Citat:
Ursprungligen postat av
snuttenissekatt
men om man har det, så varför skulle man bara utnyttja surfen och inte vilja ringa eller sms:a?
Det abonnemang jag har kan jag surfa och skicka sms med, men jag vet inte varför de inte gav med möjligheten att ringa på det.
Vad ska jag beställa hos wifog? Är det ingen skillnad vad gäller surfen på de olika beställningsalternativen hos wifog? Varför skulle tex jag välja ett sim som bara kan surfas med, om jag vill ha det i en gammal smartphone, och inte stoppa det i surfplattan?
Nu använder jag också min surfplatta som router (heter det väl...?), med simkortet som är i... och surfar med bärbar dator. Om jag hos wifog beställer varianten med ring/sms så kan jag ju ringa med den bärbara också.
???
Hej,
det finns två olika abonnemang av den anledningen att de flesta nog inte SMSar speciellt mycket med sina surfplattor. Nu har ju Samsungs surfplattor möjlighet att skicka och ta-emot SMS, Apples iPad har det inte. Så det kan ju vara en av anledningarna också.
Så två abonnemang är väl mer egentligen ett sätt att sprida lite enkelhet för Wifogs kunder som kanske tänker att man inte vill ha samtal på surfplattan.
Utifrån vad du beskriver, skulle jag rekommendera dig att du väljer alternativet som ger dig samtal, SMS och surf.
Jag hoppas att det var svar på dina frågor!