2015-06-15, 11:06
Medlem
sebnies avatar
En riktigt trevlig nyhet är att de hävt spärren på att man måste vara ansluten till Wifog för att kunna fylla på. Nu kan man fylla på med reklam via sitt hemma-wifi och sedan "roama" över snyggt till wifog med full påfyllning från början.
Citera
2015-06-15, 11:21
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebnie
En riktigt trevlig nyhet är att de hävt spärren på att man måste vara ansluten till Wifog för att kunna fylla på. Nu kan man fylla på med reklam via sitt hemma-wifi och sedan "roama" över snyggt till wifog med full påfyllning från början.

? vad är skillnaden mot tidigare menar du??

jag har gjort så länge, enda problemet har varit att jag fått slå av och på datakanalen på telefonen för att det ska gå att surfa...

jag fyller på på datorn och trycker ok sedan kollar jag reklam en gång till och trycker ej ok, då har jag två timmar att surfa och sedan två timmar till som jag kan starta närsomhelst och då bara trycka ok på telefonen utan att behöva se någon reklam på den.
Senast redigerad av Enydrion 2015-06-15 kl. 11:26.
Citera
2015-06-15, 11:22
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av servalack
Om man svarar "fel" enligt deras förmenande på enkätfrågorna, så måste man titta på reklam också!

Dessutom har de tagit bort kontrollen om man verkligen kan fylla på mer. Det får man aldrig reda på om man inte själv väljer att gå in och kolla på Mina sidor.

Och dessutom kan, efter genomgången reklam, klicka på t.ex. "Fyll på prat/sms" utan att man får nåt mer.

Vad menar du med detta? (har ej uppdaterat till nya appen ännu)
Citera
2015-06-15, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Jaha, istället för reklam så har de en oändlig frågesnurra????

Citat:
Om man svarar "fel" enligt deras förmenande på enkätfrågorna, så måste man titta på reklam också!

Hmm, satt också hemma och försökte få det att funka med att svara "vill ej uppge" på alla frågor med resultat att frågorna tog om. Sitter däremot nu på bibblan och försöker på skoj via webbläsar-länken och svarade nej på frågan om jag röker förutom "vill ej uppge" på alla andra frågor. DÅ kommer "Tack, du är nu påfylld" upp och det står på "Mina sidor" på Wifog att jag har 100 Mb tillgodo. Ingen reklam kommer fram. Är det en engångsföretelse första gången man svarar på frågorna att de "bjuder" på reklamen för den gången månntro?
Citera
2015-06-15, 18:27
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Vad menar du med detta? (har ej uppdaterat till nya appen ännu)

Tidigare fick man FÖRE reklamen fram en länk till att köpa mer surf/samtal/sms istället, dvs. om man redan hade tagit ut fullt innevarande månad.

Nu kommer man vidare till reklamen och tittar glatt. Efteråt kan man kolla på Mina sidor att inget fyllts på, eftersom man man redan fyllt på så mycket som man kan.
Citera
2015-06-15, 18:30
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Tidigare fick man FÖRE reklamen fram en länk till att köpa mer surf/samtal/sms istället, dvs. om man redan hade tagit ut fullt innevarande månad.

Nu kommer man vidare till reklamen och tittar glatt. Efteråt kan man kolla på Mina sidor att inget fyllts på, eftersom man man redan fyllt på så mycket som man kan.

OK,du brukar inte kolla hur mycket du har kvar med appen alltså?
Citera
2015-06-15, 18:33
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Hmm, satt också hemma och försökte få det att funka med att svara "vill ej uppge" på alla frågor med resultat att frågorna tog om. Sitter däremot nu på bibblan och försöker på skoj via webbläsar-länken och svarade nej på frågan om jag röker förutom "vill ej uppge" på alla andra frågor. DÅ kommer "Tack, du är nu påfylld" upp och det står på "Mina sidor" på Wifog att jag har 100 Mb tillgodo. Ingen reklam kommer fram. Är det en engångsföretelse första gången man svarar på frågorna att de "bjuder" på reklamen för den gången månntro?
Det verkar som om det ska fungera så...
Citera
2015-06-15, 18:34
Medlem
servalacks avatar
Citat:

I det nya utförande, som man kommer åt med dator, på wifog.com finns länken Fyll på. När man klickar där kommer fyra olika alternativ att fylla mer, som man sen kan förbruka. Där finns ju bl.a. Enkät ELLER Reklam. Senast när jag fyllde på med påfyllningslänken i browsern i min PC, kom Enkät OCH Reklam.
Citera
2015-06-15, 19:19
Medlem
sebnies avatar
Citat:
.

Förut har det varit så att när man försökt fylla på utanför wifogs nät, så har det först kommit "Vad vill du fylla på med (surf eller SMS)". Sedan trycker man på valet, och är man då ansluten till Wifi så har det bara kommit ett vitt meddelande som säger att jag måste stänga av Wifi i telefonen för att fylla på.

Det är numera bortplockat, så nu kan man fritt fylla på även om man sitter på wifi. En annan fördel är att man slipper att själva reklamfilmerna (ca 5MB x 3) dras från de 2 GB man har varje månad (eftersom man fyller på via sitt hemma-bredband).

Jag tror nog wifog's idé bakom wifi-spärren var att det skulle vara rättvist för alla, dvs de som inte har wifi ska inte behöva förbruka 15 MB + den riktiga mängden de förbrukar och de som har wifi behöver bara förbruka det dem förbrukar, och då blev det "orättvist" mot de som inte har wifi. (De som har wifi får då 20 påfyllningar förutsatt att man förbrukar allt, medans de som inte har wifi får då bara ca 17 påfyllningar om de förbrukar allt eftersom varje reklamfilm drar 5 MB vilket blir 255 MB över 17 påfyllningar)

Numera kan man ju fylla på via enkäter och erbjudanden, varför det finns alternativ att fylla på utan att det dras massa data, för enkätformulären tar sisådär bara 500kB, varför man tagit bort Wifi-spärren så man kan fylla på hur man vill.
Citera
2015-06-16, 15:26
Medlem
Citat:
I det nya utförande, som man kommer åt med dator, på wifog.com finns länken Fyll på. När man klickar där kommer fyra olika alternativ att fylla mer, som man sen kan förbruka. Där finns ju bl.a. Enkät ELLER Reklam. Senast när jag fyllde på med påfyllningslänken i browsern i min PC, kom Enkät OCH Reklam.

Mmmhmm, OK, nu ser jag det, ja. Sitter även nu på bibblan, så jag kan inte testa hur det funkar som när jag brukar fylla på hemma, men hur många Mb påfyllning får man på de olika alternativen?
Citera
2015-06-16, 19:03
Medlem
servalacks avatar
Citat:
Mmmhmm, OK, nu ser jag det, ja. Sitter även nu på bibblan, så jag kan inte testa hur det funkar som när jag brukar fylla på hemma, men hur många Mb påfyllning får man på de olika alternativen?

Jag har inte lyckats få nåt alls för Enkät, utan bara länkats vidare automatiskt till Reklam efteråt.

100MB är det fortfarande för Reklam.
Okänt för mig om och hur mycket man får för Enkät.
Olika mängd beroende på vilket Erbjudande.
Du bestämmer själv hur mycket du köper på Wifog Plus.
Citera
2015-06-17, 00:59
Avslutad
Först var det fri surf för 100 mb per 2 timmar och 200 SMS och 100 minuter prat.

Sedan blev det 4 GB surf och och 100 mb per 2 timmar och 200 sms och 120 mintuer prat.

Nu är det 2 Gb surf och 100 mb per 2 timmar och 200 SMS och 100 min prat.

Något som jag har märkt är att 100 mb försvinner väldigt fort än fast man inte ens surfar.

Wifog kommer lägga ned i framtiden. De har ju redan börjat sälja aktier = beroende av kapital.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in