är inte att danska ute autos som är billiga skulle vara skit.
Det var ju surt, du skulle inte kunna PM:a länken igen, lyckas inte hitta det på swecan. Vad tror du om min setup för dom billiga fröna, kika gärna på nordenseeds setupen med som är länkad ovanför.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-04-08 kl. 15:57.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-04-08 kl. 15:57.