2012-12-21, 19:33
Medlem
Mediemannens avatar
JI fortsätter dundra på med Twittermeddelanden i dag, under eftermiddagen.

Om man tittar närmre på det han tar upp framträder vissa springande punkter:
  • Han fortsätter angripa sitt barns morfar – med upprepad namngivning, hela 6 (!) gånger i dag - genom driven personkritik.
  • Han anklagar en annan anförvant till sitt barn för att genom en replik stå för barnmisshandel.
  • Han flikar in regelbundet retweetanden (en form av struktur) som stöder, understryker och driver hans vårdnadskamp.

Länk: Jonas Indes twitter.
Citera
2012-12-21, 20:17
Medlem
Mortarions avatar
Han har uppenbarligen fullständigt tappat greppet. Visst, när en relation tar slut på ett smärtsamt sätt är det svårt att vara sig själv och göra det som är rätt. Så är det för de flesta. Men det här. Har han inga vänner som kan sätta stopp för dårskapen...?

Vårdnadstvister handlar nästan aldrig om barnets bästa utan är en smutsig maktkamp i en förlorad relation. Om det nu är sonens bästa som det handlar om borde han förstå att föräldrars ömsesidiga respekt för varandra är en nödvändig del för att barnet ska må bra.
Citera
2012-12-21, 22:47
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortarion
Han har uppenbarligen fullständigt tappat greppet. Visst, när en relation tar slut på ett smärtsamt sätt är det svårt att vara sig själv och göra det som är rätt. Så är det för de flesta. Men det här. Har han inga vänner som kan sätta stopp för dårskapen...?
I min spekulationsvärld torde han ha vänner/personer som kan påverka honom så att han kommunicerar mer "rätt". Eller så har han inte det.
Tittar man på vad han för ett par timmar sedan skriver – i detta tweetutbyte: https://twitter.com/JonasInde/status/282159373176946688 – säger han i en replikväxling med journalisten Hanna Jedvik på frågan "Hoppas att du inte är allt för ensam i detta. God jul." följande:

@Hannajedvik Det är jag inte. Då skulle jag bli galen.
Citat:
Vårdnadstvister handlar nästan aldrig om barnets bästa utan är en smutsig maktkamp i en förlorad relation. Om det nu är sonens bästa som det handlar om borde han förstå att föräldrars ömsesidiga respekt för varandra är en nödvändig del för att barnet ska må bra.
Bra åsikt!
Frågan är om han tänker på sonens "bästa"? Han pratar egentligen inte i sådana termer (direkt eller exakt), vad jag har kunnat se.
Tidigare i kväll sade han till exempel: "En son behöver sin far. Dom som inte har fattat det. Har inte fattat ett jävla skit."
Citera
2012-12-22, 01:33
Medlem
Mortarions avatar
[/quote] Bra åsikt!
Frågan är om han tänker på sonens "bästa"? Han pratar egentligen inte i sådana termer (direkt eller exakt), vad jag har kunnat se.
Tidigare i kväll sade han till exempel: "En son behöver sin far. Dom som inte har fattat det. Har inte fattat ett jävla skit."[/quote]

Ett barn behöver en far. Det innebär nödvändigtvis inte den biologiska fadern. En pappa ger trygghet, omtanke och tid men har framförallt förmågan att sätta barnets intresse i centrum. En pappa på gränsen till sammanbrott och som är uppfylld av så mycket hat, ilska och frustration är i det skedet ingen lämplig förälder, den saken är klar. JI tror självklart att han gör det här för sonens bästa, eller försöker i alla fall övertyga sig om det.

Tyvärr gör hans kändis/halvkändis/wannabe-kompisar inte saken bättre när de ger honom stöd och bekräftelse i ett beteende som är uppenbart osunt.

Hur MB resonerade när hon valde att skaffa barn i en relation som av uppenbara skäl måste ses som ett högriskobjekt vet hon antagligen bara själv. Men förmodligen behövde hon den bekräftelse det innebar att få barn med en författarlegend som härrör ur det meste pretentiösa finrummet vi har i Sverige, Killing-gänget. Stackars tjej. Stackars barn. Stackars JI.
Citera
2012-12-22, 01:38
Medlem
TnaLas avatar
Får man verkligen spy ur sej hur mycket skit som helst om andra människor på det där viset.
Och vad hände egentligen innan den 28 oktober som gjorde att Marie hämtade barnet från Jonas ihop med en fd polisfru.

I en normal värld så kallas det egenmäktigt förfarande med barn när en förälder medvetet hindrar den andra föräldern att träffa barnet.

I detta fall måste det ju finnas saker som indikerar att Inde inte är kapabel att ta hand om sin son, och istället för att twittra runt till @dalapolisen (som säkert tröttnat ur rejält på den här pajasen nu) och smutskasta Maries föräldrar så borde han väl ta itu med det som angivits som anledning till att han inte får träffa sin son.

Tidigare i år var han ju i en dok på tv där han inte framstod som den friskaste hamstern i kullen direkt. Berättade om sitt självmordsförsök och andra underliga grejer. Och efter den senaste tidens twitterkatastrof verkar ju sammanbrottet bara en armlängd bort. Han kanske borde söka professionell hjälp för att få bukt med sin psykiska status. Tror inte han kommer att få träffa sonen innan han klarar ta hand om sig själv.
Citera
2012-12-22, 02:01
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
En pappa ger trygghet, omtanke och tid men har framförallt förmågan att sätta barnets intresse i centrum. En pappa på gränsen till sammanbrott och som är uppfylld av så mycket hat, ilska och frustration är i det skedet ingen lämplig förälder, den saken är klar. JI tror självklart att han gör det här för sonens bästa, eller försöker i alla fall övertyga sig om det.
Sant. Och det vore nog gynnsamt för Jonas Inde om han tar in den verklighetsaspekten (och förslagsvis läser detta du skriver) – för barnets och sin egen skull.

Citat:
Hur MB resonerade när hon valde att skaffa barn i en relation som av uppenbara skäl måste ses som ett högriskobjekt vet hon antagligen bara själv. Men förmodligen behövde hon den bekräftelse det innebar att få barn med en författarlegend som härrör ur det meste pretentiösa finrummet vi har i Sverige, Killing-gänget. Stackars tjej. Stackars barn. Stackars JI.
Visst. Ett signifikant högriskobjekt dessutom. Tyvärr har herrar som JI en dragning på "kvinnan som sådan" generellt av somlig orsak. Varför kan nog mest bara dylika kvinnor själva svara på.
Bekräftelse, slik status etc. o.s.v. — begreppen kan fortsätta.

Citat:
Ursprungligen postat av TnaLa
Och vad hände egentligen innan den 28 oktober som gjorde att Marie hämtade barnet från Jonas ihop med en fd polisfru.
Där har vi en relevant brännpunkt. Vad utspelade sig för två månader sedan och där före i hans/deras liv?

Citat:
Tidigare i år var han ju i en dok på tv där han inte framstod som den friskaste hamstern i kullen direkt. Berättade om sitt självmordsförsök och andra underliga grejer.
Vilken dokumentär var det? Kommer du ihåg vad den heter? Vilken kanal gick den på?
Citera
2012-12-22, 06:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mediemannen
....
Vilken dokumentär var det? Kommer du ihåg vad den heter? Vilken kanal gick den på?
http://urplay.se/170680 tror jag det syftas på
Citera
2012-12-22, 13:15
Medlem
Mediemannens avatar
Inde i dokumentär form

Citat:
Ursprungligen postat av ziggys-band
http://urplay.se/170680 tror jag det syftas på
Se där! Tack.
Intressant är också att Inde själv för 5 minuter sedan Twitterlänkar till den dokumentären när han tar upp begreppet "psykiskt våld" etc.

Han säger:
Hur många män vet vad psykiskt våld är? Jag vet. I TV-serien #jonaslöfte berättar jag om ett barndomsminne: http://www.ur.se/Produkter/170677-Jonas-lofte-Vald … #prataomdet
Citera
2012-12-22, 20:29
Medlem
Timjan256s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TnaLa
Får man verkligen spy ur sej hur mycket skit som helst om andra människor på det där viset.

Marie tycker uppenbarligen att J.I är en fara för barnet. Vad kan det annars vara? Det verkar som att han har tagit ett återfall.
Citera
2012-12-22, 21:22
Medlem
Mediemannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dondonpa
Själv tycker jag han var på topp under sin nyktra period. Percy tårar, Ben och Gunnar, Torsk på tallin.
Jag skulle nog säga att hans tv-humortopp: var under Percy tårar-epoken. Som i detta klipp: Hardy Nilsson – Fanzinet Common people.

Jonas kanske skulle gå ned just till Skånegatan lite oftare
– för att s.a.s. råda bot på den belägenhet han nu är i?

Annars kommunicerar han på som vanligt, med sina Twittermeddelanden.
Inget exceptionellt nytt under dagen/kvällen: ämnena är de vanliga.
En intressant tvittring kanske är denna, där han kommenterar att somliga tycker han är sjuk:
Många kallar mig sjuk. Undrar varför. Människor som känner mig, tycker inte så.

Vad säger ni? Hur frisk är han f.n. (mot bakgrund av Twitter etc.)?
Senast redigerad av Mediemannen 2012-12-22 kl. 21:35.
Citera
2012-12-22, 23:55
Medlem
BettyBoop80s avatar
Citat:

Man ska inte ställa diagnoser utifrån någons Twitterinlägg, men från vad jag läst här och med tanke på Indes historia, känns det ganska troligt att han är i en manisk fas. Så även om du har helt rätt i det du skriver så är det inte en frisk person det handlar om.
Han har alldeles säkert både vänner och familj som försöker hjälpa honom, men just nu kan de inte göra ett skit. Det spelar ingen roll vad de säger eller gör för han kommer inte ta åt sig hjälpen. Antagligen kommer han bara se det som att de försöker förstöra och motarbeta honom. Enligt honom så jobbar han för sin sons bästa, han gör detta för att sonen ska ha det bra och det har han hos sin pappa. Och i Indes värld har hans ex helt respektlöst kidnappat hans son och vägrar ge tillbaka honom så varför ska han ge henne respekt?
Andra utanför kan se att den lille pojken inte ska vara hos JI just nu, andra kan se att Inde behöver hjälp och att han är sjuk, men inte han själv. Du kan inte hjälpa någon som inte vill eller inser att de behöver det.

Jag är inte proffs på ämnet och är medveten om att det finns många som kan detta bättre än mig. Jag känner inte Inde och kan inte veta vad som rör sig i hans huvud just nu. Jag är dock Bipolär själv och även om jag, tack och lov, aldrig haft det så illa som Inde så har jag viss koll på hur man funkar i hans situation. Och som jag skrev, det kan vara många som försöker hjälpa men det är inte så lätt om han inte lyssnar eller vägrar inse att han behöver hjälp.
Citera
2012-12-23, 16:42
Medlem
Han är en jäkla fighter den gode Inde, tar ingen skit.

https://twitter.com/JonasInde/status/282871515798712321
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in