2015-03-19, 01:01
Medlem
T.J.Jacksons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diogenes.Kynos
Jonas Inde har tagit strypgrepp på "Twitter" och han gör det bra! Han är ju bulletproof så det skriker om det... Älskar Inde för att han låter sig korsfästas. Den essentiella delen i kristen religion. Den viktiga pusselbiten Var att Jesus blev korsfäst. Inte att han inte blev det...

Jonas Inde är inte mer galen än någon som upprörs av ordet Fitta, hans rant om feminism och hjärntvätt.

All heder åt Jonas Inde. Jag var där precis i starten av detta korståg. Kanske var jag droppen som fick bägaren att rinna över. Gränslöst. Fitta... Är du en fitta?

- Nej!
- Men du är ju feminist!
- Fitta!

Någon måste föra tvåfrontskrig. Där både sin egen heder och individ som insats står på spel. För det är vad det är. Ett enda stort spel.

Efter att ha läst igenom tweetsen igen håller jag med. Han driver ju med dem.
Citera
2015-03-20, 13:18
Medlem
glimmandes avatar
En smula manisk verkar han vara.

När jag läser hans twitter så verkar han långsamt utvidga sin kamp. Inte så mycket än så länge då kanske 98% speglar hans hat av genustramset i Sverige.

Antyder att Sverige är totalitärt. Retweetar kritik av kyrkan för att inte stå emot tidsandan. Oklart tweet om Researchgruppen ...

Med lite tur så blir han reaktionär på riktigt. Man får inre ro av att överge puckade liberala illusioner och gå in i mörkret. Hoppas bara att han är tillräckligt smart och intellektuellt driven för att orientera sig i foliehattsvärlden utanför åsiktskorridoren. De flesta verkar fastna för nonsens istället.

Citat:
Ursprungligen postat av Inde
Tror sonen går på genusdagis. Han kallade rött rosa i flera månader. Till sist sa jag åt honom: "Gungan är inte rosa, den är röd."

Citera
2015-03-20, 15:12
Medlem
Gullinkambes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glimmande

Hoppas bara att han är tillräckligt smart och intellektuellt driven för att orientera sig i foliehattsvärlden utanför åsiktskorridoren.

Annars riskerar han att hamna bland högerspöken som kidnappar nationalismen...
Citera
2015-03-20, 15:40
Medlem
glimmandes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullinkambe
Annars riskerar han att hamna bland högerspöken som kidnappar nationalismen...

Risken finns. Det är ett sluttande plan så fort som man börjar nysta. Mer och mer av vad man trodde var sant visar sig vara skitsnack. Sedan sitter man där arg med ett laddat twitterkonto och pepprar sönder omgivningen. De flesta spårar iofs ur på vägen och börjar tro på konstiga konspirationsteorier då de inte har den intellektuella disciplinen för förutsättningslösa undersökningar.

Kommer bli intressant att följa hans utveckling. Även Inde måste ju förr eller senare tröttna på att tracka genusvetare och gå över till annat. Feminism är i slutändan en väldigt grund ideologi.
Citera
2015-03-24, 12:07
Medlem
buttnutters avatar
Indes twitter blir ännu roligare om man verkligen tänker sig hans röst när man läser tweetsen. Tänker inte minst på Torsk på Tallinn "Ge honom påsen!"

Han ställer alla tillsvars hela tiden, men samtliga blockar/ignorerar honom...
Citera
2015-03-25, 23:14
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KukRocco
PK!? Du menar att Jonas "Jag drar iväg trettio tweet om dagen om hur vidriga feminister är och hur mycket jag hatar kvinnor" Inde är politiskt korrekt!!??
Eller missförstod jag....?
Jag såg en del av de inläggen men såg dem bara som en reaktion på det som drabbat honom personligen.
Han verkar vara lite desillusionerad just nu, och attackerar inte bara feminismen:
Citat:
- Du är min favoritminister.
- Varför då?
- Därför att du är så bra.
- Åh tack!
Citat:
Inatt kommer 12 heterosexuella par i Sverige att ha samlag.
Citat:
Vi är TOTALT KÖRDA om inte humor som faktiskt är rolig - inte genusfiltrerad och vänsterkorrekt som det där Tankesmedjan - hörs och visas.

Ironi eller självironi? (Cioran)
Citera
2015-03-30, 20:56
Medlem
softmoons avatar
Helt otroligt https://twitter.com/JonasInde/status/582572673659756544
Citera
2015-03-30, 21:01
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av softmoon
Helt otroligt https://twitter.com/JonasInde/status/582572673659756544

Inde låter helt borta just nu? Varför ger han sig på Breitholtz?

Och konversationen blir allt märkligare ju längre man läser:

Citat:
Jonas Inde ‏@JonasInde 2h2 hours ago
Är du bög, @klippinge? Jag kramar inte främlingar. Var tacksam att du bor i Borås, motbjudande människa.

Dags att få honom inlagd? Han verkar instabilare än vanligt.

Edit: läser mer från hans twitter just nu och han psykosar runt. Har han lagt av med medicinen?
Senast redigerad av William Haines 2015-03-30 kl. 21:05.
Citera
2015-03-30, 21:06
Medlem
habilgerbils avatar
Jag har en obehaglig känsla av att det inte vore helt förvånande om man slår upp tidningen imorgon och ser att Jonas Inde blåst skallen av ett gäng random kvinnor på gatan, förmodligen våldtagit nån också, innan han tog livet av exet, sonen och sig själv ungefär. Nej, jag säger det inte som i att han är ett monster. Jag säger det som i att han är helt papaya coconut i pappsenkokosnöten.
Citera
2015-03-30, 21:13
Medlem
Mikeyjamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av habilgerbil
Jag har en obehaglig känsla av att det inte vore helt förvånande om man slår upp tidningen imorgon och ser att Jonas Inde blåst skallen av ett gäng random kvinnor på gatan, förmodligen våldtagit nån också, innan han tog livet av exet, sonen och sig själv ungefär. Nej, jag säger det inte som i att han är ett monster. Jag säger det som i att han är helt papaya coconut i pappsenkokosnöten.

Snarare så att han projicerar sin ilska mot alla andra för att få så många ovänner som möjligt tills ingen gillar/älskar honom. Då har han spelat ut alla kort och tar sitt liv.
Citera
2015-03-30, 21:20
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikeyjames
Snarare så att han projicerar sin ilska mot alla andra för att få så många ovänner som möjligt tills ingen gillar/älskar honom. Då har han spelat ut alla kort och tar sitt liv.

Ja, tyvärr så är det så det känns som. Han är alldeles för utåtagerande just nu och det är oroande, men tror han inte är så mycket fara för andra som för sig själv.
Citera
2015-03-30, 21:22
Medlem
Smerchs avatar
Han mår dåligt och har väl anledning att göra det, precis som alla andra svenskar. Jag står helt på hans sida mot såna som Breitholtz, Virtanen, Fränden och vilka det nu är han skriver till. Vidriga hycklare är de, Inde är för känslig för att inte konfrontera dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in