Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-01-03, 16:48
  #8857
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jättejenny
Sånt gör man m.h.a. Activator. Riktigt bra tweak.

Nej, virtual home gör så att det räcker att nudda istället för att klicka på hemknappen. Nudda och hålla ger samma effekt som dubbelklick på hemknappen
Men jaha Videon förvirrade mig klart det är activator.
Citera
2014-01-04, 21:22
  #8858
Medlem
Hejsan! Jag har ett program med cydia. När jag ska lägga till repos så kommer det här upp: http://i42.tinypic.com/35k67v9.jpg

Kan nån hjälpa?
Citera
2014-01-05, 04:13
  #8859
Medlem
Försökte jailbreake med p0sixspawn igår. Sedan dess har telefonen inte kunnat ansluta till itunes. Har backup från precis innan jailbreaken, men vet fan inte hur man gör för att fixa. Särskilt som jag inte kan ansluta till itunes. Någon som kan förklara?
Iphone 4, senaste versionen av itunes.

Problemet med själva jailbreaken var att det stod "waiting for device to reboot" i hundra år men ingenting hände och till slut var jag tvungen att stänga ned för att jag hade annat att göra.
Citera
2014-01-05, 17:59
  #8860
Medlem
Namonexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saola
Om ni ska hålla på o "jailbreka" er lur så se till att FABRIKSUPPLÅSA" er telefon för bästa effekt

PS! har själv en 3GS upplåst o mår finfint.

Varför skulle man under några omständigheter få en ''Bättre effekt'' i sitt jailbreak om man har en olåst telefon?
Din profilbild gillar jag inte.. Är du snut?
Citera
2014-01-06, 20:16
  #8861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Försökte jailbreake med p0sixspawn igår. Sedan dess har telefonen inte kunnat ansluta till itunes. Har backup från precis innan jailbreaken, men vet fan inte hur man gör för att fixa. Särskilt som jag inte kan ansluta till itunes. Någon som kan förklara?
Iphone 4, senaste versionen av itunes.

Problemet med själva jailbreaken var att det stod "waiting for device to reboot" i hundra år men ingenting hände och till slut var jag tvungen att stänga ned för att jag hade annat att göra.
Vad ser du på dipslayen? Är du inne i OS? Du kan alltid prova sätta den i DFU det brukar lösa det mesta:
http://osxdaily.com/2010/06/24/iphon...n-your-iphone/
Citera
2014-01-06, 21:00
  #8862
Medlem
Fallmans avatar
Hej.

ser att ett nytt jailbreak har kommit. Men min fråga är då jag har läst ett antal inlägg i denna tråd att det är mycket som inte fungerar. Ja så kan det vara vid nya uppdateringar. Men är det värt att jailbreaka nu eller är det allt för trasigt? Har förövrigt inget jätte behov av jailbreak (haft det 3 gånger tidigare (Olika versioner) .

SÅ... Funkar det som det ska nu eller är det jätte buggigt ?
Citera
2014-01-07, 01:36
  #8863
Medlem
Aleopas avatar
Ingen som märkt att telefonens minne sakt men säkert blir full efter någon dag av JB?
Får fullt minne-meddelande andra eller tredje dagen...
Citera
2014-01-08, 13:04
  #8864
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fallman
Hej.

ser att ett nytt jailbreak har kommit. Men min fråga är då jag har läst ett antal inlägg i denna tråd att det är mycket som inte fungerar. Ja så kan det vara vid nya uppdateringar. Men är det värt att jailbreaka nu eller är det allt för trasigt? Har förövrigt inget jätte behov av jailbreak (haft det 3 gånger tidigare (Olika versioner) .

SÅ... Funkar det som det ska nu eller är det jätte buggigt ?
Det fungerar bra nu. Var lite knackigt i början bara. Har du A4- till A6-processorer så fungerar det mesta. Jailbreakcommunityn är väldigt aktiv nu och det kommer ut nya tweaks varje dag. Jag har inget större behov av jailbreak heller men finns ju vissa saker som gör telefonen skönare att använda.
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Ingen som märkt att telefonens minne sakt men säkert blir full efter någon dag av JB?
Får fullt minne-meddelande andra eller tredje dagen...
Märkligt. Jailbreaket i sig tar ju inte upp någon plats i princip. Men sysslar man mycket med teman och bakgrunder kan det ju gå fort. Vet inte hur det går till när man avinstallerar saker. Alltså om saker rensas. Efter lite efterforskning verkar många rapportera att Cydia tar upp några hundra megabytes. Testa att ladda ner iCleaner från Cydia.
Citera
2014-01-08, 13:05
  #8865
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motobike
Försökte jailbreake med p0sixspawn igår. Sedan dess har telefonen inte kunnat ansluta till itunes. Har backup från precis innan jailbreaken, men vet fan inte hur man gör för att fixa. Särskilt som jag inte kan ansluta till itunes. Någon som kan förklara?
Iphone 4, senaste versionen av itunes.

Problemet med själva jailbreaken var att det stod "waiting for device to reboot" i hundra år men ingenting hände och till slut var jag tvungen att stänga ned för att jag hade annat att göra.
Koppla in den och kör en hard reset genom att hålla power- och hemknappen länge.
Citera
2014-01-08, 21:41
  #8866
Medlem
Jailbreakade min iPhone 5 för ett par veckor sedan. Evasi0n.

Nu när jag skall öppna facebook chatten, så stänger hela facebook appen av sig direkt. Detta händer alltså när jag gör följande:

-Trycker på en person jag vill chatta med i listan till höger
-Öppnar Facebook Messenger
-Söker efter en vän eller sida, med sökfunktionen i facebook appen.

Någon som har/haft liknande problem?

What to do?
Citera
2014-01-11, 17:38
  #8867
Medlem
Azpers avatar
Hmm varför kommer man inte in i root systemet längre med tex iFunbox lr iExplorer ?? Jag vill ju mixtra lite med olika teman, någon som vet?

edit: löste det, var tvungen att installera afc2add från cydia
__________________
Senast redigerad av Azper 2014-01-11 kl. 18:01.
Citera
2014-01-13, 11:52
  #8868
Medlem
De här apparna som gör att man kan ansluta till wifi utan att behöva slå i lösen, samt de som gör att man kan ladda hem appar kostnadsfritt och använda valfri telefonoperatör (min är låst till tre), finns de fortfarande kvar?

Vad finns det för fler skurkaktiga judeappar?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback