2015-04-07, 12:33
Medlem
LastCaresss avatar
Fortfarande besviken efter torsken mot Elfsborg men måste bara utbrista att fan vad härligt det är med allsvensk fotboll igen!
Citera
2015-04-07, 12:56
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalmarPoeten
Fast... Neddragen blir han ju inte. Han får max en liten knuff i ryggen... Klarar man inte det utan att ramla i straffområdet så kanske man inte ska vara allsvensk mittback, för det blir det inte frispark för.

Kolla 6:50 här
https://www.youtube.com/watch?t=450&v=p2vfM98FbYc

Dessutom är ju "Månz" på väg mot mitten av målet och hade inte varit nära Rogne ändå...

Dessutom no.2 är ju Gustav ännu friare bakom.

Det är ju nummer 32 i ÅFF som bara står och grinar för att han blir frånsprungen, och nummer 4 som joggar lätt efter Gustav som ska hålla dessa två spelare...
Det där var sanslöst dåligt försvarsspel av 32:an, eller rättare sagt så var det inget försvarsspel alls, han står bara och tittar på när alla springer förbi honom. Vad pysslade han med?
4:an blir ju lite snyggt screenad av Gustav Svensson, det är därför han kommer fel.
Citera
2015-04-07, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Sunkig match av AIK, förstås.

Precis som vanligt så är vi ett lag som behöver ha lite flyt. Får vi in ett mål så kan vi spela ut. Tills dess så ser det sedvanligt krampaktigt och lojt ut. Med det sagt så gör Halmstad med Janne J det bra och har sitt lag väldigt väl organiserat. Vi har oerhört svårt att göra deras mittfält och komma med fart mot backlinjen.

Bahoui var förvånansvärt pigg för att vara en premiär och vårmatch. Tråkigt då att han blir avrättad på mittplan i slutet av första och nu säkerligen blir borta ett tag. Goitom var i vanlig ordning bra med sina små finesser. Försvarsspelet var också det helt okej, även om man möjligen hade kunnat agera annorlunda vid målet. Sonko Sundberg gör det riktigt bra och är en bjässe i slutet med ett par viktiga dueller som stoppar ett kvitteringsmål. Lundholm är som vanligt alldeles för valpig och ensidig. Väldigt lätt att läsa honom och han skapar inte mycket, om än en del fina aktioner.

En trött historia överlag, men huvudsaken är förstås att vi inkasserar tre poäng. Lär dock bli att åka av borta mot Malmö nu i veckan. Förhoppningsvis kan vi grisa till oss ett kryss. Med tanke på vem som dömer matchen så känns det om möjligt ännu mer orimligt..
Det ska bli en intressant resa. Enligt Gnagets IG så var bollinnehavet 70% mot HBK, och det var väl 68% i Bajenderbyt. Detta blir väl första matchen på ett tag då Gnaget inte förväntas föra matchen och vara konstruktiva. Ska bli spännande att se om Alm formerar om truppen.
Citera
2015-04-07, 13:04
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Det ska bli en intressant resa. Enligt Gnagets IG så var bollinnehavet 70% mot HBK, och det var väl 68% i Bajenderbyt. Detta blir väl första matchen på ett tag då Gnaget inte förväntas föra matchen och vara konstruktiva. Ska bli spännande att se om Alm formerar om truppen.

Med tanke på att vårt bollinnehav inte renderar i några målchanser utan framförallt är koncentrerat till passningar i försvarslinjen så är väl den enda uppsidan att vi låter motståndarna jaga boll och bli trötta. Med det sagt så kan det nog passa oss ganska bra att låta Malmö ha bollen och sedan ligga på rullning för kontringar.

Företrädesvis startar både Brustad och eventuellt också Eliasson då båda är snabba. Sen bör vi väl spela med Blomberg för att försöka förvalta de fasta situationer vi får.

Carlgren
HHH-Sonko Sundberg-Pertan-Nisse
Brustad-Blomberg-Ofori-Panos-Eliasson
Goitom

Eller något sådant.
Citera
2015-04-07, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Med tanke på att vårt bollinnehav inte renderar i några målchanser utan framförallt är koncentrerat till passningar i försvarslinjen så är väl den enda uppsidan att vi låter motståndarna jaga boll och bli trötta. Med det sagt så kan det nog passa oss ganska bra att låta Malmö ha bollen och sedan ligga på rullning för kontringar.

Företrädesvis startar både Brustad och eventuellt också Eliasson då båda är snabba. Sen bör vi väl spela med Blomberg för att försöka förvalta de fasta situationer vi får.

Carlgren
HHH-Sonko Sundberg-Pertan-Nisse
Brustad-Blomberg-Ofori-Panos-Eliasson
Goitom

Eller något sådant.
Är ni tillräckligt starka och disciplinerade defensivt för att stå emot Malmö? Är ni tillräckligt vassa i omställningarna för att såra Malmö de få gångerna ni kommer få tillfälle (förutsatt att ni "parkerar bussen")?
Citera
2015-04-07, 13:11
Medlem
ZlatanManias avatar
Trots att AIK var något bleka igår är man enbart nöjd för att vi vann, det var det enda viljan jag hade och allt annat är sekundärt. Inläggsspelet som vi envisades med att köra fungera nästintill inte alls, det var väl bara Panos jätteläge som kunde gett utdelning i första halvlek och inför andra halvlek var man sjukt övertygad om att det skulle bli 0-0 eller att HBK skulle lyckas göra 0-1 men tack och lov för Henok Goitom, han om någon har verkligen växt som målskytt. Efter Blombergs 2-0 tycker jag vi spela upp oss och därför blev det en kalldusch när HBK lyckades reducera.

Anledningen till att Sam Lundholm fick 90 minuter är för att han är en egen produkt, svårt å se nån annan anledning. Nu när Bahoui är borta dom två kommande matcherna hoppas jag vi kör med Brustad och Eliasson på kanterna.

Angående Malmö nu om två dagar har jag riktigt dåliga vibbar så just därför är allt annat än förlust en ren bonus, skulle på förhand ta ett kryss utan minsta tvekan. Och nu försöker jag inte jinxa eller nåt i den stilen men ärligt talat tror jag Malmö vinner med 3/4-0.

Jävligt kul att Allsvenskan har börjat och är inne i en intensiv period!
Citera
2015-04-07, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Är ni tillräckligt starka och disciplinerade defensivt för att stå emot Malmö? Är ni tillräckligt vassa i omställningarna för att såra Malmö de få gångerna ni kommer få tillfälle (förutsatt att ni "parkerar bussen")?

Om vi hade kunnat spela Brustad - Goitom - Bahoui på topp med Blomberg som offensiv innermitt så hade vi haft det bästa kontringslaget i Allsvenskan. Defensivt tror jag inte att vi är redo ännu tyvärr men det får vi se på torsdag.
Citera
2015-04-07, 13:16
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Disciplinerade defensivt? Det tror jag inte, oavsett hur vi ställer upp kommer 2/4 vara rookies som man är lite osäker på vart man har.

Offensivt har vi kvalitéer men Malmö borta är aldrig enkelt och jag kan faktiskt ta en hedersam förlust, det som får ses som godkänt efter 4 omgång i år är sex poäng. Mindre än så är dåligt och mer än så är en stor bonus.
Citera
2015-04-07, 13:16
Medlem
nygards avatar
Finns få jag avskyr så mycket som Michael Lerjéus. Får alltid ont i magen när jag ser att det är han som ska döma innan match. Inte första gången han gör bort sig totalt mot oss heller, Gais borta 2011 är ett annat exempel...
Citera
2015-04-07, 13:17
Medlem
Pickmylussys avatar
Allt är Alms fel.

Bara få ihop laget o fä de att spela med självförtroende och en fucking spelidé. VÅGA!!!

Fel tränare tyvärr... Tyvärr alltså men han saknar nåt.
Citera
2015-04-07, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LastCaress
Fortfarande besviken efter torsken mot Elfsborg men måste bara utbrista att fan vad härligt det är med allsvensk fotboll igen!

Jag är en smula orolig över hur vi ska få fart på offensiven, ser tunt ut på anfallsfronten. Att spela med två sittande mittfältare då är lite av offensivt självmord. Kör med Mrbati som offmitt och Johnson som bollmottagare, då kan det bli något.
Citera
2015-04-07, 13:36
Medlem
svulles avatar
Citat:

Ptja, det visar väl sig. Vi har ju ändå en tendens att höja oss när vi möter de bästa lagen i serien, på motsatt sätt när vi viker ned oss fullständigt mot ett Falkenberg. Jag tror inte att Malmö kommer ha extremt mycket större bollinnehav, om än mer. Vi kommer få vår beskärda del av anfall, fasta situationer och avslut.

Sett till igår så är vi verkligen inte tillräckligt direkta i omställningsfasen med tanke på att vi dels riskminimerar och bollar runt i backlinjen, och dels har en backlinje som knappast har någon styrka i uppspelsfasen. Idel träben där bak, tyvärr.

Jag hoppas inte vi fegar ur totalt och parkerar bussen. Det går att hålla en kompakt och låg försvarslinje men ändå etablera ett eget spel längre upp i banan. Det är inte Real Madrid vi möter. Malmö är bra, bäst i serien, men de är knappast ljusår före oss. Om vi har ambitioner om SM-guld och topplaceringar så ska vi kunna ta fighten.

Jag är ändå relativt optimistisk och tror att vi kan åka hem till Stockholm med en poäng.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in