2015-03-28, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
när jag använder appen, så när jag startar den så kan jag välja telefon, sms eller surf när jag klickar på surf så kommer jag till en sida där jag ser hur mycket jag har kvar att fylla på totalt osv

Mmm, jag använder dock inte appen. Kör med en gammal "dumbphone"! Och datorn är även den ett gammalt tröskverk med Windows XP i.
Citera
2015-03-28, 12:50
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Mmm, jag använder dock inte appen. Kör med en gammal "dumbphone"! Och datorn är även den ett gammalt tröskverk med Windows XP i.

Har också en "dumbphone". Vilken har du? Filmerna spelas inte upp på min Sony-Ericsson ELM. Kan ringa men får uppdatera på min PC med Windows 7.
Citera
2015-03-29, 15:07
Medlem
Enydrions avatar
Jag förstår inte det här, jag fyller på på i pc:n, i appen i telefonen så står det hundra Meg två timmar, i Chrome i telefonen så kommer påfyllningsrutan fram om jag försöker surfa någonstans?

Ibland fungerar det och ibland inte, någon som har några tips?
Citera
2015-03-29, 18:15
Medlem
ImBurnings avatar
Jag försöker ladda via webläsaren(Chrome) och anger http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=46720xxxxxx. När jag trycker/klickar på "Fyll på surf" händer det ingenting. Det har gått att ladda via webläsaren förut!
Citera
2015-03-29, 21:23
Medlem
Enydrions avatar
jag fyller på i internet Explorer på pc:n, och det går bra, det är i telfonen jag har problem, men det syns i telefonen att jag fyllt på på pc:n

Edit tittade på reklamen på pc:n men bekräftade inte, på telefonen valde jag sedan fylla på i appen och kom då direkt till bekräfta, och kan nu surfa, ska prova att göra så i fortsättningen.
Senast redigerad av Enydrion 2015-03-29 kl. 22:06.
Citera
2015-03-31, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Har också en "dumbphone". Vilken har du? Filmerna spelas inte upp på min Sony-Ericsson ELM. Kan ringa men får uppdatera på min PC med Windows 7.

Jag har en Nokia E75. Filmerna spelas inte upp. Jag använder den på så sätt att när jag surfar så går jag till en sida på nätet och "fylla på"-rutan kommer fram. Som börjar ladda, men då inte fungerar..., utan blir en grå ruta. Då har jag ett par Mb eller minuter (oklart vilket) som egentligen skall användas till reklamen. De surfar jag på... Brukar som exempel hinna ca en eller två sidor i en tråd på ett forum av Flashback-typ innan jag måste göra om proceduren...
Telefonen fungerar däremot utmärkt som "dongelmodem" till datorn! Så kopplar givetvis upp den till datorn om jag ska göra något mer omfattande.
Prat och sms-"potten" för månaden fyller jag oftast på om jag sitter vid ett lånat bredband på biblioteket eller någon kompis.
Citera
2015-03-31, 06:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem

Prat och sms-"potten" för månaden fyller jag oftast på om jag sitter vid ett lånat bredband på biblioteket eller någon kompis.

Går jöö inte, man måste vara uppkopplad på Wifogs = Tres nät för att alls kunna fylla på.

Så du kör via MobilData OM du lyckas fylla på, men du tror du kör på nåns WiFi.
Citera
2015-03-31, 06:26
Medlem
sebnies avatar
jblund: Han menar Wifog plus.
Det går utmärkt att fylla på Wifog plus från en "obehörig" enhet.
Men man kan inte göra detta från appen, det är spärrat så man inte kommer åt utanför wifogs nät.

Men du kan logga in på http://www.wifog.com med ditt personliga konto och välja "Köp Wifog plus".
Citera
2015-03-31, 09:17
Medlem
Swe1227s avatar
Hej. Funderar på att göra en nummerflytt till wifog från telia. Grejen är ju att jag vill att folk som lagt in mitt nummer fortfarande ska se att det är jag som ringer. Gör dom det om jag byter operatör men har kvar samma nummer?
Citera
2015-03-31, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Hej. Funderar på att göra en nummerflytt till wifog från telia. Grejen är ju att jag vill att folk som lagt in mitt nummer fortfarande ska se att det är jag som ringer. Gör dom det om jag byter operatör men har kvar samma nummer?

Ja, det är väl klart, ett nummer är ett nummer, ovsett operatör.
Citera
2015-03-31, 10:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jblund
Går jöö inte, man måste vara uppkopplad på Wifogs = Tres nät för att alls kunna fylla på.

jag har alltså fyllt på via Telias mobila bredband, går alldeles utmärkt, så länge jag inte bekräftar hos telia utan bekräftar först i telefonen (med wifog/tre).

och jag har ännu inte köpt till något via wifog+ utan det gäller gratisdelen det jag skrivit härovan

edit det borde ju inte ha någon större betydelse för wifog på vems nät man kollar på deras reklam
Senast redigerad av Enydrion 2015-03-31 kl. 10:43.
Citera
2015-03-31, 11:15
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jblund

Går utmärkt. Vi har sen start bara fyllt på genom datorer, utan Wifog-kort ens inkopplat, och helt utan wifi. Det är väldigt bekvämt att fylla på så. Vid början av månaden sitter nån i familjen vid en PC och klickar ett tag och fyller på familjens fyra Wifog-kort med samtal och sms, upp till maxgränsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in