2015-03-31, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wollakosota
Blivit ett radarpar med Freddan, och vart Freddan hör hemma vet vi. Lechtaler och Sjöström har varit nere och besökt Lugano vid några tillfällen, både pratat med Pettersson och Klasen. Bibehålla samt bygga en relation för framtiden.
Mja fast klasen har ju sagt att både han och hans tjej trivdes väldigt bra i Luleå. Sen är han dessutom väldigt bra vän med Hedman, som för övrigt ska till lugano och hälsa på Linus.

Fast jag själv tror inte vi får se Linus i shl än, han har väl dessutom kontrakt till 2018(?)
Citera
2015-03-31, 13:06
Medlem
Embas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Kotte
Fast det är väl en rätt luddig beskrivning - en back som spelar slutspel. Det kan ju vara vad som helst. Allt från en landslagsback som spelar 22 minuter per match till en 21-åring som sitter på bänken.

"Precis en sådan back jag vill se i HV"

Känns inte det som indicier på att spelaren är av högre kaliber?

Och att han spelar slutspel är tillräcklig info för att ge det hela någorlunda substans. Mer än det kräver inte jag av någon annan heller som postar "rykten".
Citera
2015-03-31, 13:06
Medlem
Gravers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godslayer
Modo erbjöd han inte ens ett kontrakt.
Det gör ju Svartvadet till en idiot om han inte ens erbjöd Olofsson ett kontrakt.
Citera
2015-03-31, 13:09
Medlem
TheSnakeEyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
För att inte verka som en clown så drar jag vill till med ett rykte.

HV har en back klar men som för närvarande spelar slutspel.

Finns det substans i det hela så är det precis en sådan back jag vill se i HV.

Ge fan i Fantenberg/Fälth!
Citera
2015-03-31, 13:11
Bannlyst
Skogs och Persson känns som trygga breddvärvningar, förhoppningsvis bildar Johan andra- eller tredjelina med brorsan när han blir klar. Vet inte hur det ser ut med Rajala och Salmela, men prio ett bör ju vara att förlänga med dem två.

Utöver Erixon som jag räknar som klar redan så hoppas jag likt de flesta andra FBK-are på en drömcomeback för Nygren nu. Eventuellt en riktigt bra förstacenter, men nye Robbie Earl ser lovande ut.
Citera
2015-03-31, 13:50
Medlem
Kalle-Kottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emba
"Precis en sådan back jag vill se i HV"

Känns inte det som indicier på att spelaren är av högre kaliber?

Och att han spelar slutspel är tillräcklig info för att ge det hela någorlunda substans. Mer än det kräver inte jag av någon annan heller som postar "rykten".

Defensiv, offensiv, spelskicklig, bra skott, stor, stark, rörlig, snabb?

Äh, jag försökte i alla fall. Hoppas ni hittar din back.
Citera
2015-03-31, 13:54
Medlem
€rics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jocke Eriksson verkar bli ny sportchef i DIF. Backas upp av Stoppel tills vi hittat en till. Tanken är att ha två som delar på rollen.
Jocke som för några år sedan skulle avsluta karriären i ssk med samulsson och hjälpa dem efter karriären. Snacka om att ssk klantade till sig där när man inte ville ha honom..
Citera
2015-03-31, 14:02
Medlem
Thoresen är närmast DIF, men är inte 100% klart än.

Frölunda var/är sugna på Thoresen, så blir det inte han så kommer Frölunda hitta en Center i samma kaliber för att ersätta Olimb !

Ang. Klasen så skulle det inte hellre förvåna mig. Visst, han och hans tjej gillar kanske att bo i Luleå. Men Lechtaler kommer att försöka få med båda när Pettersson vänder hem. Därav har man som det nämnts innan skapat en bra dialog med Klasen.
Citera
2015-03-31, 14:15
Medlem
MjukisbyxGylfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonah
Sundlöv och JeppeO till KHK som så många har pratat om. Svartvadet misslyckas ännu en gång.
Förbannade förbannelse.

Noah Welch ska tydligen vara på ingång till Modo däremot.
Citera
2015-03-31, 14:16
Medlem
Welch till Modo.

What the fuck? Borde väl kunna stanna i Växjö eller gå till ett bättre lag.
Citera
2015-03-31, 14:26
Medlem
Nissedruvas avatar
Fan också! Sweatt är förlorad

http://www.brynas.se/artikel/65982/
Citera
2015-03-31, 14:28
Medlem
Strobeliciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissedruva