Citat:
Ursprungligen postat av Mommejr
Hur pistillerna? dvs tex 80% brunt/20 % vit? som ett exempel. Lite svårt o avgöra på bilderna. Men skulle nog säga att det är ett tag kvar på dem där. Ge det ett par dagar till iaf innan du skördar. Eller lite längre än så om du kan.
Skulle säga att 30% av pistillerna är orange. Läste att det helst ska ligga mellan 50-70% orange, så jag väntar och ser om jag lyckats komma dit om det nu inte blir mögel innan.
Ska försöka fixa en lupp också för att kolla läget på trichomerna..
Citat:
Ursprungligen postat av 10L
Vad jag ser är autos som fått för mycket N efter stretch. För lite pk och typisk autolook. Jämför med valfri dansk early.
Autos som fått mycket N får mycket blad och blir känsliga för mögel. Om du vattnar utan nutes och inväntar första möglet så kan du säkert få ut 50% mer. Men mögel går fort så klipp hela plantan så fort du ser.
In short: vänta.
Det stämmer nog bra det...
Odlat endast i Hasselford p-jord, men de senaste 2-3 veckorna med all sol som varit och inget regn har jag dock vattnat med utspätt urin då plantorna visat nån slags näringsbrist i form av bruna/döda/torra fläckar på fan-leafsen.
Antar att det skulle kunna förklara mögelangreppen då urin innehåller mycket kväve...