2015-03-27, 19:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joyyy
Räcker det med en linjal på 15 cm, eller bör jag ta med mig en längre?

Du får linjal där. Oftast får man inte använda sin egna.
Citera
2015-03-27, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
jo klart man får ta med sig egen linjal!
15 cm räcker gott och väl!
Citera
2015-03-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av devine2400
180 = A + B + Y
180=90+(x+30)+x då ena vinkeln är 90 grader
90=x+30+x
60=2x
x=30

Rätt var ska vara B) 60-X.
Citera
2015-03-27, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.

Intressant provlokal du har. Det är OK med Red Bull men inte med en egen linjal?

Citat:
Ursprungligen postat av Majsbanan
15 cm räcker gott och väl!

Citera
2015-03-27, 20:16
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Kul, grattis till uppmärksamheten!

Du skrev 1.8 om jag minns rätt?

Det stämmer! På KI och Flashback är det visserligen inte något att skryta med men när man väl är bland "vanliga" människor är det faktiskt ett bra resultat. Det förvånade mig lite ändå att ingen skrev bättre. Det var ju trots allt en hel del som skrev trots att det är en relativt liten stad (minst en fullproppad gymnasieskola). Imorgon kommer de boende i den lilla staden få vakna upp till en tidning med mig på bilden och mina tråkiga tips, det vanliga, som innefattar att inte fastna på någon uppgift för länge, äta bra och nyttigt (långsamma kolhydrater), tänka positivt, etc. Ett bra tips jag gav var förvisso att man skulle bekanta sig med upplägget och ta med sig en digital armbandsklocka för att disponera tiden korrekt.

Sitter och pluggar in provhandboken nu jag blivit tillhandahållen sista kvällen. Ingenting får gå fel.

Hur är det med Soulsurfer förresten, ska hen skriva provet?!
Citera
2015-03-27, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av r4ll3
Det stämmer! På KI och Flashback är det visserligen inte något att skryta med men när man väl är bland "vanliga" människor är det faktiskt ett bra resultat. Det förvånade mig lite ändå att ingen skrev bättre. Det var ju trots allt en hel del som skrev trots att det är en relativt liten stad (minst en fullproppad gymnasieskola). Imorgon kommer de boende i den lilla staden få vakna upp till en tidning med mig på bilden och mina tråkiga tips, det vanliga, som innefattar att inte fastna på någon uppgift för länge, äta bra och nyttigt (långsamma kolhydrater), tänka positivt, etc. Ett bra tips jag gav var förvisso att man skulle bekanta sig med upplägget och ta med sig en digital armbandsklocka för att disponera tiden korrekt.

Sitter och pluggar in provhandboken nu jag blivit tillhandahållen sista kvällen. Ingenting får gå fel.

Minnet sviker inte mmbaver

Nej men det är ju absolut positiv publicitet du får. Du får gärna även berätta om hur det fungerade som provledare efter provet.
Citera
2015-03-27, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mmbaver
Intressant provlokal du har. Det är OK med Red Bull men inte med en egen linjal?

Haha, ja men ibland tar provvakterna och inspekterar linjalen man har med sig och om det råkar stå något på, som t.ex tillverkarmärke/företag eller bara några nummer brukar de säga att man inte får använda den.
Citera
2015-03-27, 22:22
Medlem
"Tag med: - Denna kallelse."
Betyder det att man måste ha med den utskriven?
Citera
2015-03-27, 22:25
Medlem
Henguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SauceSauce
yes
Citera
2015-03-27, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SauceSauce

Det är lite olika från plats till plats. Jag har aldrig, under mina 2 gånger, behövt visa kallelsen.
Citera
2015-03-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Lecters
Det är lite olika från plats till plats. Jag har aldrig, under mina 2 gånger, behövt visa kallelsen.

En jag känner som ska vara provvakt har sagt att dom inte ens nämnde det under utbildningen, men tar med en för säkerhets skull
Citera
2015-03-27, 23:00
Medlem
Tredje gången jag inte tar tag i
eländet och pluggar i god tid.. Nå väl, lycka till imorgon allesammans. Let the force be with you.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in