2015-03-29, 13:14
Medlem
DevilDists avatar
Hur jävla svårt ska det vara att köpa BitCoins med en enkel jävla banköverföring? Känns som att alla sidor antingen bögar loss med Swish eller verifiering till dödsdagar. Finns det inga vettiga sidor längre?
Citera
2015-03-29, 16:20
Bannlyst
https://localbitcoins.com/
Citera
2015-03-29, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B5iK4D3Li5K
https://localbitcoins.com/
Dem kräver ju ID numera...
Citera
2015-03-30, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psychadelly
Dem kräver ju ID numera...

Så vilken säljare man än väljer så krävs det ID? Det går väl an egentligen, men en massa extra krångel som man helst hade velat slippa.
Citera
2015-03-30, 15:32
Medlem
kNarkluders avatar
Finns det inget företag som man kan köpa "exakta" BTC av numera? som https://btcx.se hade förut,enkelt med swisch..

Behöver köpa 0.750BTC snabbt,verkar vara riktigt osmidigt.. Hur går ni tillväga?
Citera
2015-03-30, 21:48
Medlem
Hur går man egentligen tillväga för att endast göra en transaktion? Tänkte köpa en grej över nätet via paypal, men vill inte att säljaren ska se mitt namn. Går det att dölja via bitcoinsidor som Safello t.ex.? Eller kommer han se mitt namn när jag skickar bitcoinsen?

Är helt grön på det här.
Citera
2015-03-30, 22:20
Medlem
healing79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av herp-a-derp
Hur går man egentligen tillväga för att endast göra en transaktion? Tänkte köpa en grej över nätet via paypal, men vill inte att säljaren ska se mitt namn. Går det att dölja via bitcoinsidor som Safello t.ex.? Eller kommer han se mitt namn när jag skickar bitcoinsen?

Är helt grön på det här.

Hej, om du har bitcoin i en bitcoinlplånbok (konto) så kan du överföra de till en annan plånok (konto) som du öppnar annonymt nånstans, sen därifrån kan du skicka dina bitcoins anonymt till valfri adress. Mottagaren kan i regel bara se summa och avsändaradress, men för de som vill och är skickliga (inte jag) kan se alla adresser som handlats före med just dessa bitcoins, men inte namn.
Hoppas det hjälper.
Citera
2015-03-30, 22:21
Medlem
healing79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Finns det inget företag som man kan köpa "exakta" BTC av numera? som https://btcx.se hade förut,enkelt med swisch..

Behöver köpa 0.750BTC snabbt,verkar vara riktigt osmidigt.. Hur går ni tillväga?

Jag gjorde det på Fybse för några månader sen, men de har ändrat lite så kolla igen om det funkar.
Citera
2015-03-30, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av healing79
Hej, om du har bitcoin i en bitcoinlplånbok (konto) så kan du överföra de till en annan plånok (konto) som du öppnar annonymt nånstans, sen därifrån kan du skicka dina bitcoins anonymt till valfri adress. Mottagaren kan i regel bara se summa och avsändaradress, men för de som vill och är skickliga (inte jag) kan se alla adresser som handlats före med just dessa bitcoins, men inte namn.
Hoppas det hjälper.
Då kan jag alltså öppna ett konto och köpa för låt oss säga, 100 kr på Safello. Sedan öppnar jag ett annat konto på annan sida till vilket jag för över mina 100 kr (i btc) till detta konto? Vet du någon sida där jag kan registrera mig anonymt på detta viset?

Tack för hjälpen
Citera
2015-04-01, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av herp-a-derp
Då kan jag alltså öppna ett konto och köpa för låt oss säga, 100 kr på Safello. Sedan öppnar jag ett annat konto på annan sida till vilket jag för över mina 100 kr (i btc) till detta konto? Vet du någon sida där jag kan registrera mig anonymt på detta viset?

Tack för hjälpen

Haha.

Fixa en målvakt istället för din pengatvätt.

Men för att svara på din fråga, JA.

Massvis, google lär dig allt på en kväll.
Senast redigerad av PFP22 2015-04-01 kl. 01:12.
Citera
2015-04-01, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PFP22
Haha.

Fixa en målvakt istället för din pengatvätt.

Men för att svara på din fråga, JA.

Massvis, google lär dig allt på en kväll.
Penningtvätt med lagliga tillgångar från mitt konto där banken/FI klart och tydligt deras ursprung? Vet inte riktigt hur det fungerar där du bor, men här i Sverige räknas det nog inte som penningtvätt att köpa bitcoins (en gång) för 100 (bevisat lagligt intjänade) kr.
Citera
2015-04-08, 17:34
Medlem
Skatteverket vill massövervaka svenska bitcoin-användare
Svenskt bitcoinbolag: Skatteverket vill avslöja våra kunder
Jag håller nog med Piratpartiet i detta fallet. BTCX:s kunder borde få veta att de skulle bli registrerade hos Svenska Statens myndigheter innan de handlade och kunna fatta beslut utifrån detta. Jag tycker att BTCX har rätt i att myndigheten endast borde begära ut uppgifter om misstänkta brottslingar, inte massövervaka oskyldiga medborgare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in