Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-03-23, 15:49
  #9457
Medlem
softmoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pterodactyl
Trodde du led av inte vara jailbreakad? Vad får dig tro att 8.2 är nästa jailbreak?

Det ryktades tidigare om att TaiG hade fler öppna exploits för 8.2, men nu verkar det tyvärr vara rätt oklart: http://www.idownloadblog.com/2015/03...e-know-so-far/
Citera
2015-04-01, 13:00
  #9458
Medlem
Någon som vet om det finns jailbreak till nyaste uppdateringen?
Eller om de kommer ngn ny IOS snart
Citera
2015-04-02, 11:16
  #9459
Medlem
kNarkluders avatar
Har läst igenom senaste men förstår inte riktigt, är en riktig gröning på jailbreak.

Men 8.1.3, går INTE att jailbreaka i nuläget va? Såg man kunde uppdatera/nergradera så det fungerade till en jailbreak version.
Fungerar det? Har ingenting "sparat" bloobs och allt va det heter.


Är det bara att vänta för mig och min iPhone 6?
Citera
2015-04-02, 12:06
  #9460
Medlem
Verdess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kNarkluder
Har läst igenom senaste men förstår inte riktigt, är en riktig gröning på jailbreak.

Men 8.1.3, går INTE att jailbreaka i nuläget va? Såg man kunde uppdatera/nergradera så det fungerade till en jailbreak version.
Fungerar det? Har ingenting "sparat" bloobs och allt va det heter.


Är det bara att vänta för mig och min iPhone 6?


Sitter i samma båt som dig. Kommer vänta på att ett JB släpps till en senare version av ios. Är ju bara en tidsfråga i alla fall.
Citera
2015-04-07, 23:55
  #9461
Medlem
Längesen jag körde jailbreakat men fixade det idag. Räcker det med Cydia? Installious? Eller vad gäller nu för tiden?

Behöver man lägga till adresser osv?
Citera
2015-04-11, 16:50
  #9462
Medlem
NickDawgs avatar
Jag har haft ett irriterande problem under snart ett par månader nu. Min spotify app crashar och nu även swedbank appen sedan någon vecka tillbaka. Jag har JBat min lur och sitter på ios 8.1.2, iphone 6. Det som händer med spotify är att om jag installerar om appen kan jag logga in men är jag inaktiv ett tag och ska starta upp den igen kastas jag direkt ut till hemskärmen, ända lösningen är en ominstallation. Har varit i kontakt med spotify länge och de kan inte ge mig en lösning, nu säger de, uppdatera till ios 8.2 eller numer 8.3, vilket jag såklart inte vill! Har laddat ner cydia appen CrashReporter men kan inte utläsa där att det är en en cydia tweak som orsakar problemet.

Frågan är, har ngn stött på samma sak? Kan såklart testa att ta bort alla cydia installationer, vilket tar en jädra tid. Har testat att tagit bort kanske 10 stycken nu men inget hjälper. Vad händer egentligen om jag tar bort CydiaInstaller och CydiaSubstrate? Försvinner Cydia då och jag är körd eller? Vad skulle ni göra?

För jag är ganska säker på att om det hade funnits JB till t ex 8.3 så är det bara köra en clean install av nytt ios och sen JBa igen, men det går ju dessvärre inte. Använder dessutom Spotify dagligen och nu kan jag inte heller köra ofline playlists pga att jag måste ominstallera jämt.. Så jävla frustrerande !
Citera
2015-04-17, 16:35
  #9463
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AkademiZ
Längesen jag körde jailbreakat men fixade det idag. Räcker det med Cydia? Installious? Eller vad gäller nu för tiden?

Behöver man lägga till adresser osv?

Beror på vad du vill göra med ditt Jailbreak.
Installous är nu ersatt av AppCake, du måste ha lägga till ett visst repo för att kunna ladda hem det.
Ju mer adresser (repos) du har ju mer Tweaks kommer ju finnas tillgängliga så jag skulle lägga till så många jag känner till!
Citera
2015-04-17, 16:39
  #9464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NickDawg
Jag har haft ett irriterande problem under snart ett par månader nu. Min spotify app crashar och nu även swedbank appen sedan någon vecka tillbaka. Jag har JBat min lur och sitter på ios 8.1.2, iphone 6. Det som händer med spotify är att om jag installerar om appen kan jag logga in men är jag inaktiv ett tag och ska starta upp den igen kastas jag direkt ut till hemskärmen, ända lösningen är en ominstallation. Har varit i kontakt med spotify länge och de kan inte ge mig en lösning, nu säger de, uppdatera till ios 8.2 eller numer 8.3, vilket jag såklart inte vill! Har laddat ner cydia appen CrashReporter men kan inte utläsa där att det är en en cydia tweak som orsakar problemet.

Frågan är, har ngn stött på samma sak? Kan såklart testa att ta bort alla cydia installationer, vilket tar en jädra tid. Har testat att tagit bort kanske 10 stycken nu men inget hjälper. Vad händer egentligen om jag tar bort CydiaInstaller och CydiaSubstrate? Försvinner Cydia då och jag är körd eller? Vad skulle ni göra?

För jag är ganska säker på att om det hade funnits JB till t ex 8.3 så är det bara köra en clean install av nytt ios och sen JBa igen, men det går ju dessvärre inte. Använder dessutom Spotify dagligen och nu kan jag inte heller köra ofline playlists pga att jag måste ominstallera jämt.. Så jävla frustrerande !

Sitter också på 8.1.2 men Spotify har inte visat något problem alls för mig.
Du kan testa att ladda hem iCleaner (pro), om jag inte missminner mig finns där är funktion där du kan stänga av ett tweak för sig. Då kan du stänga av ett i taget och hitta vilket som orsakar felet.
Ta för all del inte bort cydiasubstrate, då är du nog helt körd skulle jag tro.
Citera
2015-04-22, 23:37
  #9465
Medlem
redhotchilis avatar
Någon som he koll på om det går att nedgradera från 8.3 till någon version som går att jailbreaka? Är mer lr mindre bara ute efter "whoiscalling"

Känns ju lite som att vi aldrig kommer att få se jailbreak till 8.3 så :/
Citera
2015-04-27, 23:52
  #9466
Medlem
CyberPolices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
Någon som he koll på om det går att nedgradera från 8.3 till någon version som går att jailbreaka? Är mer lr mindre bara ute efter "whoiscalling"
Enda sättet du kan nedgradera är om du har SHSH-blobs sparade för den versionen och om du är en A4-enhet eller äldre som det handlar om. (A4 = iPhone 4)
Citat:
Ursprungligen postat av redhotchili
Känns ju lite som att vi aldrig kommer att få se jailbreak till 8.3 så :/
Så har folk alltid sagt när det inte funnits en jb till senaste versionen. Det lär väl komma en förr eller senare, som jag förstått det så har de kända säkerhetshålen täppts till och jailbreakcommunityn avvaktar till dess att det kommit ut en stabil iOS-version som stödjer Apple Watch.
Citera
2015-05-06, 21:22
  #9467
Medlem
Dum som jag var uppdatera jag till iOS 8.2 (inte beta)...
Och Apple, har ju spärrat så man inte kan nergradera, finns det någon annan lösning så man kan nedgradera sin telefon? eller är det helt kört. man kanske helt enkelt får bita i det sura äpplet och vänta tills nästa jailbreak släpps
Citera
2015-05-06, 22:50
  #9468
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasmusasking
eller är det helt kört.

Ja.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback