Citat:
Ursprungligen postat av
Azizok
Ja precis du har rätt, kanske jag borde nämna att jag är mest intresserad för ekonomiska program även om jag gick på naturprogrammet vilket inte var min grej. Är dock för övrigt även också intresserad för civ ingenjör industriell ekonomi.
Mitt tips ar att kolla upp vilka program du ar intresserad av forst och kolla vilken kurser som ger merit for det programmet, det ska finnas en sida som heter meritvarde.se eller nagot sant dar du kan kolla, det brukar aven sta pa universitetets/hogskolans sida.
Jag gick teknik sa dar ingick en hel del kurser som gav merit for ingenjorsprogram, jag kan tipsa om att CAD och datorkunskap ar enkla kurser. Aven teknikhistoriska kurser, kommer inte ihag vad de hette men typ ''Teknik, organisationer och utveckling''. Sadana kurser brukar vara enkla och ger ofta merit till ingenjorsprogram om du ar intresserad av det. Till ekonomiprogram skadar det inte att ha extra matte i bagaget, aven om de hogre mattekurserna ar ganska svara enligt mig, de ger ocksa merit om jag inte har fel.