Citat:
Ursprungligen postat av
Tiddlywank
Är ni tillräckligt starka och disciplinerade defensivt för att stå emot Malmö? Är ni tillräckligt vassa i omställningarna för att såra Malmö de få gångerna ni kommer få tillfälle (förutsatt att ni "parkerar bussen")?
Ptja, det visar väl sig. Vi har ju ändå en tendens att höja oss när vi möter de bästa lagen i serien, på motsatt sätt när vi viker ned oss fullständigt mot ett Falkenberg. Jag tror inte att Malmö kommer ha extremt mycket större bollinnehav, om än mer. Vi kommer få vår beskärda del av anfall, fasta situationer och avslut.
Sett till igår så är vi verkligen inte tillräckligt direkta i omställningsfasen med tanke på att vi dels riskminimerar och bollar runt i backlinjen, och dels har en backlinje som knappast har någon styrka i uppspelsfasen. Idel träben där bak, tyvärr.
Jag hoppas inte vi fegar ur totalt och parkerar bussen. Det går att hålla en kompakt och låg försvarslinje men ändå etablera ett eget spel längre upp i banan. Det är inte Real Madrid vi möter. Malmö är bra, bäst i serien, men de är knappast ljusår före oss. Om vi har ambitioner om SM-guld och topplaceringar så ska vi kunna ta fighten.
Jag är ändå relativt optimistisk och tror att vi kan åka hem till Stockholm med en poäng.