2015-04-01, 17:53
Medlem
asslikethats avatar
Att ni ens diskuterar än, han har ADHD vilket man även noterade i hans första Allsvenska sejour.

Citat:
Slå i dörrar och kasta saker hemma
Citera
2015-04-01, 18:46
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asslikethat
Att ni ens diskuterar än, han har ADHD vilket man även noterade i hans första Allsvenska sejour.

Att han har ADHD eller något åt det hållet tror jag ingen Blåvit inte känner till. Men ADHD innebär inte automatiskt det som diskuteras. Folk med ADHD är inte nödvändigtvis tillbakadragna, stappliga/långsamma i tal eller så.

/feldgrau
Citera
2015-04-01, 18:48
Medlem
Kalmars trupp är faktiskt en av de bredare i Allsvenskan. Nu när de plockat in Viktor Elm skulle jag faktiskt, på pappret, vilja ranka deras trupp som kanske bäst efter de stora topp-4-favoriterna (IFK, IFE, AIK, MFF)

Med inhandlingen av Viktor Elm får mittfältet direkt rankas, faktiskt, som en av de bättre i serien. Jag ser Ring, Ismael och Sachpekidis som tre av de mer lovande spelarna i Allsvenskan. Lägg till stabile Eriksson och nu även Viktor Elm på det och det är breda alternativ man har att välja emellan. Skulle Rasmus bli frisk och kry så skulle man, i slutet utav Allsvenskan, kunna inneha seriens kanske bästa mittfält.(?)

Men även försvaret är bra. Jag ser även Marcus Nilsson som en av seriens bättre mittbackar, och Agardius och Nouri på kanterna bör ju också åtminstone hålla god Allsvensk klass. Den som startar bredvid Nilsson är dock ett större frågetecken (Thorbjörnsson), men på bänken har man ju två av Sveriges rimligtvis större försvarstalanger i juniorlandslags-tvillingarna Ramhorn.

Söderberg och Cramer i mål är ju även de av god kvalité och David Elm, Marcus Antonsson och Pär Ericson på anfallet måste ju ses som åtminstone tre solida Allsvenska anfallare.

Sedan värvningen av Viktor Elm har jag mer och mer kunnat föreställa mig ett Kalmar som hotar om europaplatserna - om allt faller på plats kanske även lite mer än så. Det som talar emot är väl möjligtvis tränare Swärdhs kvaliteter att ta ett lag mot toppen. Oavsett har man ett lag med god Allsvensk kvalité och stor potential som med rätt utveckling bör kunna bli "överraskande" bra.
Senast redigerad av Faleralera 2015-04-01 kl. 19:14.
Citera
2015-04-01, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Håller med om att Sebastian Eriksson gav ett stundtals oerhört märkligt intryck. Jag vet dock inte om han var korkad? Ordförrådet och formuleringsfrågan gav mig inga vibbar om låg IQ, direkt, däremot talade han ju oerhört långsamt och hackigt, som tidigare sagts. Det påminde om när klasskamraterna i lågstadiet som hade dyslexi skulle deltaga på högläsningen... Något var i alla fall totalt 'off' med honom.

Fick kväva ett skratt när han sade med vad det verkar ett helt neutralt ansikte att han brukar slå i dörrar och kasta saker hemma i raseri. Vad i helvete?
Det fanns en del märkliga formuleringarna intervjun, t.ex. "italienarna är ett konstigt folk". Det finns nog bättre och mer intelligenta sätt att uttrycka den åsikten på.
Citera
2015-04-01, 20:56
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommunistfittan
Det fanns en del märkliga formuleringarna intervjun, t.ex. "italienarna är ett konstigt folk". Det finns nog bättre och mer intelligenta sätt att uttrycka den åsikten på.

Tur då att han är fotbollsspelare och inte politiker eller människorättsaktivist. Känner jag.
Citera
2015-04-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag tycker sådant är oerhört viktigt. Jag hade exempelvis svårt för Robin Quaison just för att han var så fruktansvärt torr och lat i intervjuer. Nu handlade det väl mer om att han var (är) ung och var en slapp tonåring i förorten, så att säga. Men i min bok så är det nästintill lika viktigt som sportslig kompetens att du är socialt kapabel att föra dig. Dels är du AIKs ansikte utåt, och dels ska du hantera media snyggt.

Mer eller mindre alla våra spelare i dagsläget är rimliga sett till vad jag hört i intervjuer/pratat med själv. Sam Lundholm är förstås oerhört torr, men där handlar det nog mer om att han är en lågmäld grabb som dessutom verkar vara rätt nervös när han ska prata. Han har dock bättrat sig. Ofori är också lite blygsam, beror nog på att han kommer från Afrika och är lite ställd av all uppståndelse. Han verkar vara en skön kille annars.

Vad har vi annars för riktiga rövhål i serien när det kommer till beteende framför kameran/mikrofonen? Rosenberg känns väl som solklar etta då han grinar över det mesta.

Mutumba är gäst i podden Leva life. Lite skillnad på sättet att snacka jämfört med Seb. Jag kan förstå om man stör sig på Martin, men han har en egen stil och är en profil, likt Rydström. Inte älskad av alla.
Citera
2015-04-02, 07:16
Medlem
Pickmylussys avatar
DNs pajas Johan Esk utmålar Kalmar som ev största hotet mot mff
Citera
2015-04-02, 07:48
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Mutumba är gäst i podden Leva life. Lite skillnad på sättet att snacka jämfört med Seb. Jag kan förstå om man stör sig på Martin, men han har en egen stil och är en profil, likt Rydström. Inte älskad av alla.

Martin är förstås lite egen och är någon som kan locka folk från förorten. Han statuerar ju i någon mån förortskillen med brokig uppväxt som sedan gjorde "det" i någon form av lightversion av Zlatan. Sen är han säkerligen inte ideal vid representation.

Jag hoppas inte han kommer tillbaka till AIK i egenskap av spelare. Han håller inte måttet.
Citera
2015-04-02, 08:05
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
DNs pajas Johan Esk utmålar Kalmar som ev största hotet mot mff

Och tar ut Anders Svensson som mittback i sitt allsvenska all star-lag. Hur många matcher som mittback har han gjort?

Det märks i hela texten att han inte följer fotbollssnacket särskilt väl.
Citera
2015-04-02, 08:15
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Och tar ut Anders Svensson som mittback i sitt allsvenska all star-lag. Hur många matcher som mittback har han gjort?

Det bästa är väl att han helgarderar sig i sin "drömelva" med att ta ut åtminstone en spelare från AIK, Göteborg (säkert med rätta) och Bajen, enkom för att slippa få glåporden haglande över sig från supportrar.
Citera
2015-04-02, 08:19
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Citat:
Magnus Wolff Eikram, norrmannen som oväntat lämnade England.
Ytterligare ett par fel.
Citera
2015-04-02, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
....
Jag hoppas inte han kommer tillbaka till AIK i egenskap av spelare. Han håller inte måttet.
Sett honom spela på sistone? Jag såg honom i en turkisk halvlek (för iofs rätt länge sedan), då såg han pigg ut och hade kvar, att göra sin gubbe och bra inlägg. Jag är snarare skeptisk; för jag tror han är för dyr - inte prisvärd. Dessutom tror jag han måste känna fullt förtroende för att blomma. Funkar årets nyförvärv är det tufft att ta en plats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in