Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Vet inte vad jag känner riktigt. Vet ju på förhand att en intervju med Seb är ganska torr och långsam så de gör nog bättre i att intervjua Vibe, Bjärsmyr, Gustav Svensson eller Engvall t.ex. Men han är ju en av våra stora och viktiga spelare så han lär bli intervjuad igen.
Bryr mig inte så jättemycket så länge han presterar på plan, är lojal samt professionell, men visst vore det skoj om han var lite enklare och mer avslappnad i intervjuerna.
Visst, vet man redan på förhand vad man har att göra med så blir det ju inte någon chock. För mig kan det till och med vara så att positiva vibbar av ett nyförvärv kan vändas till negativa enbart genom att höra intervjun och då skåda en ointresserad och torr intervju. Hade mina aningar om att så skulle vara fallet med Etuhu, men han var ju en kul kuf.
Citat:
Ursprungligen postat av
mishima
Jag håller med. Därför jag gillade Hamad. Har hört historier om hur proffsig han var på sponsorträffar. Social mot alla och lärde sig namnen på folk han träffade och återkom till. Han ska ha varit ett föredöme i representationen.
Sedan tror jag nog vissa fotbollsspelare vill spela lite dekadenta och coola. De vill uppfattas som lite laidback och inte för allvarliga och seriösa.
Precis. Spelarna bygger i stor utsträckning klubben varumärke, och då gäller det att representera klubben väl. Jag vill tro att vi har ett antal spelare i Nisse, Goitom, Pavey och säkert Panos som skulle representera klubben utmärkt utåt på diverse tillställningar med partners och liknande.
Visst är det så. Jag tycker det hela är oerhört fjantigt. I synnerhet författare och till viss del musiker har ju en tendens att medvetet verka ointresserade och sätta sig i offerställning när man ska handskas med media. Vet att det hela har diskuterats i Offsides podcast, att det är oprofessionellt och rentutav lumpet att på så sätt underminera en journalists profession. Man kan tycka vad man vill om journalister i allmänhet, men det minsta man kan göra är att bete sig professionellt.
Med det sagt så är det ju ge och ta. Uppför sig journalisten som ett rövhål och ställer idiotiska frågor så kan man ju inte leverera tillbaka högkvalitativa svar, om än med trevlig ton.