2015-04-01, 12:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
*Suck* Jag hade lyckats glömma var nivån ligger på fotbollsforumet faktiskt, tack för att du påminde mig så jag kan ägna min tid åt något mer konstruktivt. Men du fick ju en glad smiley utav det så du kan ju vara nöjd.

Ja, det var ju lite tillspetsat skrivet och berodde mest på att jag inte hade nån riktig koll på Måns Söderqvist sedan tidigare och att jag blev väldigt förtjust i honom under cupmatchen mot aik. Kanske skulle skrivit så istället. Han blev helt enkelt en favoritspelare för mig och är således den av nyförvärven jag ser mest fram emot att följa i år.

Nu ser jag fram emot att du, eller någon annan, plockar ut någon enskildhet ur inlägget för att driva med mig. Det kan jag ta.
Menade inget negativt med inlägget

Poängen var som sagt att det oftast inte är nån vits att dra för stora växlar av det man sett i en match.
Citera
2015-04-01, 12:40
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Poängen var som sagt att det oftast inte är nån vits att dra för stora växlar av det man sett i en match.

Men man måste uppenbarligen balansera på en semantisk knivsegg för att lyckas nå fram här...gör ett nytt, tappert, försök.

Det Måns visade i cupmatchen gör att jag, personligen, tror att han kan bli väldigt nyttig för oss under säsongen.

Även om han gärna kunde få näta lite oftare.
Citera
2015-04-01, 12:52
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Men man måste uppenbarligen balansera på en semantisk knivsegg för att lyckas nå fram här...gör ett nytt, tappert, försök.

Det Måns visade i cupmatchen gör att jag, personligen, tror att han kan bli väldigt nyttig för oss under säsongen.

Även om han gärna kunde få näta lite oftare.
Vi förstår lugna ner dig.
Citera
2015-04-01, 15:27
Medlem
svulles avatar
Jag kanske har missat något helt.

Är Sefs webbplats för Allsvenskan (http://www.allsvenskan.se/) tänkt att vara någon form av hubb för ligan i stort? Jag har alltid fått för mig att http://svenskfotboll.se/ är den "officiella" webbplatsen för serien. Sefs (nya?) webbplats är ju väldigt influerad av andra ligors officiella webbplatser.

Kommer man kunna tillgodogöra sig highlights från matcherna där? Först då fyller den ju någon form av funktion. Liverapportering och statistik kan man ju tillskansa sig på annat håll, dessutom mer initierat.
Citera
2015-04-01, 16:11
Medlem
snillet_1s avatar
Håller med om att Sebastian Eriksson gav ett stundtals oerhört märkligt intryck. Jag vet dock inte om han var korkad? Ordförrådet och formuleringsfrågan gav mig inga vibbar om låg IQ, direkt, däremot talade han ju oerhört långsamt och hackigt, som tidigare sagts. Det påminde om när klasskamraterna i lågstadiet som hade dyslexi skulle deltaga på högläsningen... Något var i alla fall totalt 'off' med honom.

Fick kväva ett skratt när han sade med vad det verkar ett helt neutralt ansikte att han brukar slå i dörrar och kasta saker hemma i raseri. Vad i helvete?
Citera
2015-04-01, 16:13
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Håller med om att Sebastian Eriksson gav ett stundtals oerhört märkligt intryck. Jag vet dock inte om han var korkad? Ordförrådet och formuleringsfrågan gav mig inga vibbar om låg IQ, direkt, däremot talade han ju oerhört långsamt och hackigt, som tidigare sagts. Det påminde om när klasskamraterna i lågstadiet som hade dyslexi skulle deltaga på högläsningen... Något var i alla fall totalt 'off' med honom.

Han är alltid sådan i intervjuer. Rätt disträ/långsam.

Vet inte vad det beror på om han är lite slow eller bara ointresserad, nervös och ansträngd när han intervjuas.
Senast redigerad av JohnnyGenzale 2015-04-01 kl. 16:16.
Citera
2015-04-01, 16:32
Medlem
svulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
[...]
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
[...]

Jag tycker sådant är oerhört viktigt. Jag hade exempelvis svårt för Robin Quaison just för att han var så fruktansvärt torr och lat i intervjuer. Nu handlade det väl mer om att han var (är) ung och var en slapp tonåring i förorten, så att säga. Men i min bok så är det nästintill lika viktigt som sportslig kompetens att du är socialt kapabel att föra dig. Dels är du AIKs ansikte utåt, och dels ska du hantera media snyggt.

Mer eller mindre alla våra spelare i dagsläget är rimliga sett till vad jag hört i intervjuer/pratat med själv. Sam Lundholm är förstås oerhört torr, men där handlar det nog mer om att han är en lågmäld grabb som dessutom verkar vara rätt nervös när han ska prata. Han har dock bättrat sig. Ofori är också lite blygsam, beror nog på att han kommer från Afrika och är lite ställd av all uppståndelse. Han verkar vara en skön kille annars.

Vad har vi annars för riktiga rövhål i serien när det kommer till beteende framför kameran/mikrofonen? Rosenberg känns väl som solklar etta då han grinar över det mesta.
Citera
2015-04-01, 16:37
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Jag tycker sådant är oerhört viktigt. Jag hade exempelvis svårt för Robin Quaison just för att han var så fruktansvärt torr och lat i intervjuer. Nu handlade det väl mer om att han var (är) ung och var en slapp tonåring i förorten, så att säga. Men i min bok så är det nästintill lika viktigt som sportslig kompetens att du är socialt kapabel att föra dig. Dels är du AIKs ansikte utåt, och dels ska du hantera media snyggt.

Mer eller mindre alla våra spelare i dagsläget är rimliga sett till vad jag hört i intervjuer/pratat med själv. Sam Lundholm är förstås oerhört torr, men där handlar det nog mer om att han är en lågmäld grabb som dessutom verkar vara rätt nervös när han ska prata. Han har dock bättrat sig. Ofori är också lite blygsam, beror nog på att han kommer från Afrika och är lite ställd av all uppståndelse. Han verkar vara en skön kille annars.

Vad har vi annars för riktiga rövhål i serien när det kommer till beteende framför kameran/mikrofonen? Rosenberg känns väl som solklar etta då han grinar över det mesta.

Vet inte vad jag känner riktigt. Vet ju på förhand att en intervju med Seb är ganska torr och långsam så de gör nog bättre i att intervjua Vibe, Bjärsmyr, Gustav Svensson eller Engvall t.ex. Men han är ju en av våra stora och viktiga spelare så han lär bli intervjuad igen.

Bryr mig inte så jättemycket så länge han presterar på plan, är lojal samt professionell, men visst vore det skoj om han var lite enklare och mer avslappnad i intervjuerna.
Citera
2015-04-01, 16:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Jag håller med. Därför jag gillade Hamad. Har hört historier om hur proffsig han var på sponsorträffar. Social mot alla och lärde sig namnen på folk han träffade och återkom till. Han ska ha varit ett föredöme i representationen.

Sedan tror jag nog vissa fotbollsspelare vill spela lite dekadenta och coola. De vill uppfattas som lite laidback och inte för allvarliga och seriösa.
Citera
2015-04-01, 16:57
Medlem
svulles avatar
Citat:
Vet inte vad jag känner riktigt. Vet ju på förhand att en intervju med Seb är ganska torr och långsam så de gör nog bättre i att intervjua Vibe, Bjärsmyr, Gustav Svensson eller Engvall t.ex. Men han är ju en av våra stora och viktiga spelare så han lär bli intervjuad igen.

Bryr mig inte så jättemycket så länge han presterar på plan, är lojal samt professionell, men visst vore det skoj om han var lite enklare och mer avslappnad i intervjuerna.

Visst, vet man redan på förhand vad man har att göra med så blir det ju inte någon chock. För mig kan det till och med vara så att positiva vibbar av ett nyförvärv kan vändas till negativa enbart genom att höra intervjun och då skåda en ointresserad och torr intervju. Hade mina aningar om att så skulle vara fallet med Etuhu, men han var ju en kul kuf.

Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag håller med. Därför jag gillade Hamad. Har hört historier om hur proffsig han var på sponsorträffar. Social mot alla och lärde sig namnen på folk han träffade och återkom till. Han ska ha varit ett föredöme i representationen.

Sedan tror jag nog vissa fotbollsspelare vill spela lite dekadenta och coola. De vill uppfattas som lite laidback och inte för allvarliga och seriösa.

Precis. Spelarna bygger i stor utsträckning klubben varumärke, och då gäller det att representera klubben väl. Jag vill tro att vi har ett antal spelare i Nisse, Goitom, Pavey och säkert Panos som skulle representera klubben utmärkt utåt på diverse tillställningar med partners och liknande.

Visst är det så. Jag tycker det hela är oerhört fjantigt. I synnerhet författare och till viss del musiker har ju en tendens att medvetet verka ointresserade och sätta sig i offerställning när man ska handskas med media. Vet att det hela har diskuterats i Offsides podcast, att det är oprofessionellt och rentutav lumpet att på så sätt underminera en journalists profession. Man kan tycka vad man vill om journalister i allmänhet, men det minsta man kan göra är att bete sig professionellt.

Med det sagt så är det ju ge och ta. Uppför sig journalisten som ett rövhål och ställer idiotiska frågor så kan man ju inte leverera tillbaka högkvalitativa svar, om än med trevlig ton.
Citera
2015-04-01, 17:41
Medlem
Crookens avatar
Citat:
Han är alltid sådan i intervjuer. Rätt disträ/långsam.

Vet inte vad det beror på om han är lite slow eller bara ointresserad, nervös och ansträngd när han intervjuas.

Seb känns som han är sådan så fort det är mycket folk runt honom.
Får lite samma intryck av honom som av en gammal väl som stammar, vill inte ta plats och tänker igenom allt han säger.
Citera
2015-04-01, 17:45
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Visst, vet man redan på förhand vad man har att göra med så blir det ju inte någon chock. För mig kan det till och med vara så att positiva vibbar av ett nyförvärv kan vändas till negativa enbart genom att höra intervjun och då skåda en ointresserad och torr intervju. Hade mina aningar om att så skulle vara fallet med Etuhu, men han var ju en kul kuf.

Seb verkar mest inte tycka det är speciellt kul att prata överhuvudtaget. Iallafall inte med media, däremot gör han väl så gott han kan, han säger ju själv att han gett upp allting för fotbollen, så han kanske inte är så jävla smart/litterär vid sidan av planen.

Men visst, det är inte innehållsrikt att höra Seb snacka med media. Det blir sällan spännande eller speciellt spänstigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in