2015-03-25, 17:34
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
135 r inte verdrivet intelligent. Jag brukar sjlv ligga p mellan 130 och 135 i diverse iq-test. Mensa har vl ngon grns kring 130 om jag inte minns fel. S om GW ligger p 135 ligger han precis p grnsen att kvala in i Mensa. Det knns som att det skulle kunna stmma med honom, att det r lite hit or miss om han skulle f vara med i Mensa eller ej.
Snittet ligger vl p 100 s 130 r vl rtt hgt, nej jag kan inte p grundval av hans analyser dra slutsatsen att han r srskilt hgbegvad.
Citera
2015-03-25, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hur kan GW sitta och mla ut invandrargngen som krigar i Gteborg som offer?! Han sa att om de varit vita hade polisen tagit itu med dom stenhrt men nu struntar polisen i det.
Precis som det r polisens fel

Sedan sa han att de tre omrdena krigar mot varandra och det stmmer ju inte utan det r Vrvder vs Friskvder och Backa

Saneringsmord! Fortstt bara.
Citera
2015-03-25, 18:15
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Snittet ligger vl p 100 s 130 r vl rtt hgt, nej jag kan inte p grundval av hans analyser dra slutsatsen att han r srskilt hgbegvad.
Jag vet att du anser att man kan glida fram p en rkmacka och hux flux bli professor utan att behva lyfta ett finger, d du ser GW som ett exempel p detta. Dock krvs det ganska mycket studier. Man ska frst klara av sina universitetsstudier, doktorera och forska fr att till slut bli professor. Man kommer skert ganska lngt p ihrdighet, intresse, motivation, kontakter och en del tur, men jag tror att mnga sllas bort lngs vgen om man inte drtill har en god frmga till logiskt tnkande. Mensa tar bara emot 2%-toppskiktet som medlemmar. Andelen professorer i Sverige mts i promillen. Nog tror jag att en stor del av dessa promillen ltt ingr i denna i sammanhanget stora grupp om 2%.
Citera
2015-03-25, 18:22
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Mste sga att jag svngt angende Camilla Kvartoft. Frn att i mitt tycke ha varit en perfekt, kvinnlig (i sammanhanget viktigt tycker jag) ledsagare och komplement till GW som "ror avsnitten i land" har hennes uppenbart personliga sikter ltit skina igenom allt fr mycket p slutet. Fr mig r det otroligt viktigt att en programledare i den hr formen av TV-underhllning r 100% neutral och objektiv. Hennes upprrda gester, ndrade tonlge och allmnt mrkliga beteende i samband med debatten om ordningsvakten och invandrarungen retar jag mig p enormt. ven i senaste avsnittet r hon mrkligt tagen nr GW pratar om saneringsmord. Hon motiverar skert detta med att hon r "folkets" rst och reagerar ungefr som gemene man skulle ha gjort, vilket irriterar mig nnu mer d den enda delen ur folket hon representerar r krnkta, naiva, vita och halvreligisa krringar som tror fr mycket p gulligull och kramar inom polis- och rttsvsendet.

Hon har enbart ftt det dr jobbet fr vad hon har mellan bena och vad som finns i hennes huvud. Dvs den politiska sikten som finns i hennes huvud.

Betala inte TV-licensen. Miljpartiet och vnstern kan finansiera sina propagandakanaler sjlva.
Citera
2015-03-25, 19:01
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Holgerson
Mste sga att jag svngt angende Camilla Kvartoft. Frn att i mitt tycke ha varit en perfekt, kvinnlig (i sammanhanget viktigt tycker jag) ledsagare och komplement till GW som "ror avsnitten i land" har hennes uppenbart personliga sikter ltit skina igenom allt fr mycket p slutet. Fr mig r det otroligt viktigt att en programledare i den hr formen av TV-underhllning r 100% neutral och objektiv. Hennes upprrda gester, ndrade tonlge och allmnt mrkliga beteende i samband med debatten om ordningsvakten och invandrarungen retar jag mig p enormt. ven i senaste avsnittet r hon mrkligt tagen nr GW pratar om saneringsmord. Hon motiverar skert detta med att hon r "folkets" rst och reagerar ungefr som gemene man skulle ha gjort, vilket irriterar mig nnu mer d den enda delen ur folket hon representerar r krnkta, naiva, vita och halvreligisa krringar som tror fr mycket p gulligull och kramar inom polis- och rttsvsendet.

Camillas uppgift r ju att vara en slags motpol. Ifrgastta GW, komma med andra infallsvinklar m.m. Kort och gott; vara emot GW och vad han sger.
Citera
2015-03-25, 20:32
Medlem
Alplandskaps avatar
Bara jag som blev sugen p att f veta vad brottsplatsunderskarna har hittat p? Grsliga saker, obegripliga saker... Tror att professorn tog till starkare ord ocks angende drskaperna han tvingats bevittna p diverse brottsplatser.
Citera
2015-03-25, 20:48
Medlem
Dupeas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Varfr d? Varfr inte bertta bakgrunden att man sprrade in presumtiva folkmrdare och gulagvakter, fast mer humant n vad de hade gjort med svensken nr de sedan sprungit sina sovjetiska herrars renden ifall de ftt chansen.
Kommunisterna p SVT drar sig inte fr lite skn historiefrfalskning.

Man internerar inte mnniskor i presumtivt syfte pga sikter i ngon vettig rttsstat. I s fall skulle man ven agerat lika vidrigt mot de svenskar som var nazister och fascister under andra vrldskriget. Man behver inte betvivla att ven vi skulle ftt en fjskande quislingregering om Tyskland ftt fr sig att ockupera Sverige.
Citera
2015-03-25, 21:54
Medlem
Ackesnacks avatar
I senaste avsnittet sger GW att en AK-47 skjuter kaliber .30-06, och att han med gonmtt kan bedma tomhylsorna p bilden. r han helt vck, eller?
Citera
2015-03-25, 22:11
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Hur kan GW sitta och mla ut invandrargngen som krigar i Gteborg som offer?! Han sa att om de varit vita hade polisen tagit itu med dom stenhrt men nu struntar polisen i det.
Precis som det r polisens fel

Sedan sa han att de tre omrdena krigar mot varandra och det stmmer ju inte utan det r Vrvder vs Friskvder och Backa

Klart de ocks ska vara offer eller brottslingar som ska lagfras och straffas. Det r ju det GW ppekar att de inte r bra om det finns ett parallellt samhlle som polisen inte bryr sig om. Rtt var det r s drabbas oskyldiga som r p fel plats. Sjlvklart r det polisens fel, vems fel skulle det annars vara? Ska man skylla p brottsligheten fr att inte rttsamhllet fungerar?

Spelar ingen roll vem det r synd om eller vilken bakgrund brottsoffer/frvare har. Huvudsaken r att polisen gr sitt jobb. Sedan om det r bra eller dligt med invandring r ju en annan frga, men det kan ska ju inte pverka professionen.
Senast redigerad av twoeggs 2015-03-25 kl. 22:16.
Citera
2015-03-25, 22:24
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ackesnack
I senaste avsnittet sger GW att en AK-47 skjuter kaliber .30-06, och att han med gonmtt kan bedma tomhylsorna p bilden. r han helt vck, eller?

Det var vl det han sa att inte kunde. Om han hade dem i handen skulle han kunna avgra det, sa han. Sen gr han nd en kvalificerad gissning om vad det rr sig om. Att han kallar dem .30-06 r ju lite konstigare.
Citera
2015-03-25, 22:56
Medlem
Ackesnacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boba fett
Det var vl det han sa att inte kunde. Om han hade dem i handen skulle han kunna avgra det, sa han. Sen gr han nd en kvalificerad gissning om vad det rr sig om. Att han kallar dem .30-06 r ju lite konstigare.
Nej, han sger att om han hade hylsan i handen kunde han gra en direkt bedmning, och sedan gr han ver och frsker med gonmtt genom att titta p bilden. Hursomhelst r det underliga hur han fr det till .30-06 verhuvudtaget. "Det stmmer ganska bra med den hr modellen." Vldigt konstigt d han har lng erfarenhet som bde jgare och kriminolog. Han lite smtt skryter om att han skulle kunna avgra kalibern genom att knna p hylsan med handen, men visar sig senare inte besitta ngon strre kunskap angende mnet.
Citera
2015-03-26, 09:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Jag vet att du anser att man kan glida fram p en rkmacka och hux flux bli professor utan att behva lyfta ett finger, d du ser GW som ett exempel p detta. Dock krvs det ganska mycket studier. Man ska frst klara av sina universitetsstudier, doktorera och forska fr att till slut bli professor. Man kommer skert ganska lngt p ihrdighet, intresse, motivation, kontakter och en del tur, men jag tror att mnga sllas bort lngs vgen om man inte drtill har en god frmga till logiskt tnkande. Mensa tar bara emot 2%-toppskiktet som medlemmar. Andelen professorer i Sverige mts i promillen. Nog tror jag att en stor del av dessa promillen ltt ingr i denna i sammanhanget stora grupp om 2%.
Frvisso, men nu blev vl inte GW professor i konkurrens med en rad andra akademiker utan han utsgs som Sveriges frste och hittills enda polisprofessor av regeringen.
Vl dr utrttade han inte ett dyft akademiskt, dremot massor av mediala inslag och mediokra deckare.

Han r ingen idiot men som sagt inte ngon mastermind heller nr det kommer till analyser av vare sig brott eller polisarbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in