2014-03-07, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snuttenissekatt
men om man har det, så varför skulle man bara utnyttja surfen och inte vilja ringa eller sms:a?

Det abonnemang jag har kan jag surfa och skicka sms med, men jag vet inte varför de inte gav med möjligheten att ringa på det.

Vad ska jag beställa hos wifog? Är det ingen skillnad vad gäller surfen på de olika beställningsalternativen hos wifog? Varför skulle tex jag välja ett sim som bara kan surfas med, om jag vill ha det i en gammal smartphone, och inte stoppa det i surfplattan?

Nu använder jag också min surfplatta som router (heter det väl...?), med simkortet som är i... och surfar med bärbar dator. Om jag hos wifog beställer varianten med ring/sms så kan jag ju ringa med den bärbara också.

???

Hej,

det finns två olika abonnemang av den anledningen att de flesta nog inte SMSar speciellt mycket med sina surfplattor. Nu har ju Samsungs surfplattor möjlighet att skicka och ta-emot SMS, Apples iPad har det inte. Så det kan ju vara en av anledningarna också.

Så två abonnemang är väl mer egentligen ett sätt att sprida lite enkelhet för Wifogs kunder som kanske tänker att man inte vill ha samtal på surfplattan.

Utifrån vad du beskriver, skulle jag rekommendera dig att du väljer alternativet som ger dig samtal, SMS och surf.

Jag hoppas att det var svar på dina frågor!
Citera
2014-03-07, 17:03
Medlem
ok, tack, för svar cammen3!
Citera
2014-03-07, 17:06
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Oavsett om de jobbar på wifog eller ej, så är ju wifog en ny idé, som är värd att ge en chans. Vi har också haft vår andel av problem, men idén är ju kul, så vi stannar kvar ett tag till och testar och hoppas.

Och du har inte lyckats svara på vad du skulle vilja omvandla det till. Var det ett ogenomtänkt inlägg?

Se nedan.
Senast redigerad av Plock 2014-03-07 kl. 17:12. Anledning: dubbelt.
Citera
2014-03-07, 17:10
Medlem
Plocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UncaScroogie
Oavsett om de jobbar på wifog eller ej, så är ju wifog en ny idé, som är värd att ge en chans. Vi har också haft vår andel av problem, men idén är ju kul, så vi stannar kvar ett tag till och testar och hoppas.

Och du har inte lyckats svara på vad du skulle vilja omvandla det till. Var det ett ogenomtänkt inlägg?

Omvandla sig till något som levererar det dom utlovat. Vore önskvärt..typ. Men jag har tålamod, tänkt bara använda dom till reserv-phonen. Är väl bara erkänna att dom har stora inkörningsproblem å gör sitt bästa för att lösa dom. Nu verkar det mer som strutsmentalitet å skyller allt på brukaren.
Citera
2014-03-07, 17:21
Medlem
pontus.cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cammen3
Hej,

det finns två olika abonnemang av den anledningen att de flesta nog inte SMSar speciellt mycket med sina surfplattor. Nu har ju Samsungs surfplattor möjlighet att skicka och ta-emot SMS, Apples iPad har det inte. Så det kan ju vara en av anledningarna också.

Så två abonnemang är väl mer egentligen ett sätt att sprida lite enkelhet för Wifogs kunder som kanske tänker att man inte vill ha samtal på surfplattan.

Utifrån vad du beskriver, skulle jag rekommendera dig att du väljer alternativet som ger dig samtal, SMS och surf.

Jag hoppas att det var svar på dina frågor!
Vad jag kommit fram till är väl att om du inte ringer eller smsar på en månad blir det automatiskt bara surf. Sant eller falskt? Värt att poängtera ifall det är sant.
Citera
2014-03-07, 18:08
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pontus.c
Vad jag kommit fram till är väl att om du inte ringer eller smsar på en månad blir det automatiskt bara surf. Sant eller falskt? Värt att poängtera ifall det är sant.

Det är tyvärr sant.
Det går att läsa på www.wifog.com/faq
Citera
2014-03-07, 22:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Det är tyvärr sant.
Det går att läsa på www.wifog.com/faq

Sanning med modifikation, testade precis min wifog kort som jag fick vid lansering och det var mycket längre än en månad sedan jag fick kortet och det gick utmärkt att ringa och sms:a
Citera
2014-03-08, 15:45
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Sanning med modifikation, testade precis min wifog kort som jag fick vid lansering och det var mycket längre än en månad sedan jag fick kortet och det gick utmärkt att ringa och sms:a

Nu utgår jag från WIFOGs uppgifter. Självklart kan dem vara felaktiga.
Citera
2014-03-08, 17:11
Medlem
Har i dagarna beslutat mig för att säga upp mitt Tele2-abonnemang efter ett antal år.
Jag har insett att den här tjänsten räcker tillräckligt för mina behov. När den dessutom
är gratis så är det ju ingen tvekan. Varför ska jag betala för någonting som jag ändå kan
få just gratis?. Det fungerar bra att ringa och sms:a, visst kan man kanske inte titta på film
någon längre stund med surfen, men i de flesta fall har man troligen tillgång till wifi och kan
nyttja den istället. Surfen är nog mest till för att kolla mail, läsa nån tidning och lite allmän
surf, inga tunga grejor. Har rekommenderat tjänsten till många som liksom jag är väldigt
nöjda. Har man wifi eller nyttjar surfen så kan man ringa via Viber dessutom så mycket man
vill utöver de 120 minuter man har i grund. Så länge inget krånglar rent tekniskt med servrar
eller annat så är det här oslagbart. Visst, 500 mb surf hade varit ett lyft förstås istället för
nuvarande 100 mb som kanske är i lägsta laget.

/P
Citera
2014-03-08, 21:32
Medlem
UncaScroogies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plock
Omvandla sig till något som levererar det dom utlovat. Vore önskvärt..typ. Men jag har tålamod, tänkt bara använda dom till reserv-phonen. Är väl bara erkänna att dom har stora inkörningsproblem å gör sitt bästa för att lösa dom. Nu verkar det mer som strutsmentalitet å skyller allt på brukaren.

Aha så du menade egentligen inte omvandla. Nu blev det lite klarare.
Citera
2014-03-09, 00:23
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios

Såhär sa kundtjänsten:

Citat:
Om du aktiverat SIM-kortet och väntar i mer än 30 dagar inaktiveras kortet för samtal och sms. För att uppgradera, kontakta support. Om du inte aktiverat det kan du vänta upp till 6 månader, sen inaktiveras kortet.

Så min fråga till dig, har du aktiverat kortet eller inte?
Citera
2014-03-09, 00:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Såhär sa kundtjänsten:

Så min fråga till dig, har du aktiverat kortet eller inte?

Den är aktiverad, fick kortet precis när tjänsten lanserades
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in