2015-04-03, 13:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fgnm
Tror det är rätt allmänt känt att dom som har så hög para delar sina konton och kan i princip hålla igång grinden 24/7. Sitter på mina fattiga 597 paralevlar nu men hade jag lagt den tiden jag spelat solo t6 rifts på 4pers 35or hade jag nog vatt över 700 iaf, lesson learned iaf.

Frågan är vad man ska hitta på nu i "mellandagarna" innan s3 börjar. Försöka komma fram till om det är värt att spela DH en säsong till eller nått.

Kallas även "bot". Vilket är oerhört vanligt, tom bland streamers för att hänga med.
Citera
2015-04-03, 16:52
Medlem
fgnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prixm
Kallas även "bot". Vilket är oerhört vanligt, tom bland streamers för att hänga med.

Jo det är nog den största faktorn.

Aldrig förresten förstått mig på folk som bottar i d3, är inte grinden hela poängen med spelet? Vill man flexa e-peen är det väll ändå högst clearad grift > gear > paralvl som gäller.
Citera
2015-04-03, 18:19
Bannlyst
Citat:
Jo det är nog den största faktorn.

Aldrig förresten förstått mig på folk som bottar i d3, är inte grinden hela poängen med spelet? Vill man flexa e-peen är det väll ändå högst clearad grift > gear > paralvl som gäller.

Well, folk bottar just därför, för att få högre para level och gear utan att behöva spela, sen spelar dom utan botten när dom försöker ta så hög grift som möjligt. Det är i alla fall vad jag förstått. Med andra ord så fixar botten gearet och para levlarna (hög para är det viktigaste du har på högre grift nivåer så).
Citera
2015-04-03, 20:02
Medlem
Andersson93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImWorthless
Finns de som lirar "vanliga" givetvis.
Men Jag spelar Season, då försöker jag ha vänner på listan som spelar Season, jag dissar således "vanliga" diablospelare.
Så, spelar du bara vanliga, så se till att ha likasinnade på vännerlistan

Season är dock skojigare än vanliga imo.
Ny fräsch start för alla, alla med lika vilkor/möjligheter till allt som spelet har att ge osv osv.
Ju högre du kommer i Grift beror på skills och tid du lägger ner helt enkelt, season 2 var riktigt kort om man jämnför med season 1.
Så det är rätt imponerande att det finns folk som nosar på paragon 1000 redan i season 2, eller imponerade kanske är fel ord för No-lifers
Jo, det var ungefär det jag trodde. Om jag nu börjar spela får jag ta bort ett par av mina gubbar som jag levlar bara för att jag skulle ha två characters av samma klass (kom på iden när jag var väldigt uttråkad). Aja, tack för svaret!
Citera
2015-04-03, 21:00
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Tror det är rätt allmänt känt att dom som har så hög para delar sina konton och kan i princip hålla igång grinden 24/7. Sitter på mina fattiga 597 paralevlar nu men hade jag lagt den tiden jag spelat solo t6 rifts på 4pers 35or hade jag nog vatt över 700 iaf, lesson learned iaf.

Frågan är vad man ska hitta på nu i "mellandagarna" innan s3 börjar. Försöka komma fram till om det är värt att spela DH en säsong till eller nått.

Som Prixm säger, botar gör nog endel.
Men sen är ju de riktigt "proffsiga"streamers helt sjuka med, inge jobb eller vardagliga sysslor förutom att Streama då dom ser det som sitt jobb och sitt sätt att få inkomst..
Quin69 streamar ju ungefär 10 timmar om dagen, ibland lite mindre ibland mycket mer
Han ligger på para 950++ på season 2, men då spelar han smart med och vet vad han gör rent generellt.
Citera
2015-04-04, 01:31
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:

Det stämmer inte alls på de som satsar på höga paragons. Tror man kan få runt 8B exp/h när man bottar och 120(?)B/h om man spelar vanligt. Det finns alltså inte en chans att tävla mot de värsta med en bot. Däremot tror jag det är rätt vanligt på runt p800~ spelarna.

Jag har några 1000+are på min vänlista och ingen av dem delar sitt konto. De är bara väldigt dedikerade spelare som lägger ner sjukt mycket tid. Jag skulle dock bli förvånad om Vajet är ensam. Är med i ett community där han är med och har aldrig sett honom vara offline eller "In menus". Spelar ingen roll om klockan är fem på morgonen eller eftermiddagen.
Citera
2015-04-04, 01:43
Medlem
MisterMozzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PhilDunphy
Det stämmer inte alls på de som satsar på höga paragons. Tror man kan få runt 8B exp/h när man bottar och 120(?)B/h om man spelar vanligt. Det finns alltså inte en chans att tävla mot de värsta med en bot. Däremot tror jag det är rätt vanligt på runt p800~ spelarna.

Jag har några 1000+are på min vänlista och ingen av dem delar sitt konto. De är bara väldigt dedikerade spelare som lägger ner sjukt mycket tid. Jag skulle dock bli förvånad om Vajet är ensam. Är med i ett community där han är med och har aldrig sett honom vara offline eller "In menus". Spelar ingen roll om klockan är fem på morgonen eller eftermiddagen.

Skriv och fråga?
Citera
2015-04-04, 03:04
Medlem
tältpinnes avatar
Varför vill jag grinda gear för en alt PÅ alten, när jag lika gärna kan glida igenom T6 betydligt snabbare med en BIS character och samla ihop blood shards till Kadala för alten?
Citera
2015-04-04, 08:03
Bannlyst
Citat:
Well, folk bottar just därför, för att få högre para level och gear utan att behöva spela, sen spelar dom utan botten när dom försöker ta så hög grift som möjligt. Det är i alla fall vad jag förstått. Med andra ord så fixar botten gearet och para levlarna (hög para är det viktigaste du har på högre grift nivåer så).

Hur gick det med topp 10 eller vad det var för din del?

Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Varför vill jag grinda gear för en alt PÅ alten, när jag lika gärna kan glida igenom T6 betydligt snabbare med en BIS character och samla ihop blood shards till Kadala för alten?

För att du inte får chans att få gear genom drops, och slipper byta mellan karaktärerna hela tiden. Kör i grupp på din alt, det finns massa bra communities för att hitta grupper.
Citera
2015-04-04, 12:28
Medlem
PhilDunphys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMozzi
Skriv och fråga?

Kan man ju göra! Är tyvärr på påskbesök så har inte tillgång till dator över helgen. Kan fråga när jag kommer hem igen!
Citera
2015-04-04, 14:59
Medlem
ImWorthlesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illsuionist
Hur gick det med topp 10 eller vad det var för din del?
Ja, hur gick det?
Har väntat med spänning sen strax innan starten av Season 2 hur det kulle gå för Prixm..
Citera
2015-04-04, 21:53
Medlem
ApaOnCracks avatar
Tjena! Jag och en kompis hade tänkt att börja igen.Man kan inte använda sina gamla gubbar i season antar jag?
Och sist men inte minst, är DK och Crusader bra och roliga klasser?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in