2015-04-08, 20:19
Medlem
vizuals avatar
Nån som vet vad massepojkens ståpunkt är på bitcoin nu för tiden?

Lite nyfiken
Citera
2015-04-08, 21:15
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual

Lite nyfiken
Skulle tro att det beror på tid på dygnet.
Citera
2015-04-08, 22:36
Medlem
raxmouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Skatteverket vill massövervaka svenska bitcoin-användare
Svenskt bitcoinbolag: Skatteverket vill avslöja våra kunder
Jag håller nog med Piratpartiet i detta fallet. BTCX:s kunder borde få veta att de skulle bli registrerade hos Svenska Statens myndigheter innan de handlade och kunna fatta beslut utifrån detta. Jag tycker att BTCX har rätt i att myndigheten endast borde begära ut uppgifter om misstänkta brottslingar, inte massövervaka oskyldiga medborgare.

Kul om piratpartiet, på allvar, börjar prata om bitcoin.

Citat:
Tredjemansrevision är en omstridd metod. 2012 slog Högsta förvaltningsdomstolen fast att SEB gjorde rätt som vägrade att lämna ut transaktionsuppgifter från 900 kunder. Även internetoperatören Bahnhof har tagit strid mot en tredjemansrevision, efter att Skatteverket år 2007 begärde ut kunduppgifter. Bahnhof förlorade dock tvisten.

Det vore väl konstigt om inte bankerna vann mål som dessa.

Tekniken och innovationen kommer vinna över myndigheterna i slutändan. Det ska dock bli intressant och se var detta leder till.
Citera
2015-04-10, 10:59
Medlem
Bitcoinplånboken Xapo och hemsidan Cevo kör just nu en promotion där man kan få lite gratis bitcoins. De delar ut allt mellan $0-$1000 till användare som registrerar sig och verifierar sitt konto. Jag har hittills fått ihop $4 så jag vet att det funkar.
Om ni vill ha en värvningskod så är det bara pm:a

http://cevo.com/xapo/
Citera
2015-04-10, 11:46
Medlem
healing79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herp-a-derp
Då kan jag alltså öppna ett konto och köpa för låt oss säga, 100 kr på Safello. Sedan öppnar jag ett annat konto på annan sida till vilket jag för över mina 100 kr (i btc) till detta konto? Vet du någon sida där jag kan registrera mig anonymt på detta viset?

Tack för hjälpen

Ja, det kan du göra. I regel kan du öppna en plånbok anonymt på de flesta ställen exempelvis:
www.blockchain.info eller massor av andra ställen.
Eller kan du ladda ner en offline plånbok och ha den på din dator.
I regel får du regga med ditt namn, pass bankkonto eller liknande när du växlar mellan bitcoins och svenska kronor, men det gör kanske inget? Hur du gör om du vill växla pengar anonymt vet jag inte, men google eller nån annan här vet säkert :-)
Citera
2015-04-10, 12:01
Medlem
svallerbyttans avatar
Paypal börjar nu acceptera Bitcoin i sina betalningslösningar:
http://www.svd.se/naringsliv/paypals...ns_4474861.svd
Citera
2015-04-12, 21:36
Medlem
healing79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Paypal börjar nu acceptera Bitcoin i sina betalningslösningar:
http://www.svd.se/naringsliv/paypals...ns_4474861.svd

Wow! Tack för artikeln. Game-changer. De som sitter på massa bitcoins nu kommer nog få de att gå upp i värde.
Citera
2015-04-13, 05:55
Medlem
Någon som lyckats hitta en sida där man kan köpa bitcoins utan ID ännu?
Lyckas fan inte :/
Citera
2015-04-13, 21:25
Medlem
vanillatrillaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vizual

Lite nyfiken

han slutade och började med mattor, tavlor etc i stället! Klok människa!

Citat:
Någon som lyckats hitta en sida där man kan köpa bitcoins utan ID ännu?
Lyckas fan inte :/

Localbitcoins?
Citera
2015-04-14, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanillatrillaa
Localbitcoins?

Sisst jag försökte för nån vecka sedan krävde dom ID verifikation.
Går det att skippa på något sätt eller?
Citera
2015-04-15, 05:36
Medlem
Med Mycelium för Android kan du hitta privatpersoner som säljer och köper bitcoin kontant.
Citera
2015-04-15, 17:11
Medlem
Bamse.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TDKii
Med Mycelium för Android kan du hitta privatpersoner som säljer och köper bitcoin kontant.

Några frågor till herrn:

1. Vilken E-wallet tycker du är bäst? Och finns det någon säker som inte kräver ID osv? Har kört med Bitstamp men funderar på att byta då jag, ja, kanske inte varit så jävla diskret alltid. Att deaktivera kontot antar jag inte gör särskilt mycket om Bitstamp någon gång skulle lämna ut uppgifterna till svensk bank. Blockchain? Tänker någon som är lika "stabil" som Bitstamp.

2. Vad tror du om utsikten för BTC resterande tid av året? Ökar det ofta till sommaren eller hur ser det ut?

3. Har ju rasat som fan på senaste, antar att det är den nya z-coinen (kommer ej ihåg namnet förutom bokstaven Z.) Kommer vi att få se någon ny CC inom snar framtid som ersätter BTC?

4. Finns det någon "vanlig" marknadsplats som t.ex blocket eller tradera i Sverige där man kan betala med BTC? Någon på uppgång och hur skulle det funka? För många som ser på BTC som knarkcoins?

5. Hur tumblar man på mest effektivt sätt?

Jag har nog 1000 frågor, men vi startar lite smått
Senast redigerad av Bamse. 2015-04-15 kl. 17:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in