2015-04-01, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoaxgammon
Detta är helt fel i sak! Eller har du missat att Saudiarabien blev sura på Margot Wallström när hon kritiserade mänskliga rättigheter m.m. i Saudiarabien? Det är bara SD-anhängare som jämt klagar på kritiska frågor till sin partiledare, inget annat parti agerar så. Anledning till det är ju att SD har mycket att dölja, därför vill de tejpa för munnen på Skavlan och alla andra på samma sätt som Saudiarabien gör på sina kritiker. När ska SD berätta att de vill piska vänsteranhängare och invandrare på ett torg? Nej precis, det kommer de inte att säga, men kommer göra det eller något liknande om de skulle få makten. Det fanns folk som röstade på Hitler också, men hade de gjort det om de vetat vad som komma skulle? Knappast!
För det första har jag aldrig varit med om att SD:are blir sura på att Jimmie Åkesson blir kritiskt granskad. Aldrig. Det folk blir sura över är för det första hur olika media behandlar partierna/partiledarna, efter sina egna politiska åsikter, samt att Skavlan gjorde det på ett sånt extremt där han hånade och tryckte upp honom på väggen när han fortfarande var sjukskriven i utmattningsdepression och uppenbarligen i dåligt skick. Hatet från media var en av anledningarna till att han blev sjuk, kunde de inte göra en successiv upptrappning åtminstone och inte förlöjliga honom i tv och låta publiken skratta?

För det andra var det påståendet helt befängt, att SD skulle ändra sin politik på det sättet om de fick makten. De kritiserar invandringen, varför tar folk det på det sättet? Dessutom skulle det vara rent omöjligt att göra på det sättet, det skulle inte gå att genomföra att ändra sig och styra landet så bara för att man fick flest röster. Att jämföra SD med Hitler är bara.. jaa.. allmänt opåläst om jag ska vara ärlig.
Citera
2015-04-01, 18:37
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Gör han inte uttalanden för partiet?

Är Batras uttryck för vad hon tycker om Lantisar ett uttryck för moderaterna?
Citera
2015-04-01, 18:42
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Detta är helt fel i sak! Eller har du missat att Saudiarabien blev sura på Margot Wallström när hon kritiserade mänskliga rättigheter m.m. i Saudiarabien? Det är bara SD-anhängare som jämt klagar på kritiska frågor till sin partiledare, inget annat parti agerar så. Anledning till det är ju att SD har mycket att dölja, därför vill de tejpa för munnen på Skavlan och alla andra på samma sätt som Saudiarabien gör på sina kritiker. När ska SD berätta att de vill piska vänsteranhängare och invandrare på ett torg? Nej precis, det kommer de inte att säga, men kommer göra det eller något liknande om de skulle få makten. Det fanns folk som röstade på Hitler också, men hade de gjort det om de vetat vad som komma skulle? Knappast!

Vet inte riktigt vad du/ni är ute efter men jag mi sstänker att du/ni och en hög till i denna tråd suttit på något SSU möte eller dyligt och beslutat att bombadera fb med lite propaganda.
Jag förstår er, massorna börjar få upp ögonen för vad som pågår i dagens samhälle och i media.

Ni får jobba på pojkar...
Citera
2015-04-01, 18:53
Medlem
Uran233s avatar
Citat:
...30-talsfebermardrömmar...

Om ni på den goda sidan kunde lägga er energi på kärlek istället för hat skulle det gagna invandringen bättre. Det behövs en stor lobbygrupp i Sverige för att bygga billiga bostäder till den årliga befolkningstillväxten på 100.000 personer. Satsa på demonstrationer FÖR bostadsbyggande istället för EMOT SD.
Citera
2015-04-01, 18:56
Medlem
panther1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Det är nog du, inte norrmännen, som behöver vidga vyerna lite.
I ett europeiskt perspektiv så är det SD som är det normala och övriga riskdagspartier som är extrema.

Klart som fan att det finns många stollar och säkert en hel del människor med både främlingsfientliga och rasistiska tankar i SD, så är det ju bevisligen.
Men sedan måste man se politiken för vad den är.
Den enda motreaktionen angående den politik som idag bedrivs och bedrivits de senaste 20 åren är SD. Det finns en enorm otrygghet i samhället, som tyvärr också är befogad. Angående jobb, bostäder, utbildning, inbrott/säkerhet, bedrägerier, integration osv. Du vet ju inte om innehållet i din bostad är kvar efter semestern längre, det är kaos! Det är ju givetvis så att man inte kan trycka in hur många människor som helst i ett land där det finns nästan en halv miljon arbetslösa, och där fler och fler okvalificerade jobb försvinner varje vecka som går.
Jag själv ser de här problemen, men samtidigt är jag för både religionsfrihet och invandring, etnicitet är sekundärt för mig. Det finns många vettiga och störtsköna muslimer(som ofta får överdrivet mycket skit) och andra invandrare i Sverige, men samtidigt finns det enorma problem som måste lösas innan man fyller på med extrema skaror människor. Allt är inte svart eller vitt!

För mig är det inte ens invandrare VS svenskar fråga, utan en trygghet VS otrygghets fråga.
Senast redigerad av panther1 2015-04-01 kl. 19:02.
Citera
2015-04-01, 19:07
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Jimmie Åkesson tonar helt ner kritiken i en intervju med Expressen. Han känner sig inte förnedrad, hade egentligen inte särskilt mycket att anmärka på och tyckte inte att han var dåligt klippt.

Väldigt konstigt alltsammans. Ska han verkligen köpa en sådan behandling? Finns det en taktik bakom utspelet?

Läste det nyss, han sa ju att han blev behandlad ungefär som han brukar bli behandlad... lär ju vara sant liksom...

jag själv räknade väl med att iom att det var en norsk programledare, och att åkesson var sjukskriven för utbrändhet, skulle som omväxling vara opartisk (nåt gulligullande förväntade jag mig verkligen inte) Nu har jag fortfarande aldrig sett skavlan så jag vet inte hur han är eller hur han brukar vara... Nu sa ju nån programchef hos svt att programmet var just opartiskt , jag antar att denne var marxist eller leninist eller något, han lät jävligt nöjd med sig själv åtminstone skönt att jag inte betalat licens mer än ett fåtal år för några decennier sedan eller så

Nån som vill se svt:s opartiskhet i sin linda kan kolla Olle Stenholms intervju av Bert Karlsson, Bert behandlades som om någon släpat in en idiot från gatan utanför studion, så behandlade han inte tex Ingvar Carlsson, denna intervju används vid utbildning av journalister, läraren nämnde att det kanske var kontraproduktivt att avrätta någon på detta sätt (det verkar de inte ha insett ännu ) journalister i allmänhet måste ha väldigt svagt intellekt

https://www.youtube.com/watch?v=CTG2EuUQXoU
Senast redigerad av Enydrion 2015-04-01 kl. 19:16.
Citera
2015-04-01, 19:25
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Reaktionen från Norge förklarar jag med att de har noll koll på svensk politik. Hade de vetat vilket parti Jimmie Åkesson är partiledare för och vilka uttalanden och vilket agerande SD gjort sig skyldiga till så hade kritiken inte varit så stor. Man måste se intervjun i ett sammanhang och inte som norrmännen som ser det taget ur sitt sammanhang!
Det beror väl närmast på att norrmännen inte känner till att det är ok att mobba SD och åkesson, de som inte vet att det är fritt fram att mobba SD kan ju lätt bli upprörda...

Jag kan ju räkna upp en massa saker som andra partier gjort nyligen och för ett antal år sedan som skulle kunna tjatas om vid varje intervju av dessa men det görs inte...

Men om man är så dum så man tror på vad det står i tidningarna (utan att kunna tänka själv) så kan man ju lätt tro att SD är värre än några andra personer som någonsin levt på jordklotet och det vet väl tom du att det inte är så...

Denna journalistik värdigt ryssland och nordkorea har vi frivilligt skaffat oss i Sverige det är verklign en skam jag skäms verkligen för våra journalister
Citera
2015-04-01, 19:26
Medlem
Menveds avatar
Citat:
"Piska vänsteranhängare på ett torg"? Har aldrig tänkt tanken. Fantiserar om betydligt brutalare metoder.
Citera
2015-04-01, 19:49
Medlem
Är det inte dags att stänga tråden nu. Vi som inte har röstat på SD förstår att ni som röstade på SD tyckte att Åkesson behandlades illa av Skavlan. Jag har inte sett programmet. Men även jag förstår att man inte är en fånge hos Skavlan, man resa sig ur soffan och gå sin väg om man anser sig illa behandlad, alternativt kan man låta bli att svara på frågorna om man anser att de är för privata eller för irrelevanta. Idag var Jimmies första arbetsdag dessutom. Så sluta göra anmälningar som inte leder någonvart och sluta ringa till "Ring P 1" om detta ämne. Det blir så tjatigt. Jorden går inte under bara för att Åkesson gjorde ett slätt nummer på Skavlan. Nu är han på sitt jobb i igen och ni kan vara glada för det och stödja honom andra, mer positiva, sätt.
Citera
2015-04-01, 20:00
Bannlyst
Leder man ett parti som SD får man gott räkna med att bli granskad. Det är fan hans jobb att såga och pressa Åkesson.

Tycker man den här reklamfilmen är etisk korrekt har man någon allvarlig rubbning:

https://www.youtube.com/watch?v=XkRRdth8AHc
Senast redigerad av MpMz 2015-04-01 kl. 20:03.
Citera
2015-04-01, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MpMz
Leder man ett parti som SD får man gott räkna med att bli granskad. Det är fan hans jobb att såga och pressa Åkesson.
Jaså, varför det?
Citera
2015-04-01, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Jaså, varför det?

Eftersom Åkesson är en kontroversiell politiker som leder ett parti med rötter i nazismen.
Senast redigerad av MpMz 2015-04-01 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in