Citat:
Ursprungligen postat av
Scenmannen
Det finns olika metoder för att fuska på komvux kurser.
Presentera gärna några då? Givetvis går allting, ett möjligt fusk jag ser är att man har kontakter inom komvuxet som hjälper en. Alltså att man låter en annan skriva och när den visar leg så har man gjort upp att den som kollar är med på det eller något i den stilen.
Risken med fusk är oftast av egen erfarenhet sedan tidigare att fusket i sig tar mer energi och tid att genomföra än vad det faktiskt hade tagit att lära sig det man skulle.
Sedan kan man ju också fråga sig som flera gjort tidigare i tråden, ska man plugga högskola kanske det är bra att faktiskt ha med sig kunskaper? När man som TS behöver plugga matte3 eller som jag själv matte4 för att få behörighet är det troligtvis ett program som kräver matematiska kunskaper, jag har i alla fall inte sett det motsatta när jag kollat efter utbildningar. Hade varit en stor skillnad ifall det bara gällde att få en grundläggande behörighet, då behöver inte kursens kunskaper nödvändigtvis användas i det man söker.
Nu antar jag att TS skulle fixa något behörighet, vet inte varför man skulle pluggat matte3 på komvux annars.
Eller hur tänker du om detta?