Sådär, nu har jag satt 4 frön i en grow box och grävt en "länga" på 5mx80cmx50cm (LxBxD).
Ska väl försöka få ner iaf en 8-10 plantor.
Börjar med 4 frön då det inte är något ultimat väder men det komemr regna några dagar framöver och hoppas på att iallafall 2-3 st lyckas leta sig upp ur krukorna under närmsta 2 veckorna för att sedan förgro ytterligare 6-8 frön
Bilder - Klicka Här
"längan" innehåller följande i ordning (Bott till topp i "rabatten") -
- 50 liter kompost
- kalk
- hönsgödsel
- benmjöl
- 100 liter p jord med 30 liter vermiculite
- långtidsverkande näring
- mer kalk
- 50 liter kompost
- top growth två korkar med 50 liter vatten
- 50 liter r dress
- 50 liter såjord
- benmjöl och blodmjöl nermyllat
- torrt gräs ovanpå alltihop
Kan tillägga att det var ett helvete att bära ut det här, träningsvärk ut i lilltårna dagen efter allt bärande och sen blev det 100 liter kompost plus 2 timmars grävande på det...
Vad tror eliten om min blandning och setup, kommer jag bränna plantorna

?
Ska Locket på boxen vara med öppen ventilation eller stängd ? hade bildats en jäkla massa kondens andra dagen jag var där så jag öppnade upp ventilationshålen.
EDIT: Kompostjorden bar jag ut andra dagen och därför har jag inga bilder på det men men.
EDIT två: Står att det kommer bli -2 under en dag framöver på natten, kan jag vira in growboxen i några filtar och sopsäckar runt 7-8 på kvällen och sen gå tillbaks nästa dag på morgonen och ta ut den igen för att hålla uppe värmen så mycket som möjligt eller kväver jag allt då ?