2015-02-03, 19:11
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Efter månadsskiftet nu så har jag 100 SMS och 100 minuter samtal så det blir ju inte nollställt.

Nej naturligtvis inte. Det är ju de NYA reglerna som verkar funka så, och de träder i kraft 1 mars. De regler som gäller just nu, är ju att man får ta med sig potten till nästa månad.
Citera
2015-02-03, 19:25
Medlem
bog11s avatar
Som det funkar nu så har man två olika system vad gäller potter på Wifog.

1. Datapott, som nollställs med en mängd- eller tidsfaktor. Ingen maxförbrukning, men en broms vid 4GB.

2. Samtalspott, som man förbrukar successivt. Maxförbrukning/mån 200 min
3. SMS-pott, som man förbrukar successivt. Maxförbrukning/mån 200

Alla fylls på, till ett tak, genom att man tittar på reklam.

Efter 1 mars ändras detta tydligen. Vad Wifog menar med "återställer gränser" verkar vara oklart, nåt de själva bara vet säkert hittills.
Citera
2015-02-03, 19:34
Medlem
PretIdiotiems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -=Mr_B=-
Så vitt jag förstår är det bara påfyllningspotten som berörs. Med andra ord, redan laddade ligger kvar, och du får nya att ladda på med, genom reklamtittande, upp till det totala taket på 200.
Vore märkligt om de skulle gå tillbaka till det gamla systemet igen, fast vad vet jag.

Det är väldigt luddigt uttryckt av Wifog, men det verkar ju inte vara att gå tillbaka till nåt de haft tidigare, utan en ny tredje variant.

Citat:
"Fortsätta fylla på" är ordalydelsen jag ser som mest intressant här. Jag får det till att dina påladdade minuter / SMS inte rörs.

Ja om man vill fortsätta använda samtals- och smspotterna så måste man ju fortsätta fylla på.

Citat:
Jag tror inte man har speciellt mycket val i frågan. Annonsörerna verkar inte flockas direkt... Att det är "fel" annonsörer i dagsläget är vi nog överens om, men om inte "rätt" vill annonsera, då får man ta vad man kan.

Nej, det vi ser med ständiga försämringar beror säkert på annonsörernas brist på intresse. Jag tror inte det spelar så stor roll hur mycket kunderna tittar på reklam, om inte annonsörerna dyker upp och tycker det är intressant att betala.

Citat:
"Tidigare" fanns det en adress man kunde använda för att fylla på sina potter, på en annan enhet. "http://mobile-ads.wifog.com/app?msisdn=<aktuellt abbonemang's telefonnummer>" Det verkar inte fungera längre. (reklamen spelar, men det händer inget när reklamen tar slut. FireFox. Klippet kan inte spelas upp. Internet Explorer.) Eftersom appen inte fungerar på min symbian slasklur, så har jag lite svårt för att fylla på mina potter... Förlust för mig mer än WiFog kanske, eftersom jag mest haft deras nummer till SMS...

Jag har just testat den metoden med fyra olika webläsare och det fungerade som vanligt.
Senast redigerad av PretIdiotiem 2015-02-03 kl. 19:38.
Citera
2015-02-03, 19:36
Medlem
Wifog är en fel reklamkanal eftersom det riktar sig till en kategori som vill ha allting gratis.
Citera
2015-02-03, 22:34
Medlem
borguss avatar
Wifog verkar ha enorma problem med annonsörer nu. De kör en "julreklam" igen.
Citera
2015-02-04, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PretIdiotiem
Jag har just testat den metoden med fyra olika webläsare och det fungerade som vanligt.
Skumt. Firefox spelar som det ska, men när filmklippet är slut sitter den bara där. Och i IE har jag troligen ingen kompatibel uppspelare. För där händer inte ett skit.
Jaja. Skönt att det fungerar för alla andra i alla fall.
B!
Citera
2015-02-04, 17:27
Medlem
Kommer ni ihåg att Wifog en gång lovade detta?

https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10945640_10205104955399975_6964538442625830565_n.j pg?oh=6ca1f0c0cc5d8d370a06d18b58cf66d2&oe=55574CF2 &__gda__=1432872077_8d32fa77ebfb07680d14c605a0baa2 27

http://smartbizz.se/wp-content/uploads/2014/03/wifog_smartbizz.png

Helt klart en falsk marknadsföring från Wifog.
Senast redigerad av 2006 2015-02-04 kl. 17:37.
Citera
2015-02-04, 22:52
Medlem
yz44s avatar
I och med de nya "reglerna" så försvinner fördelen med wifog för mig.
Begränsningen till max 2 Gb/månad gör att jag klipper kortet den 1:a mars.
Använder det mest till att titta på videoklipp från youtube.
Det var en bra ide, synd att den inte verkar hålla i längden.
Citera
2015-02-05, 10:13
Medlem
borjegs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
I och med de nya "reglerna" så försvinner fördelen med wifog för mig.
Begränsningen till max 2 Gb/månad gör att jag klipper kortet den 1:a mars.
Använder det mest till att titta på videoklipp från youtube.
Det var en bra ide, synd att den inte verkar hålla i längden.

Ja nu är ju grundidén med Wifog borta. Företaget har helt enkelt misslyckats med sin affärsidé och tvingas ändra produkten till något som är ointressant för de flesta nuvarande kunderna.
Citera
2015-02-05, 10:38
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borjeg
Ja nu är ju grundidén med Wifog borta. Företaget har helt enkelt misslyckats med sin affärsidé och tvingas ändra produkten till något som är ointressant för de flesta nuvarande kunderna.

Frågan är mer om de misslyckats eller om detta var planen från början. Att skapa en så stor kundbas genom att locka med gratis så att tillräckligt stannat kvar när det börjar kosta. Att skapa en sådan kundbas genom vanlig marknadsföring hade ju varit ganska omöjligt eller åtminstone rejält kostsamt i det läge denna marknad numera befinner sig (extremt mättad).
Citera
2015-02-05, 13:18
Medlem
AntonSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Frågan är mer om de misslyckats eller om detta var planen från början. Att skapa en så stor kundbas genom att locka med gratis så att tillräckligt stannat kvar när det börjar kosta. Att skapa en sådan kundbas genom vanlig marknadsföring hade ju varit ganska omöjligt eller åtminstone rejält kostsamt i det läge denna marknad numera befinner sig (extremt mättad).

Det är ju tveksamt om man verkligen har den kundbasen så länge till. När nu de flesta fördelarna försvinner med Wifog, så röstar folk med fötterna. Wifog är verkligen ute på tunn is. Man har missbedömt vilka kunder man dragit till sig. De stannar inte kvar.

Den nuvarande kundbasen består ju egentligen bara av utskickade kort, inga inkomster från kunderna, eller ens avtal.

Jag har personligen inte läst om eller hört någon som tänker stanna kvar efter de nya försämringarna, men det finns säkert en del. Om man ska tro vad som skrivs på sociala media, så blir det tomt på kunder hos Wifog snart. Folk känner sig lurade och det är inget att bygga ett företags framtid på.
Citera
2015-02-05, 15:03
Medlem
Riktigt fult gjort av Wifog som "alltid" skulle vara helt gratis att sänka gränserna först från obegränsat till 4Gb och sedan till 2Gb. Det tar år att bygga ett varumärke men sekunder att rasera det. Nu svarar inte Wifog längre på kritiken utan fjärmar sig alltmer från sina kunder.

Antagligen kommer Wifog:s alla SIM-kort upphöra att fungera om en eller annan månad ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in