2015-04-03, 21:32
Medlem
LT10s avatar
Känns riktigt sjukt att Allsvenskan drar igång imorgon. Tycker det har gått ovanligt fort, eller är jag ensam om att tycka det?

Citat:
Ursprungligen postat av nygard
Läste i sportbladets granskning att Tommy Jacobsson tyckte att det var en ickefråga när plastmatta på tele2 kom på tal. Som jag tolkar det försökte man alltså inte ens opponera sig?

Fyfan vad äckligt.
Äckligt är bara förnamnet. Fyfan att vi haft den skitstöveln i föreningen, visst har han gjort en del bra grejer men han är värd en fet jävla pungspark när man vet var han vill komma. Han började grina direkt när han insåg att 51% regeln inte skulle slopas.
Citera
2015-04-03, 23:46
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
För min del känns det som att Djurgården måste ta det där steget i år. Från mitten/bottengäng till att allvarligt utmana toppen. Annars får nog Pelle Olsson det hett om huvudet.

Självklart har dom inte det som krävs för att vinna SM-guld. Men om alla underpresterande kanske skulle vakna, samtidigt som spelare som Broberg och Bergström t.ex skulle få sina riktiga genombrott så tror jag ändå att man kan utmana om ligatiteln. Då får man dock inte hamna i svackor som nu, och sedan lär det behövs någon värvning här och där för att det hela ska kunna fungera.

Jag har alltid sagt att 2014 bara var ett mellanår för Djurgården men nu har man haft tillräckligt med tid för uppbyggnad och inkörning att det inte går att hänvisa till tidigare problem längre, allt sämre än Top 5 kommer att ses som underprestation. .

2015= upp till bevis Djurgården.

Tycker det har snackats om mellanår flera år i vår förening nu. Tyvärr tror jag inte Pelle Olsson är mannen som kommer ändra på den saken. Hett om öronen är bara förnamnet. :/
Citera
2015-04-04, 00:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LT10
Känns riktigt sjukt att Allsvenskan drar igång imorgon. Tycker det har gått ovanligt fort, eller är jag ensam om att tycka det?
Kan inte annat än att instämma med dig. Även om kvalitén på fotbollen inte alltid är den bästa så är det givetvis svårslaget att se sitt lag vinna en vanlig tråkig måndag.

Ska försöka spela så mycket som möjligt denna säsong för att tjäna pengar. Allsvenskan är oftast hyfsat förutsägbar och det tror jag att den fortsätter att vara denna säsong. 90% av alla inklusive mig tror väl att Malmö kommer knipa guldet men det vore drömmen om de får hybris och gör en katastrofal säsong.
Citera
2015-04-04, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tycker det har snackats om mellanår flera år i vår förening nu. Tyvärr tror jag inte Pelle Olsson är mannen som kommer ändra på den saken. Hett om öronen är bara förnamnet. :/
Det är väl lite det som är grejen med Pelle. Han är tänkt att hålla er kvar under de åren när ekonomin saneras från tidiga styrelser/sportsligt ansvarigas misskötsel. Bara att kolla igenom era tidigare årsredovisningar där ni under en femårsperiod backat drygt 100 miljoner kronor (inklusive spelarförsäljningar). Ska ni ligga på de utgiftsnivåer som krävs för att ha ett tillräckligt slagkraftigt lag för att hota i toppen så måste intäkterna öka, markant.

Man är bra naiv om man tror att PO ska leda er till topplaceringar.
Citera
2015-04-04, 01:47
Avslutad
Pessimisten inom mig säger att MFF efter första fyra omgångarna har två poäng: oavgjort i premiären borta mot GIF, därefter förlust hemma mot AIK som sedan följs upp av att danska IFK Gødeborg tar revansch för fjolåret. Slutligen kommer Hammarby på besök och krigar till sig en poäng.

Nej, fan, det här kommer inte vara ett bra år för mitt hjärta. Trots min ungdom.

4-0 mot GIF på måndag och jag blir kanske något mer optimistisk. Kanske.
Citera
2015-04-04, 03:49
Medlem
Pickmylussys avatar
Imorgon?

Trodde Allsvenskan börjar på måndag.
Citera
2015-04-04, 06:54
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Håller med, kopierade den helt magiska trådstarten i allsvenskan 2013 med lite omformuleringar och de bästa är att den håller såhär två år senare.

-

Känns helt underbart att allsvenskan drar igång idag, det är nåt speciellt med just premiäromgången där varje match är intressant och ta Falkenberg-Gefle som är en annars väldigt osexig match men eftersom det är just premiär skulle den va betydligt mer intressant å följa. Ser framemot dagens matcher och det är skönt att AIK får chansen att veta var alla (utom Malmö) står innan det är dags för oss.

Allsvenskan 2015: Here we go!
Citera
2015-04-04, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Allsvenskan 2015: Here we go!

DIF kommer bli en obehaglig överraskning för många lag iår.
Citera
2015-04-04, 08:37
Avslutad
Då sparkar vi äntligen igång säsongen!
Är så jävla laddad inför match och 10 000 -manna marschen. Två timmar fest på Söder först.

Hade inte bytt bort hemmapremiären för något derby.
Citera
2015-04-04, 09:26
Medlem
kostymnisses avatar
Ahh, premiärhelg!
Åt skogen med allt vad andra ligor heter, åt skogen med folk som är "trogna sina lag" men inte ens sett en handfull matcher...

Ahh, ljuva allsvenska!

Blev dock lite lätt irriterad när jag läste att vi tydligen kan flytta matcher till Ullevi från Gamla om publiktillströmningen närmar sig 30tusen. 30 tusen därinne är hemskt tråkigt, det är ALLTID tråkigt stämningsmässigt därinne och även om man har goda minnen från den arenan med diverse europatriumfer och sm-guld är hemma på Gamla. Hellre 15tusen på Gamla än 40 på Ullevi, det blir bättre tryck på Gamla, det är ju mest en chans för gästerna att få en större klack om en flytt till Ullevi sker.

Citat:
Slutligen, hur aktuellt är det för IFK Göteborg att spela matcher på Ullevi i år?

– Om det är ett sådant publiktryck från våra egna och gästande supportrar att en biljettförsäljning skulle närma sig 30 000 åskådare så spelar vi på stora Ullevi.

– Vi har ett bra samarbete med Got Event och vi har möjlighet att spela på den arenan om vi känner att vi kan fylla den ordentligt. Dessutom diskuterar vi med Got Event om det går att ha tillfälliga läktare närmare planen, utmed kortsidorna, till en rimlig kostnad, säger Martin Kurzwelly.
Citera
2015-04-04, 09:42
Avslutad
Nu börjar det med Dickson:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/aik/article20576779.ab
Citera
2015-04-04, 09:49
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Nu är det visserligen OT men jag blev jävligt nyfiken på vilken verksamhet som skall bedrivas där?
Bordellverksamhet..?

Hoppas Häcken vinner idag. Kul premiärmatch - ett publiklag mot ett (riktigt) fotbollslag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in