2015-06-03, 22:30
Medlem
pink-nimbuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utomhus123
Jag har haft en tanke, att man skulle ta och byta 5g mot 5g när alla har sin skörd, dom som vill vara med då förstås. Problemet är ju att alla kanske inte är så smidiga när det gäller förpackning.'

Är det något man kan tänka sig, typ, här är min planta >bild< jag skulle vilja byta 5g mot 5g av XX.

Helt enkelt för att man ska kunna testa så många olika strains så möjligt inför nästa år,

Ursäktar dubbelpost
Diggar din idé skarpt! jag ska prova auto viking LOKE av ns, blir även lite ak-47 och annat smått och gott om allt löser sig med skörden kanske man kan göra ett byte
Citera
2015-06-03, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pink-nimbus
Diggar din idé skarpt! jag ska prova auto viking LOKE av ns, blir även lite ak-47 och annat smått och gott om allt löser sig med skörden kanske man kan göra ett byte

skulle vara kul MEN hur ska det gå till är frågan.............?
Citera
2015-06-03, 22:33
Medlem
9mmGoBangs avatar
[quote=smellyproof|53522350]
Citat:
Ursprungligen postat av Superlemon
Vart i landet bor du om du har problem med vildsvin?

Mellansverige, inlandet, zon 4-5
Citera
2015-06-03, 22:37
Medlem
pink-nimbuss avatar
tror dem flesta som odlar är vettiga personer, därför kan man försöka ta kontakt utanför fb och eventuellt genomföra bytet på ett bra sätt?
Citera
2015-06-03, 22:45
Medlem
asså måste man verkligen sätta dom i marken? borde väll ändå gå att ta en typ 10L hink med jord i?
rätta mig om jag har fel pls
Senast redigerad av Mez0 2015-06-03 kl. 22:52.
Citera
2015-06-03, 22:45
Medlem
Citat:
tror dem flesta som odlar är vettiga personer, därför kan man försöka ta kontakt utanför fb och eventuellt genomföra bytet på ett bra sätt?

tror jag säkert........folk som sätter igång å får saker å ting gjorda brukar vara det MEN ändå........farligt
Citera
2015-06-03, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mez0
asså måste man verkligen sätta dom i jorden? borde väll ändå gå att ta en typ 10L hink med jord i?

självklart, du sätter dom ju i jord......borra ett gäng hål i botten
Citera
2015-06-03, 22:49
Medlem
DirtyNorths avatar
Citat:
Länk borta . Ja det ska du nog klara av hehe..
Tack
Haha ringde till swebank och bad om hjälp och var tvungen att aktivera telefonbanken sen ringa upp igen och aktivera internationella betalningar...
Sket i det och betalar med paypal istället så nu väntar jag bara på mail från dom med betalningsinformation

Citat:
Jag har haft en tanke, att man skulle ta och byta 5g mot 5g när alla har sin skörd, dom som vill vara med då förstås. Problemet är ju att alla kanske inte är så smidiga när det gäller förpackning.'

Är det något man kan tänka sig, typ, här är min planta >bild< jag skulle vilja byta 5g mot 5g av XX.

Helt enkelt för att man ska kunna testa så många olika strains så möjligt inför nästa år,

Ursäktar dubbelpost
Gillar den här iden skarpt, jag är lätt på att göra byten och testa lite olika strain
Jag har satt både Short Rider Autoflower och Bubblelicious Autoflower, men vet inte om dom kommer att klara sig pga det dåliga vädret, men la som sagt nyss en beställning på Thor också från nordenseeds ifall dom inte klarar sig

Citat:
Ursprungligen postat av Mez0
asså måste man verkligen sätta dom i jorden? borde väll ändå gå att ta en typ 10L hink med jord i?
Jag kör på 10L hinkar som jag borrat flertal hål i
Citera
2015-06-03, 22:51
Medlem
pink-nimbuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edge59
tror jag säkert........folk som sätter igång å får saker å ting gjorda brukar vara det MEN ändå........farligt
jag vet inte om farligt, det är ju inte precis stora risker. du kanske förlorar 5g, vem fan bryr sig? Men har man lite skörd kanske man inte vill riskera sin del på byte medans dem som får en saftig skörd kan byta utan större förluster. Det är mycket roligare att röka olika strains
Citera
2015-06-03, 23:03
Medlem
Citat:
jag vet inte om farligt, det är ju inte precis stora risker. du kanske förlorar 5g, vem fan bryr sig? Men har man lite skörd kanske man inte vill riskera sin del på byte medans dem som får en saftig skörd kan byta utan större förluster. Det är mycket roligare att röka olika strains

jo men hur ska bytet ske?
Citera
2015-06-03, 23:06
Medlem
Utomhus123s avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av edge59
skulle vara kul MEN hur ska det gå till är frågan.............?

Ja vi har ju några månader att komma fram till det. Men man får väl helt enkelt lita på varandra och posta skiten, ingen tull eller hundar inrikes, alla skaffar ett anonymt gmail konto, man skapar en grupp där alla som joinat måste skriva vad dom har DIREKT, offentligt på sin profil, sen skickar man ett meddelande till den som har det du vill ha, man kommer överens, bägge skickar nytagna bilder med dagens tidning tillsammans med weedet för att förhindra den uppenbara scammen att någon kommer in och trollar till sig 10 g innan denne ryker.

Något sådant ? Vet inte om byteshandel är tillåtet på FB men då uppger man ju också sitt namn kopplat till sitt konto vilket inte jag vill iallafall.
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Gillar den här iden skarpt, jag är lätt på att göra byten och testa lite olika strain
Jag har satt både Short Rider Autoflower och Bubblelicious Autoflower, men vet inte om dom kommer att klara sig pga det dåliga vädret, men la som sagt nyss en beställning på Thor också från nordenseeds ifall dom inte klarar sig

Citat:

Nej jag räknar med en 200-500 gram i slutet av sommaren och då skiter jag faktiskt om någon idiot skulle blåsa mig på 5g, om det gör hans kväll softare så visst, jag skulle inte kunna få någon go känsla av att röka gräs som jag scammat mig till men det är ju bara jag, knark är knark.

Idén var bara att man skulle få lite mer "blandgodis" känsla, är man inte sugen på en lakritsbåt så tar man ett surt äss ..

Att ha en fet kväll med 10 olika jollar, med 10 olika sorter framför sig hade också vart nice, eller rulla en spliff med 10 olika sorter i en

Ja ni fattar.
Senast redigerad av Utomhus123 2015-06-03 kl. 23:09.
Citera
2015-06-03, 23:31
Medlem
pink-nimbuss avatar
Citat:
Idén var bara att man skulle få lite mer "blandgodis" känsla, är man inte sugen på en lakritsbåt så tar man ett surt äss ..

Att ha en fet kväll med 10 olika jollar, med 10 olika sorter framför sig hade också vart nice, eller rulla en spliff med 10 olika sorter i en

Ja ni fattar.
förstår precis! man blir som less på choklad efter några veckors ätande, ibland är det gott att variera med en hallonbåt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in