2015-03-30, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han mår dåligt och har väl anledning att göra det, precis som alla andra svenskar. Jag står helt på hans sida mot såna som Breitholtz, Virtanen, Fränden och vilka det nu är han skriver till. Vidriga hycklare är de, Inde är för känslig för att inte konfrontera dem.

Ja, det är det som gör det smärtsamt att se honom. Då alla sunda människor inser att grunden i hans kritik är korrekt. Han tilltalar maktfulla personer som har möjlighet att åtgärda problemen men som väljer att blunda då det gynnar deras karriärer. Hans aggressivitet är ur den synvinkeln förståelig.

Dagens svenska system är som gjort för att skapa mängder av Michael Douglas karaktär DFense i filmen Falling Down. Godtrogna män som gör sitt i systemet men som sedan kommer till insikt att de bara blivit utnyttjade och förda bakom ljuset hela tiden.

Just DFence och Inde har en hel del gemensamt.
Citera
2015-03-30, 21:51
Avslutad
Vad tråkigt. Tyckte att han verkade ha varvat ner lite dom senaste dagarna, men nu är en jävla massa fitta hit och fitta dit igen.
Citera
2015-03-30, 21:51
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Han mår dåligt och har väl anledning att göra det, precis som alla andra svenskar. Jag står helt på hans sida mot såna som Breitholtz, Virtanen, Fränden och vilka det nu är han skriver till. Vidriga hycklare är de, Inde är för känslig för att inte konfrontera dem.

Visst är det så. Att befinna sig i ett sjukdomstillstånd (mani, depression etc.) är ju inte liktydigt med att ens tankar och åsikter är felaktiga. Nämnda tillstånd försärker ju däremot det sinnestillstånd man befinner sig i varför uttrycken blir därefter. Elitens PK-paradigm (läs, genus, migrationsfrågor, etc.) går inte att ifrågasätta utan att bli idiotförklarad eller stämplad som paria.
Citera
2015-03-31, 00:11
Medlem
Folkess avatar
Med tanke på hur han skriver och att han tidigare försökt ta livet av dig krävs det ju ingen expert för att inse att han är i ett riskzon för ett försök igen.

Tragiskt på så många sätt att andra kändisar och politiker väljer att blocka en sådan människa bara för att det sänker statusen på deras twitter att ha honom raljerandes där. Om det nu skulle gå så illa att han tog livet av sig hoppas jag de har ryggrad nog att berätta att de fullständigt sket i en svag människa när han levde och vi slipper höra deras falska omtanke i efterhand.
Citera
2015-03-31, 00:31
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Folkes
Med tanke på hur han skriver och att han tidigare försökt ta livet av dig krävs det ju ingen expert för att inse att han är i ett riskzon för ett försök igen.

Tragiskt på så många sätt att andra kändisar och politiker väljer att blocka en sådan människa bara för att det sänker statusen på deras twitter att ha honom raljerandes där. Om det nu skulle gå så illa att han tog livet av sig hoppas jag de har ryggrad nog att berätta att de fullständigt sket i en svag människa när han levde och vi slipper höra deras falska omtanke i efterhand.

Fast vad ska de göra? Hans raljerande hos dem är knappast ett rop på hjälp, han har ju ingen sjukdomsinsikt överhuvudtaget för närvarande och anser sig inte behöva hjälp så även om han erbjöds det från dem skulle han inte ta emot. Han behöver förmodligen tvångsvård för att något ska hända och det är ju alla dessa offentliga personer som blockar honom ändå inte förmögna att ordna. Vad man kan hoppas på från deras sida är däremot att de kan släppa in honom i värmen igen och ha överseende med att hans psykotiska osympatiska beteende var orsakat av sjukdom han inte rår för.

Jag vill minnas att Ann Heberlein satt självmordsbenägen på nåt hotellrum för några år sedan och att det var tack vare twitter polis skickades dit. Kanske minns helt uppåt väggarna, kanske en efterhandskonstruktion, men det känns som att det börjar bli dags att larma snart..? Att hans anhöriga inte gjort det än är obegripligt, inte bara för att han är en fara för sig själv utan att de låter honom göra sig själv till åtlöje hela vägen fram till snaran.
Citera
2015-03-31, 00:38
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Att hans anhöriga inte gjort det än är obegripligt, inte bara för att han är en fara för sig själv utan att de låter honom göra sig själv till åtlöje hela vägen fram till snaran.

Det här är kanske lite korkat men hans anhöriga kanske inte har twitter...? Hans åldriga föräldrar hemma i Umeå sitter nog inte och uppdaterar maniskt direkt. Vet inte om han har några syskon dock. Han borde väl ha några vänner som bryr sig dock...ofta kan man dock stöta bort dem på vägen, se till att isolera sig och spela martyr, sen när man verkligen behöver hjälp så är det ingen där.
Citera
2015-03-31, 00:53
Medlem
habilgerbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det här är kanske lite korkat men hans anhöriga kanske inte har twitter...? Hans åldriga föräldrar hemma i Umeå sitter nog inte och uppdaterar maniskt direkt. Vet inte om han har några syskon dock. Han borde väl ha några vänner som bryr sig dock...ofta kan man dock stöta bort dem på vägen, se till att isolera sig och spela martyr, sen när man verkligen behöver hjälp så är det ingen där.

Nej det är verkligen inte ett korkat resonemang, kära du. Jag tror absolut det är möjligt att Jonas har ytterst lite kontakt med familjen, speciellt i ett skov som nu då han är för uppslukad av sina tokigheter för att höra av sig till dem och undviker kanske deras försök. Men han har ju haft goda vänner genom åren, kontakter som kanske inte överlevt alla tvära kast men det är ändå personer med vetskap om hans sjukdom och som kan identifiera ett skov och vet att han inte kan ta sig ur det själv. Han ligger verkligen i för att bränna alla broar när han är i detta skicket dock... och han är inget superkompenserande charmtroll som väger upp för svackorna när han är stabil heller. Så kanske han verkligen är helt ensam i hela världen just nu.

Det är många med psykisk sjukdom som går samma öde till mötes i detta nu, men inte många som gör det såhär offentligt och med så många passiva åskådare som ignorerar, förnedrar eller dissekerar dem.
Citera
2015-03-31, 00:57
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Han ligger verkligen i för att bränna alla broar när han är i detta skicket dock... och han är inget superkompenserande charmtroll som väger upp för svackorna när han är stabil heller. Så kanske han verkligen är helt ensam i hela världen just nu.

Så är det, de flesta kan inte riktigt inse att det är en sjukdom som gör att han ballar ur såhär. Eller också inser man det men tycker ändå att det är så jävla jobbigt att man inte orkar bry sig. Frågan är vilket som är värst. För Jonas spelar det ingen roll.
Citera
2015-03-31, 10:31
Medlem
buttnutters avatar
Varför utgår alla från att han har en sjukdom? Tycker hans syn på feminism är sund.
Citera
2015-03-31, 10:40
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Varför utgår alla från att han har en sjukdom? Tycker hans syn på feminism är sund.
Det är den, men den paketeras och levereras lite "galet" av Jonas
Citera
2015-03-31, 13:35
Medlem
buttnutters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är den, men den paketeras och levereras lite "galet" av Jonas

Jo, det håller jag med om, men jag inbillar mig att det är litegrann en del av hans "image", att vara lite "troll-aktigt" provokativ i sin person. Det är därför det känns tråkigt om så inte är fallet, att det tvärtom rör sig om att han mår dåligt.
Citera
2015-03-31, 13:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buttnutter
Jo, det håller jag med om, men jag inbillar mig att det är litegrann en del av hans "image", att vara lite "troll-aktigt" provokativ i sin person. Det är därför det känns tråkigt om så inte är fallet, att det tvärtom rör sig om att han mår dåligt.
Han har ju sin bipolära sjukdom och alkoholism så det är ganska rimligt att anta att han är i ett skov av antingen depression/dryckenskap eller mani
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in