Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-04-21, 13:51
  #3457
Medlem
pedobear84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amer414
Hej!
Uppdaterade luren till 4.3.2 och Jailbreakade med senaste redsn0w 0.9.6rc14 men nu kommer problemet... Efter att jag jailbreakat min telefon så går du nu inte att sätta på den, iPhonen har fastnat på Apple loggan. Finns det någon lösning?
Snabbt svar önskas

In med den i datorn, återställ från itunes! Sen är det bara göra om!
Citera
2011-04-21, 14:13
  #3458
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge-fossmo
Härligt! Men hur gjorde du innan du uppdatera den då? Alltså om du hade en äldre version med en äldre jailbreak, gjorde du så här då:

1. Säkerhetskopiera
2. Återställ telefonen i itunes
3. Uppdatera till 4.3.2 i itunes
4. Installera redsn0w jailbreak

Är lite fundersam hur man ska uppdatera telefonen och jailbreaka om den med nya verisonen, eftersom jag har ios 4.1 nu med greenpoison.

Måste man ta bort jailbreaket innan man uppdaterat luren till 4.3.2? Kan man spara alla appar, repos, kontakter osv så dom inte försvinner när man uppdaterar den?

Väntar fortfarande på konkretare svar.

Mvh

http://lifehacker.com/#!5790635/how-...broken-idevice

Artikel om hur man säkerhetskopierar ALLT!


Mvh
Joomlurgh
Citera
2011-04-21, 16:40
  #3459
Medlem
Mikessons avatar
Det har tidigare skrivits om hur man tarbort 88:88 som blinkar bakom klockan i typophone 4.
Jag har också tidigare lyckats att ta bort det med hjälp av guiden.
Men denna gången lyckas jag inte. Gör på exakt samma sätt men det envisas med att blinka ändå.

Någon som har någon idé?

EDIT: My bad, hade missat en liten " ' "
Citera
2011-04-21, 19:41
  #3460
Medlem
noremlacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25-To-Life
Måste bara få fråga, dessa Apps ni talar om, finns dom på Appstore? Eller finns dom på Installous eller enbart i Cydia?
Är det bara och installera dessa då som vanligt?

Exempel



vad är dessa repos till? Vet att jag har Cydia.hackulo.us repo'n men vad är dom tilll annars?
Enkelt förklarat är repos olika "Källor". Helt enkelt olika ställen varifrån du kan ladda ner olika appar. Fler repos = fler appar. Plus att vissa repos innehåller dessutom crackade appar.
Citera
2011-04-22, 00:01
  #3461
Medlem
Lightning5600s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noremlac
Enkelt förklarat är repos olika "Källor". Helt enkelt olika ställen varifrån du kan ladda ner olika appar. Fler repos = fler appar. Plus att vissa repos innehåller dessutom crackade appar.

om man jailbraik ipoden kan man få tillgång till piano virtous utan att logga in med kontouppgifter?
Citera
2011-04-22, 11:00
  #3462
Medlem
Helge-fossmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla
http://lifehacker.com/#!5790635/how-...broken-idevice

Artikel om hur man säkerhetskopierar ALLT!


Mvh
Joomlurgh

fy fan vad drygt
Citera
2011-04-22, 15:11
  #3463
Medlem
snor denna tråd lite, någon som vet;

Där det står "slide to unlock" eller ja samma sak fast på svenska, finns det något man kan göra för att ändra just den texten?
Citera
2011-04-22, 15:28
  #3464
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frippzz
snor denna tråd lite, någon som vet;

Där det står "slide to unlock" eller ja samma sak fast på svenska, finns det något man kan göra för att ändra just den texten?

Många av er här på Flashback verkar vara väldigt lata.
Frågan är om det hjälper att hjälpa en lat jävel.

T.ex Frippzz här som verkar lat och inte ens orkar googla t.ex.
Hur kommer det sig att folk blir så lata?
Hur svårt är det att googla t.ex: change slide to unlock text iphone

Jag googlade det och fick upp en jävla massa exemplar på hur man gör, vilka program som finns.
Kom till och med upp Youtube klipp på hur man gör... så frågan är.
Är det ens mening att hjälpa lata människor?
Citera
2011-04-22, 15:50
  #3465
Medlem
Kan ju vara så att folk vill hålla forumet flashback vid liv också.
Citera
2011-04-22, 16:10
  #3466
Medlem
Joomlas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frippzz
snor denna tråd lite, någon som vet;

Där det står "slide to unlock" eller ja samma sak fast på svenska, finns det något man kan göra för att ändra just den texten?
Om jag inte missminner mig finns det ett paket i Cydia vid namn "iStings" eller något åt det hållet, som kan redigera strängar. Jag har aldrig använt det, men leta efter typ swedish.lproj och ändra "Lås upp", eller English.lproj och redigera "Slide to unlock".
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Många av er här på Flashback verkar vara väldigt lata.
Frågan är om det hjälper att hjälpa en lat jävel.

T.ex Frippzz här som verkar lat och inte ens orkar googla t.ex.
Hur kommer det sig att folk blir så lata?
Hur svårt är det att googla t.ex: change slide to unlock text iphone

Jag googlade det och fick upp en jävla massa exemplar på hur man gör, vilka program som finns.
Kom till och med upp Youtube klipp på hur man gör... så frågan är.
Är det ens mening att hjälpa lata människor?
Citat:
Ursprungligen postat av hakkzpets
Kan ju vara så att folk vill hålla forumet flashback vid liv också.
Om alla flashbackare hade den inställningen till att ställa frågor skulle populära forum, som Flashback-delen eller ÖSU vara så smockfulla av nya trådar att moderatorerna skulle får jobba heltid för att hålla igång det.

Sen från en praktisk synpunkt är det mycket smidigare att googla och hitta ett DIREKT svar, eller rent av en guide på hur man utför det man googlade på, istället för att låta andra människor göra jobbet åt dig och SKRIVA en guide på hur man gör det.

IMO har jag inget emot att hjälpa, jag har bl.a. skrivit en kort SHSH-guide som jag länkat till i min signatur för att slippa skriva om. Det är ju lite av en e-social faktor att skriva i trådar också, men det är nog mer lämpligt att fråga "vilket jailbreak ska jag använda, Jailbreak 1 eller Jailbreak 2?" istället för "VAR E JAILBREAK TILL FIRMWARE x.y.z", då kan man ju lägga upp fördelar och nackdelar med 1 resp. 2.

Sen finns det ju människor som är helt nya till t.ex iPhone, jailbreaks osv. Bara för någon dag sedan skrev jag helt oerfaren i tråden om X10/x10mini och frågade om root, jag hade googlat och fått reda på att det var möjligt, men jag ville höra lite om riskerna och fick till svar en länk till ett externt forum där jag kunde fråga och diskutera saken. Det är ganska onödigt att svara "sök din lata jävel" istället för att bara hänvisa till ett bättre ställe att fråga. (onödigt att avskräcka folk från att fråga i trådarna IMO, jag hjälper gärna)
Citera
2011-04-22, 16:58
  #3467
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joomla

Jag kan hålla med en del av det du säger.
Men om man kan fixa problemet själv först, då borde man göra det istället för att låta någon annan göra arbetet, väl man har letat efter det och inte hittat, då kan man ställa sin fråga.
Detta borde egentligen vara något som alla borde veta, men skitsamma.

Efter att ha lekt runt med WeatherFurikiOS4 en stund och pillat på html filerna så har jag fixat detta. Problemet som kvarstår är när klockan blir 00, då står det 0, och jag kan ändra till 24, men får inte till 00.

http://img20.imageshack.us/img20/5801/bakgrundsmall.jpg
Citera
2011-04-23, 01:13
  #3468
Medlem
Jag har precis jailbreakat min Iphone 4 (4.3.2) med hjälp av redsn0w!

Hade ingen aning om det där med SHSH, så jag laddade ner Umbrella och sparade sen vet jag inte om jag har gjort rätt? Kan man kolla upp om jag har gjort rätt så jag inte fuckar upp telefonen senare i framtiden med alla program från Cydia. Jag bockade av 2 grejer i umbrella och körde save alla shshs..hur ska ja veta att ja har gjort rätt
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback