Citat:
Ursprungligen postat av
irrbloss
Jag vet att du anser att man kan glida fram p en rkmacka och hux flux bli professor utan att behva lyfta ett finger, d du ser GW som ett exempel p detta. Dock krvs det ganska mycket studier. Man ska frst klara av sina universitetsstudier, doktorera och forska fr att till slut bli professor. Man kommer skert ganska lngt p ihrdighet, intresse, motivation, kontakter och en del tur, men jag tror att mnga sllas bort lngs vgen om man inte drtill har en god frmga till logiskt tnkande. Mensa tar bara emot 2%-toppskiktet som medlemmar. Andelen professorer i Sverige mts i promillen. Nog tror jag att en stor del av dessa promillen ltt ingr i denna i sammanhanget stora grupp om 2%.
Frvisso, men nu blev vl inte GW professor i konkurrens med en rad andra akademiker utan han utsgs som Sveriges frste och hittills enda polisprofessor av regeringen.
Vl dr utrttade han inte ett dyft akademiskt, dremot massor av mediala inslag och mediokra deckare.
Han r ingen idiot men som sagt inte ngon mastermind heller nr det kommer till analyser av vare sig brott eller polisarbete.