Citat:
Ursprungligen postat av
easy_dan
När det gäller Tele2 finns det ju dock en rimlig förklaring, så där behöver inte inte brinna så hårt. Jag har större problem när renodlade fotbollsarenor i södra Sverige anlägger konstgräs för att kommunen inte vill ha tillräckligt många fotbollsplaner och spara in några slantar. Där ska man ge en eloge till Falkenberg som satte press och inte vek ner sig. Arenor som Norrköping, Örebro, Elfsborg, Halmstad o Häcken har absolut noll orsak till konstgräs.
Borås Arena har väl konstgräs delvis på grund utav att den inte är en renodlad fotbollsarena. Elfsborg ville såklart ha riktigt gräs från början.
Men ack vad trött jag är på konstgräset. Jag och, som jag uppfattat det, väldigt många Elfsborgare med mig. Till och med min snart 70-årige farsa, som länge sagt att "konstgräs är ju perfekt, inte en enda felstuds!", har nu insett alla negativa effekter konstgräset ger och är väldigt trött på det. Dagens matta på Borås Arena är väldigt, väldigt mycket bättre än den för några år sedan, men det duger fortfarande inte. Inte ens nära.
Såg Hammarby-Häcken igår. Snabbare underlag får man fan leta efter, det ser nästan löjligt ut stundtals. Bollen glider som om det vore på is.
Nä, jag gillar att debatten pågår och jag gillar att fler och fler ifrågasätter detta skitunderlag.