2015-04-07, 13:19
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Semi-aouto är en strain som är "delvis" aouto.
Tex om du vet vem Tanska från Swecan är, så sålde iaf han Typhoon mm, hans Typhoon är semi aouto. Den behöver iaf inte lika många timar mörker som en traditionell strain. Men den börjar inte blomma efter ett antal dagar som dom flesta "full aouto".

Så har jag förstått det som iaf. Har jag fel får nån gärna rätta mig.

Semiauto är dålig term. Thyphoon, Royal Nepel osv är egentligen Early alltså blommar vid avsevärt längre ljustider än 12/12 som vanliga klassiska innestrains gör. På cannaseeds.dk används termen där ena förräldern är auto och det andra 12/12 / early.
Många early har en tendens att blomma vid 24h ljus om de blir rotbundna, törstiga osv. Vi vet inte allt om generna och hur de fungerar än och flera olika faktorer + gener verkar styra blomningen.
Auto ska blomma under 24/7 ljus ger minst skörd och möglar lätt.
Early varierande blomtider en del Iranian blommar redan vid 20/4 ger stora plantor som inte alltid hinner klart.
Semiauto 50% auto gener eller felaktigt uttryck för early.

Köp både auto och early.
Citera
2015-04-07, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Sikta på 30-40cm. Granngårdens p-jord och naturgödsel funkar fin fint (4påsar 145kr) så en bädd kostar alltså 300-ish kr eller som 3g standard.....
4-6 early i en sådan bädd (sätt 20 och dra hanar och svaga honor), 10-12 autos i en sog 8x40L funkar bra det med.

så. ca 30 cm djup och tror du att ca 30cm mellan plantorna är lagom?
Citera
2015-04-07, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Semi-aouto är en strain som är "delvis" aouto.
Tex om du vet vem Tanska från Swecan är, så sålde iaf han Typhoon mm, hans Typhoon är semi aouto. Den behöver iaf inte lika många timar mörker som en traditionell strain. Men den börjar inte blomma efter ett antal dagar som dom flesta "full aouto".

Så har jag förstått det som iaf. Har jag fel får nån gärna rätta mig.
Semi-auto är en felaktig term för early flowering.
Citera
2015-04-07, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av edge59
så. ca 30 cm djup och tror du att ca 30cm mellan plantorna är lagom?
Sikte på MINST en meter mellan plantorna, annars kommer de att tävla om ljuset och då får du dålig skörd på båda två.
Citera
2015-04-07, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oggestaden
Sikte på MINST en meter mellan plantorna, annars kommer de att tävla om ljuset och då får du dålig skörd på båda två.

då går det åt en jäkla massa mer jord då.............ca 1/3 kubik per planta
Citera
2015-04-07, 20:36
Medlem
10Ls avatar
Citat:
Nja de brukar branch out rätt bra så jag tycker 4-6 early i en 8x40 bädd är nice. Dubbla antalet autos.
Men det handlar mest om odlingsstil. Jag kör någon sog variant.
Citera
2015-04-07, 22:11
Medlem
Utomhus123s avatar
Vilka förodlingskrukor tycker ni är bäst ? vanliga där man omplanterar eller såna där roten kommer ut på undersidan av krukan så att säga ?

Dessutom, vet ni någon som säljer lite billigare auto eller semi auto frön , gärna privat. Skulle vilja köra ett mindre skyddat ställe med 50-100 frön och hoppas på det bästa så att säga
Senast redigerad av Utomhus123 2015-04-07 kl. 23:11.
Citera
2015-04-07, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Vilka förodlingskrukor tycker ni är bäst ? vanliga där man omplanterar eller såna där roten kommer ut på undersidan av krukan så att säga ?

Dessutom, vet ni någon som säljer lite billigare auto eller semi auto frön , gärna privat. Skulle vilja köra ett mindre skyddat ställe med 50-100 frön och hoppas på det bästa så att säga
Allvarligt talat, hur många poster har du läst i den här tråden? Backa en sida så har du adresser till både seedheaven och cannaseeds.
Citera
2015-04-08, 12:51
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:
Allvarligt talat, hur många poster har du läst i den här tråden? Backa en sida så har du adresser till både seedheaven och cannaseeds.

Allvarligt talat, läs mitt (och sen ditt) inlägg igen. Jag frågar efter en privat frösäljare, ska jag köpa 100 frön så betalar jag inte 50:- per frö, snarare 5:-, max 10:-.

EDIT: Såg nu att Cannaseeds hade riktigt bra priser så jag får väl ursäkta lite, men om dom / han med hemsida kan sälja 5 frön för 40:- så antar jag att det finns ännu billigare privata ?

För övrigt har jag läst alla sidor i den här tråden och minns att "10L" länkade till en privat som sålde billigt i bulk men dom inläggen är nu borttagna av någon anledning. Vaknat på fel sida eller är du bara en bitter liten idiot ? Ta en fet och chilla lite.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-04-08 kl. 13:19.
Citera
2015-04-08, 13:26
Medlem
Citat:
Allvarligt talat, läs mitt (och sen ditt) inlägg igen. Jag frågar efter en privat frösäljare, ska jag köpa 100 frön så betalar jag inte 50:- per frö, snarare 5:-, max 10:-.

EDIT: Såg nu att Cannaseeds hade riktigt bra priser så jag får väl ursäkta lite, men om dom / han med hemsida kan sälja 5 frön för 40:- så antar jag att det finns ännu billigare privata ?

För övrigt har jag läst alla sidor i den här tråden och minns att "10L" länkade till en privat som sålde billigt i bulk men dom inläggen är nu borttagna av någon anledning. Vaknat på fel sida eller är du bara en bitter liten idiot ? Ta en fet och chilla lite.

Deras auto frön är inte feminiserade,
så blir ett jävla jobb att ha koll på odlingen så att dom inte blir pollinerade.

så vill du ha feminiserade från deras sida så är det en sort dom har utomhus vad jag såg,
och det är Royal Ulduz som kostar 262:- svenska för 10 frön,och det blir 26:- st sen så är det frakt med.

så du lär inte komma undan så billigt.
Citera
2015-04-08, 13:37
Medlem
och sen så tror jag att du inte skulle kunna få ut så mycket Gram på dom där plantorna som kostar 40:- för 10st. såg skita små ut!

Dom enda som såg värda ut att odla var Blue Dwarf,Danes Fruity,Danes White Pineapple och Matic Light men som du ser kostar dom mer, och som du märker man får vad man betalar för,

vill du ha en lite skörd i sommar kör på dom billiga,
vill du ha några kilo kör på dom som kostar lite mer,

nordens seeds auto ak är det bra pris på,och den har jag testat innan för något år sen och fick ut rätt bra på dom.
köp 50-60st så har du garanterat 1kilo om sommaren blir bra och alla frön gror
Citera
2015-04-08, 15:38
Medlem
10Ls avatar
Citat:

Länkarna blev borttagna för jag hade varit med och tagit fram fröna och då räknade mod det som reklam och jag blev bannad ett par dagar.
Jag säljer inga frön utan har gett bort alla mina utom dom jag själv tänkt köra så inga pm om frön för jag har inga och tycker det är helvetes tråkigt att skicka.
Nej min erfarenhet är inte att danska ute autos som är billiga skulle vara skit. Allt beror på hur de odlas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in