Citat:
Ursprungligen postat av
SkepticsLTD
Skitsnack att Åkesson skulle skapa hårt klimat: Att Skavlan var tvungen att gräva bak till 2002 är ju för fan lågvattenmärke, och bör även för dig indikera att SD blivit bättre av Åkesson. Speciellt med tanke på att Åkesson blev partiledare 2005!
Sen har du ju helt fel vad gäller ordet 'nigger' också. Det ordet har alltid haft en negativ klang i Sverige och användes som skällsord mot svarta personer (ungefär som vissa använder "hora" mot kvinnor för att förtrycka dem än idag, sorgligt nog). Ordet "neger", som jag antar att din haltande association ovan syftar åt, var tidigare (typ 1990 och bakåt) ett helt neutralt ord som bara beskrev samma som "svart" idag. Vet inte hur gammal du är men är du 30+ bör du minnas detta själv.
Generellt anser jag att JÅ har gjort SD mer rumsrent och fått till ett mindre hårt klimat, men kom igen, glöm inte var man kom ifrån. Man har fortfarande en lång väg att vandra som jag ser det, partiet drar fortfarande uppenbart rasistiska människor till sina förtroendeposter. Att reservationslöst acceptera en plump, smaklös och människouppdelande film och fullt acceptera en vice som kastat ur sig epitetet parasiter om muslimer är knappast att göra allt för att skapa ett mjukt klimat eller "städa ur" partiet.
Ordet nigger har alltid haft en negativ klang, ja, men används alljämt och har länge använts mellan dem. Det var detta som var min poäng.