Tjenare, har en fråga ang. fusk på HP. I höstas lyckades jag fuska till mig härliga 1,7 genom att helt och hållet skriva av en snubbes resultat som satt bredvid mig. (Jag visste att han var jävligt duktig). Jag tänkte nu kolla om det finns några risker med detta, förutom att provvaktaren kan ta en på bar gärning när man begår brottet. Kan liksom datorerna som rättar provet känna av att två deltagares svar är identiska, eller liknande?
Fusk på HP diskuteras i en annan tråd, vi här är aningen hederligare, men. Nej, jag tvivlar starkt på att det finns något annat sätt än bli tagen på bar gärning om man fuskar på det sättet.
Tjenare, har en fråga ang. fusk på HP. I höstas lyckades jag fuska till mig härliga 1,7 genom att helt och hållet skriva av en snubbes resultat som satt bredvid mig. (Jag visste att han var jävligt duktig). Jag tänkte nu kolla om det finns några risker med detta, förutom att provvaktaren kan ta en på bar gärning när man begår brottet. Kan liksom datorerna som rättar provet känna av att två deltagares svar är identiska, eller liknande?
Om du inte råkat på några konsekvenser ännu, kommer inga att ske längre fram.
Fusk på HP diskuteras i en annan tråd, vi här är aningen hederligare, men. Nej, jag tvivlar starkt på att det finns något annat sätt än bli tagen på bar gärning om man fuskar på det sättet.
Citat:
Ursprungligen postat av Pjotr.1.
Om du inte råkat på några konsekvenser ännu, kommer inga att ske längre fram.
Alright tack för svar!
Hur adderar, subtraherar, multiplicerar samt dividerar man bråk? Typ 1/2+1/3+1/4, 1/2 x 1/3 x 1/4 osv?
Har precis tittat igenom två gamla prov och inser att geometrin är min svaga sida. Hur pluggar man lättast på detta samt vet någon en bra länk som summerar de geometriska kunskaper man ska ha till HP.
Räcker det att ha med sig ID imorgon eller ska man ha printat ut kallelsen också?
Behöver hjälp med att tolka en typ av diagram, hur ska man tänka när det kommer ett diagram som VT13 kvant provpass 2 DTK näst sista diagrammet "Funbo kyrkans utgifter och inkomster på 1400-talet" vet hur jag ska lösa uppgifterna (35-37) men fråga 36, ska man ta med hacken när man kollar de totala kostnaderna?
Förstår liksom inte när det är "Hack" i diagrammen alltså som att de skärt bort
Tex om man kollar första diagrammet år 1470 är totala kostnaderna 98 dvs där stapeln slutar eller ska man ta minus där hacken är?