2015-04-01, 19:32
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Pengarna styr i alla branscher, bra folk kostar pengar. Tror nog att den tidigare teorin om att Rödins kraftigt fördyrade kontrakt gjorde att man inte kunde ha Sweatt kvar (han var jagad av flera klubbar). Helt självklart och löjligt att grina om det här av BIF-fans.
Och, Luleå kanske tappar Abbotts nu när man har en annan dyr spelare som urholkar löneutrymmet.
Nu valde Brynäs att satsa på Rödin som #1 och Sweatt kom i andra hand. Man var illa tvungen att släppa en av dem till Luleå och då släppte man den som både Brynäs och Luleå rankade som #2. (Trodde aldrig jag skulle säga så innan den här säsongen)

Anledningen till Rödins kraftigt fördyrade kontrakt var ju trots allt att det var honom folk jagade i första hand.
Senast redigerad av Stegen 2015-04-01 kl. 19:34.
Citera
2015-04-01, 19:33
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
Denna deal lär ju göra Sweatt ekonomiskt oberoende.

Men som någon annan skrev. Undrar om han kan anpassa sig till den anti-hockey som bedrivs där uppe?
Jadå! Men han kommer väl kanske gå tillbaka lite i poängproduktionen. Kanske ligga på en nivå som tidigare år. Så runt 30 poäng.
Citera
2015-04-01, 19:35
Medlem
Ferross avatar
Jag förstår inte varför ni gör sån grej av det här med pengarna, Rödin fick, enligt rykten, 20 000 mer i månaden i Luleå och valde därför att stanna i Brynäs. Hade han fått 70-100 000 mer i Luleå så är jag övertygad om att han valt att byta klubb med. Då hade Sweatt kanske stannat och man hade haft samma snack men med ombytta roller. Money talks, speciellt för hockeyspelare som har en kort period av sina karriärer där de kan dra in pengar.

Jag tror inte att Sweatt är en girig människa eller typisk legoknekt bara för att han väljer Luleå framför Brynäs, det är massor med spelare varje år som byter klubbar inom Sverige, på grund av pengar, men i de flesta fall så hörs det ingenting om det, för att de inte är tillräckligt bra spelare. Jag förstår att man som Brynäsare är bitter att man tappar sin kanske bästa spelare till en serierival, men jag tror verkligen inte att Sweatt är värre än några av alla de andra spelarna som gjort liknande val, som folk då sett som helt naturliga, av samma anledning de senaste 15-20 åren.

Dessutom så tror jag att Luleås satsning till nästa säsong känns intressantare än vad Beynäs ditto gör, även om pengarna antagligen är huvudorsaken till klubbytet.
Citera
2015-04-01, 19:37
Medlem
VSVPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Pengarna styr i alla branscher

Fast inte nödvändigtvis i den här branschen. Annars hade inte Rödin spelat i Brynäs kommande tre åren.

Jaja, det är inget att älta över. Sweatt är borta och det är skönt.
En spelare med så dålig karaktär vill jag inte ha i Brynäs.
Kan bara hoppas att någon Brynässpelare nästa år uttrycker våran frustration fysiskt ute på isen.
Nu är det bara hoppas på att vi får in en ännu bättre lekkamrat till Rödin och Scott.

Grattis Luleå till en fantastisk värvning. Ni får väl hoppas att fingrarna håller på karln.
Citera
2015-04-01, 19:41
Medlem
J.R.s avatar
Citat:

Men som någon annan skrev. Undrar om han kan anpassa sig till den anti-hockey som bedrivs där uppe?
Surt sa räven.. Ni får göra nån finne ekonomiskt oberoende istället.
Citera
2015-04-01, 19:41
Medlem
Citat:

Haha är ni sköna eller? Vad tror ni han har fått för lön egentligen? 1mille om dagen eller?
Citera
2015-04-01, 19:54
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stegen

Anledningen till Rödins kraftigt fördyrade kontrakt var ju trots allt att det var honom folk jagade i första hand.

Hoppas det innebär att han har råd att slipa skridskorna till nästa säsong, han trillar ju jävligt lätt, i sann "brynäsanda" förvisso.

Är för övrigt lite imponerad av Luleås förmåga att knyta till sig utombölingar under längre tid, de verkar ha en bra förmåga att få utsocknes att trivas väl på orten.
Citera
2015-04-01, 19:57
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdamN
Mario Kempe med hockeytrunk ska ha setts idag på Luleå Flygplats, huruvida det stämmer eller inte är ännu inte helt 100%.

Tänk på att flygförbindelserna till Skellefteå inte är så värst bra så många som reser dit flyger via Luleå Airport.
Citera
2015-04-01, 19:57
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Jadå! Men han kommer väl kanske gå tillbaka lite i poängproduktionen. Kanske ligga på en nivå som tidigare år. Så runt 30 poäng.

Han kommer inte upprepa årets poängsuccé, det är klart. Finns ingen Scott eller Rödin i Brynäs som han kan leka med. Men åka förbi en hel del backar lär han göra! Seriens snabbaste spelare är han helt klart.
Citera
2015-04-01, 20:00
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferros

Lagbygget börjar att se bra ut nu, lite finslipning så borde man absolut vara ett av de lag som slåss om SM-Guldet nästa säsong.

Lugn nu, dit är en lång väg att vandra. Det handlar fortfarande att bygga lag, hitta vilka spelare som håller måttet och inte. Om allt skulle falla väl ut så är det realistiskt att vi utmanar om tre år. Glöm inte att vi nyss spelade play-in.

Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva
Lätt att värva bra när man har tiotals minecraft-miljoner för att köpa legoknektar. Det ni har fått är just en spelare som tydligen sätter lönen före allt annat, jag önskar honom och er jävla pengastinna skitklubb all sportslig olycka under kommande säsonger.

Självklart är jag bitter som fan just nu men samtidigt är det skönt att Sweatts sanna legoknektsmetalitet trädde fram, att vi fick behålla Rödin känns betydligt mer värt på längre sikt.

För när han valde att flytta till Sverige så blev det Brynäs enbart efter hjärtat? Fan, han hade säkert nästan spelat gratis.

Citat:

Tack förresten för att ni betalat större delen av Per Ledins lön åt oss de två senaste säsongerna. Ge oss gärna sådana avtal längre fram i tiden också!
Senast redigerad av Gromgutten 2015-04-01 kl. 20:49. Anledning: Trippelpost
Citera
2015-04-01, 20:10
Medlem
Ferross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Lugn nu, dit är en lång väg att vandra. Det handlar fortfarande att bygga lag, hitta vilka spelare som håller måttet och inte. Om allt skulle falla väl ut så är det realistiskt att vi utmanar om tre år. Glöm inte att vi nyss spelade play-in.

Med tanke på att Sweatts kontrakt är på två år så tror jag inte Osten tänkt att laget ska börja att utmana om tre år.

Man har en bra grund från i år att bygga på, får man in bra spets som passar i lagbygget så ska man vara topplag nästa säsong.
Citera
2015-04-01, 20:12
Medlem
Stegens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
För när han valde att flytta till Sverige så blev det Brynäs enbart efter hjärtat? Fan, han hade säkert nästan spelat gratis.
Om jag minns rätt så hade ingen hört talas om AHL-harvande Bill innan Mr.Brynäs själv (Rödin) sa till Sundlöv att ge Sweatt chansen. Kanske han skulle återbetala skulden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in