2015-04-04, 21:00
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Om Hopf visar att han kan halla en stabil allsvensk niva sa ar Hammarby en guldkandidat. De har materialt, speliden, fansen, och tranaren for det. Jag hatar Bajen utav hela mitt hjarta men det ar bara att bita ihop och medge det.
Om ett par år kan du ha rätt, men ta dig en titt på cupmatchen mot Elfsborg så kan du sluta oroa dig ett tag.
Citera
2015-04-04, 21:03
Medlem
simonvps avatar
Var straffen verkligen så tveksam förresten? Vet att det kändes konstigt på plats, mest eftersom Linus aldrig ramlade och egentligen hade läget kvar och bollen under kontroll, men ser man reprisen så ser man ju att han blir rejält omfamnad. I så fall skulle jag nog säga att det är större skandal att vi inte fick en enda varning emot oss. Persson och Israelsson kom in sent i många situationer, och Sätra drog ett antal taktiska frisparkar för mycket kändes det som.
Citera
2015-04-04, 21:06
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Om Hopf visar att han kan halla en stabil allsvensk niva sa ar Hammarby en guldkandidat. De har materialt, speliden, fansen, och tranaren for det. Jag hatar Bajen utav hela mitt hjarta men det ar bara att bita ihop och medge det.
Nu lugnar vi ner oss lite.
Citera
2015-04-04, 21:16
Medlem
simonvps avatar
Citat:

Om Hopf visar att han håller stabil allsvensk nivå, och försvaret är lika bra som idag, så är Hammarby ett lag för övre halvan. De har materialet, spelidén och tränaren för det. Absolut ingenting mer. Fansen håller toppnivå, men finns även rum för förbättring där också.
Citera
2015-04-04, 21:17
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Skärpning. Sluta bli lurad av nykomlingsflyt som man ser ungefär varenda säsong. Som sagt, kika på Elfsborgsmatchen och du ser att Bajen har en bra bit kvar till toppklass.
Citera
2015-04-04, 21:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Halmstads kommun: Vi vill byta gräs Halmstads BK: Nej, det vill vi inte ha
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/halmstad/article20572717.ab
Citat:
– Det är väldigt tilltalande. Som det är nu kan vi använda planen vid 45 tillfällen per år. Med konstgräs skulle det vara 500. Det är en otrolig skillnad, säger Lars Püss (m), ordförande i teknik- och fritidsnämnden i Halmstad.

Med konstgräs skulle det va 500 gånger, men tänk ett steg längre: På grus skulle siffran va 750 gånger eller jo juste: Med asfalt skulle siffran kunna va 2000 gånger
Fan inte ofta jag gör whoco5 men nu är det fan befogat.
Citat:
– Vi vill ha naturgräs. Vi har förutsättningar för det i Halmstad och har oftast en bra plan. Vi ska närma oss Europa och där är det är få matcher på konstgräs, säger klubbdirektören Fredrik Andersson.
Okej tanken & initiativen är ju goda men HBK är inte rätta klubben att dra in Europa i argumenten.

Konstgräs känns snart bara som ett sätt för klubbarna att snåla in på kostnaden och inte för att man vill ha naturgräs.. Det är vidrigt..
Senast redigerad av ZlatanMania 2015-04-04 kl. 21:21.
Citera
2015-04-04, 21:20
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:

Haha, det där kommer du få äta upp. Haha.
Citera
2015-04-04, 21:24
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Dominerade Häcken verkligen då? De fick ha mycket boll och trillade runt men åstadkom inget särskilt.
Tyckte inte de skapade ett enda läge bortsett ifrån en halvtrasslig situation vid en hörna. Vi låg rätt, pressade bra och ställde om snabbt. Taktiskt en mycket väl genomförd match.
Vet inte om "dominerade" är det ultimata ordvalet, men Häcken kändes "stabila" och höll på att få igång sitt fina offensiva spel. I 11 minuter innan Hallenius, domaren och Kennedy satte stopp för det.. Häcken kom ur rytm och balans, och gjorde sen en riktig skitmatch.

Straffen var väl en hårfin 50/50 situation - ingen skandal om domaren blåser, ingen skandal om han friar..
Citera
2015-04-04, 22:00
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Halmstads kommun: Vi vill byta gräs Halmstads BK: Nej, det vill vi inte ha
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/halmstad/article20572717.ab

Med konstgräs skulle det va 500 gånger, men tänk ett steg längre: På grus skulle siffran va 750 gånger eller jo juste: Med asfalt skulle siffran kunna va 2000 gånger
Fan inte ofta jag gör whoco5 men nu är det fan befogat.

Okej tanken & initiativen är ju goda men HBK är inte rätta klubben att dra in Europa i argumenten.

Konstgräs känns snart bara som ett sätt för klubbarna att snåla in på kostnaden och inte för att man vill ha naturgräs.. Det är vidrigt..

Tycker det är mycket märkligt att hybridgräset inte fått större genomslag i Sverige, att man fortfarande håller på med ren plast. Hybridgräs är ju den bästa kompromissen och finns på flertalet stora ligor i Europa, billigare och slitstarkare än vanligt gräs men dyrare än den bästa plastmattan, och fortfarande med riktig gräskänsla i planen.

Beror det på okunskap eller bara konservatism?

För övrigt anser jag att fotboll söder om linjen Kungälv-Gävle ska spelas på naturgräs...
Senast redigerad av MangoChutney 2015-04-04 kl. 22:04.
Citera
2015-04-04, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Tycker det är mycket märkligt att hybridgräset inte fått större genomslag i Sverige, att man fortfarande håller på med ren plast. Hybridgräs är ju den bästa kompromissen och finns på flertalet stora ligor i Europa, billigare och slitstarkare än vanligt gräs men dyrare än den bästa plastmattan, och fortfarande med riktig gräskänsla i planen.

Beror det på okunskap eller bara konservatism?

För övrigt anser jag att fotboll söder om linjen Kungälv-Gävle ska spelas på naturgräs...
Inom 15 år kommer all fotboll på elitnivå att spelas på hybridgräs, världen över. Var så säkra.
Citera
2015-04-04, 22:14
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Inom 15 år kommer all fotboll på elitnivå att spelas på hybridgräs, världen över. Var så säkra.

Tror du på det själv eller är det något du säger för att må bättre över att Bajen spelar på plast?
Citera
2015-04-04, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Om ett par år kan du ha rätt, men ta dig en titt på cupmatchen mot Elfsborg så kan du sluta oroa dig ett tag.
Elfsborg borta, svenska cupen i mars, inte heller helt ordinarie ihopspelat lag, så många växlar kan man inte dra av den matchen.

Tror Ellos får det tuffare på onsdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in