Citat:
Ursprungligen postat av
Frank.Einstein
Ja, de lät ändamålet helga medlen.
Det är alltid mer ok för en nigger att kalla någon annan för nigger. I det här fallet är det svenne banan som kallar någon för nigger så där tycker jag att din liknelse haltar lite.
Sen... frågorna om de rasistiska uttalandena och om filmen kom upp som en följd av att Skavlan undrade om SD varit en del i skapandet av det hårda politiska klimatet som SD brukar klaga på. Det tyckte jag att vi fick svar på när JÅ gav sitt reservationslösa stöd för filmen.
Skitsnack att Åkesson skulle skapa hårt klimat: Att Skavlan var tvungen att gräva bak till 2002 är ju för fan lågvattenmärke, och bör även för dig indikera att SD blivit bättre av Åkesson.
Speciellt med tanke på att Åkesson blev partiledare 2005!
Sen har du ju helt fel vad gäller ordet 'nigger' också.
Det ordet har alltid haft en negativ klang i Sverige och användes som skällsord mot svarta personer (ungefär som vissa använder "hora" mot kvinnor för att förtrycka dem än idag, sorgligt nog). Ordet "neger", som jag antar att din haltande association ovan syftar åt, var tidigare (typ 1990 och bakåt) ett helt neutralt ord som bara beskrev samma som "svart" idag. Vet inte hur gammal du är men är du 30+ bör du minnas detta själv.